Vervelende notes

Eveneens mijn waardering voor jou, Matthijs!

Je hebt flinke kritiek gekregen en velen zouden in jouw plaats allang tot een vecht-of-vlucht-reactie zijn gekomen… Er is niets mis mee om je eigen voorkeuren en ideeën langere tijd te verdedigen zolang je blijft communiceren en er nog beweging in de discussie zit. Zo geef je jezelf en anderen de kans om elkaar te overtuigen.

Wat betreft erftoegangspaden zou je je wat betreft notes op zijn minst kunnen beperken tot de gevallen waarbij er, zoals in je eerste voorbeeld, echt sprake is van een significante doorsteek. Je tweede voorbeeld vind ik niet belangrijk genoeg voor een note.

+1

+1

In Geldermalsen zijn weer nieuwe mappers bezig. De werkwijze lijkt sterk op anoniem van de vorige keer.
Gisteren had hij een profiel als Casper Gospodinov, vandaag is die een beetje gewijzigd in Mitchel Gospodinov, maar deze is ook actief Kacper szweczyk1. Ze weten erg goed hoe OSM in elkaar steek.
Dan is er ook weer een Kevin Owusu die overal opmerkingen oplost zonder daar voor iets te doen. Daar gaan we weer.

update 15:55
Kacper szweczyk1 lost nu echt in een razend tempo vanalles op zonder een bijwerking, bijvoorbeeld https://www.openstreetmap.org/note/345804 Hij reageert dat hij geen Engels kan maar Nederlands kan die degelijk wel zoals dat in Geldermalsen het geval was.

Ik heb de notes die als opgelost gemarkeerd zijn door gebruikers met 0 changesets weer open gezet. Ik heb ook een bericht gestuurd aan hem (Mitchel).

Het zou me niet verbazen als dit dezelfde persoon is als de brievenbusmapper en de ‘mag dicht’ mapper is. Positief in elk geval dat hij zich geregistreerd heeft, hopelijk maakt dat communicatie makkelijker.

Verder onder de naam Milan Dijksteel.

Ik heb een verzoek tot IP-blokkade ingediend bij de DWG.

Nu is het etterbakje actief als :

Woansjsaiansnsdossjsnsnaaksosnssnsjsjwowosjsnsnssksosososooszjxnsnjskaqosisnssnaoqpwpsjsxnsnjkaoqpqpqpqpwpsjsnsnxsjsjskalpqqppqwjdhdndndjskakakqlalsk

Je gelooft het toch niet. Blijkbaar hetzelfde IP-adres want al geblokt zie ik. Mooi. Dank je Math en DWG.

Marcel.

De blokkade is al uitgevoerd. Dat gaat rap.

De beklaagde is dus procureur geworden.

Ik heb gevraagd Math te blokkeren. Ikzelf, een heel ernstige mapper had zelfs overwogen changesets te verzinnen om van zijn dwingelandij af te zijn.

“Two people have been blocked because they were driven crazy by Math.
The people anonymously closed notes that were made after very bad survey and Math was not any more interested in them for three years.
Math himself sabotages the notes system and should be banned.”

Als je eerst eens goed had gekeken naar de notes, die afgesloten werden, dan had je kunnen constateren dat er ook notes van andere mappers dan Math afgesloten werden en dat waren notes van recentere datum, dan 3 jaar geleden.
Naar mijn idee werden die anonieme note afsluiters helemaal niet gek van de notes van Math, maar wilden ze gewoon klieren.
Het slaat werkelijk nergens op om een ban te verzoeken voor Math.

+1 Top!

+1

Eens. Hoe vervelend ik de notes van Math ook vind, ik vind een ban daarvoor véééél te ver gaan. Math is een waardevol lid die volgens mij ontzettend veel goed werk doet.

Wat is er eigenlijk zo lastig om gewoon te doen wat de community hier op het forum vraagt te doen? Als een groot deel van de mensen de notes vervelend vindt, dan plaats je ze toch gewoon niet meer en los je de bestaande op.

Even een discussie en er is weer iemand verbannen.

Kun je je verduidelijken en het doel van dit bericht duiden aub? Laten we proberen de toon van het forum positief en to-the-point te houden.

Dat probeer ik juist te doen. Ik sta echt te kijken van de manier waarop een waardevolle mapper genadeloos wordt aangevallen op iets wat eigenlijk tot de details behoort. De mensen die dit forum bezoeken zijn het topje van de ijsberg. Laten we onszelf daarom niet serieuzer nemen dan noodzakelijk.

