Bèta testers gevraagd! (tag-overflow?)

uit layerdef_mz:
//: string ‘#RGB’, Dit is de kleur waarmee de gekozen tag wordt getekend
//: string ‘[imagetype]tekst’, Afbeelding en tekst die gebruikt worden voor deze tag
//[.cirkelradius]: int/float, dikte van de lijn en diameter cirkel
// : boolean, Als deze false is, hoef je de volgende niet op te geven. Weet niet waarvoor het is.
//[lijntpye][transparantie] :string ‘[aan uit (aan uit ( …))][@transparantie]’

Marc, als je bij de userlayers : boolean, op ‘true’ zet dan is de layer direct geselecteerd.

Het laatse argument, [lijntpye][transparantie], is altijd optioneel en alleen van belang bij lijnen.
Stel je geeft daar “5 5@0.5” dan krijg je een lijn met stippelpatroon 5 pixels aan, 5 pixels uit en 50% transparantie.
Transparantie is ook optioneel dus als je hier “10 3” opgeeft krijg je een lijn van 10 pixes aan, 3 pixels uit en 100%.
(Deze lijn beinvloed ook cirkels, dus je zou een grote gestippelde cirkel kunnen maken. Vrij zinloos maar het kan )

Bèta 0.2a
Lost de problemen met de niet werkende userpois op als je er op klikte.
Ik heb die laag nu ook vanuit de laagselector beschikbaar gemaakt waardoor je snel kunt schakelen tussen je “eigen” tags en de vaste voorkeuze tags.

De knopjes om je eigen keuze op te slaan of op te vragen zitten er ook al wel, maar doen het nog niet…
De cookies werken niet zoals het zou moeten.
Ik gebruik dit voorbeeld, weet iemand wat er mis kan zijn? Op die test werkt het wel…

Dank je wel Henk, weer een stapje verder…

Als ik de taglocator gebruik om musea te vinden valt het me op dat er een aantal musea zijn met meerdere gebouwen die ook meerdere tags hebben waardoor het lijkt alsof het vol staat met musea. Dit lijkt mij niet helemaal juist, is het niet beter om één tag per museum te gebruiken? Zo ja, kan ik dat dan gewoon aanpassen?

Met een site relatie kun je de gebouwen bundelen in 1 museum.
Andere mogelijkheid is om de museum-tag te plaatsen op een area om alle gebouwen heen.
Ook kun je alle nodes behalve 1 verwijderen. Bijvoorbeeld het openluchtmuseum is ook gewoon 1 node bij de ingang terwijl het een behoorlijk terrein is met een heleboel gebouwen.

Bij complexere musea is het is wellicht wel handig om de hoofdingang te mappen met entrance=main en amenity=ticket_booth zodat je als bezoeker weet waar je naar binnen kan en de toeganskaartjes kan kopen.

Aanvullend op het antwoord van Sander kun je om wat meer inzicht te krijgen in de materie ook deze twee topics lezen:

Datastapelingen deel 1
Datastapelingen deel 2

Welkom op het forum trouwens!

Cookies werken nu! Je kunt je eigen poi selectie opslaan en weer opvragen:

Uiteraard werk ik nu verder aan het kunnen opslaan van meerdere sets onder een eigen naam.
Het wordt zo een aardig bruikkaar hulpmiddel…

Bèta 0.3

Je kunt nu meerdere gebruikerslagen aanmaken en bewaren.
Iedere keer als je op save klikt, wordt de inhoud van het venster bewaard.
Je hoeft daarvoor niet op show te klikken.
Als je op load klikt worden de aangemaakt lagen in omgekeerde volgorde weer teruggezet en kun je ze gebruiken.

De gebruikerskagen worden opgeslagen in cookies, als je die dus niet uit hebt gezet, kun je de volgende keer opnieuw weer je lagen gebuiken.
Die cookies worden 30 dagen bewaard. Lijkt jullie dat voldoende of zal ik ze op één jaar zetten?

Willen jullie deze nieuwe functionaliteit aan de tand voelen? Met name door een browsercache kunnen er soms onverwachte resultaten opduiken!

Bèta 0.3a+++
Taglocator heeft wat wijzigingen op de achtergrond ondergaan en functioneert nu mogelijk iets anders dan je eerder zag.
Dit heeft vooral te maken met de wijzie waarop in het popup venster de data wordt getoond.
Links worden nu “in-place” getoond en niet meer als afzonderlijke link onderop in het venster.
Belangrijke verbetering is ook dat je nu bij het klikken op de kaart minder “ruis