OK. Dan had ik de ironische ondertoon wellicht even gemist :slight_smile:

Spijtig dat Philippec meent door te moeten gaan met verbale strijd terwijl hij niet reageerde toen Math om specifieke feedback vroeg.

Math, goed dat je niet ingaat op die provocaties. Dat gezegd hebbende vraag ik je met klem om de signalen vanuit de gemeenschap nog een stuk serieuzer nemen.

Dat je het sluiten van een note niet wilt laten bepalen door een overlaat is logisch. In geval van een note zoals die hier gisteren werd aangehaald, https://www.openstreetmap.org/note/345804, zou ik dan zeggen: houd de eer aan jezelf en sluit deze alsnog zelf.
Kom op, na bijna drie jaar… en wie weet staat het bedrijfspand wel leeg.

En dan onderstaand lijstje… vannacht 14 (!) nieuwe notes over details in een klein stukje Zoetermeer, waar je eerder ook al notes plaatste!

Ik vind het best wel onbegrijpelijk dat je dit doet na de hele discussie die hier al is gevoerd. Of beter gezegd: jij begrijpt blijkbaar nog helemaal niet welke aanpassing van werkwijze van jou wordt gevraagd.
Dat doet het ergste vrezen want dan is verdere escalatie nabij.
Deze oproep voelt als een laatste poging om dat te voorkomen.

Math, geef jouw werkwijze m.b.t. de notes op, kies per direct voor een veel grotere terughoudheid v.w.b. het plaatsen van nieuwe notes, en accepteer het als er (vermoedelijk) de komende tijd veel van je verouderde en ongeschikte notes worden gesloten.

Dit gaat om notes in Zoetermeer. Omdat ik daar zelf een lokale mapper ben is de situatie daar gelukkig net wat anders. Ik verwacht dan ook niet dat deze notes lang open blijven staan. Voor het oplossen van sommige van de notes is waarschijnlijk nog wel overleg nodig met de locale community (voornamelijk BikePC).

Je bent het weer lekker eens met jezelf… zucht.

Voor de zoveelste keer: notes zijn niet bedoeld om te gebruiken als to-do-list.

En overleg met BikePC, die jou meermaals heeft gezegd deze werkwijze niet te steunen?
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=635394#p635394
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=646694#p646694

Goede bedoelingen geven iemand geen vrijbrief om te volharden in een werkwijze die door het overgrote deel van de (communicerende) gemeenschap wordt verworpen.

Omdat het voor iedereen beter is dat deze kwestie niet lang blijft voortslepen stel ik een ultimatum: je gaat de komende week al je openstaande notes bijlangs en sluit een groot deel ervan, waaronder in elk geval de verouderde (ouder dan twee jaar) en dat hele hoopje notes in Zoetermeer.
Doe je dat niet dan vraag ik de DWG om in te grijpen.

Andries: mijn steun aan dit voorstel heb je.

Oké jongens, even to-the-point!

We haken af heb ik het idee.

Het begon met anoniem die af en toe wat opdringerige opmerkingen maakte en zijn/haar commentaren verder niet echt met veel nuttige info vulde, zie post #1. Nu hebben we het over de notes van Math…

Volgens mij wekken de notes van Math bij een aantal wat irritatie op. Maar ik zou ze niet als vervelende notes, zoals die zijn gegeven in post #1, bestempelen.

Laten we Math nou niet al te veel de wijze les leren. Kom op zeg, OSM is een samenspel. Niemand heeft het bij het juiste eind, en niemand heeft ook de juiste werkwijze. Zolang je het niet kwaad bedoelt zie ik het probleem niet.
En elkaar semi-anoniem afzeiken/verplichtingen opleggen, is wel heel makkelijk, we zijn hier niet een stel kleine kinderen, maar goed, dat is ook maar mijn mening :D. Daarbij gaat het over notes, da’s niets in vergelijking met bijvoorbeeld het volledig omspitten van de kaart omdat je je niet kan vinden in een bepaalde manier van taggen!

En dit hierboven is in geen enkel geval persoonlijk naar bepaalde forumleden gericht, maar gewoon in het algemeen.

Nu heeft Math natuurlijk wel een hoop notes van een paar jaar oud openstaan, en je komt hier en daar ‘loopt hier een voetpad’ tegen, maar goed, ik heb het idee dat het niet heel veel kwaad kan, en maak mij er dus ook niet echt gigantisch druk om.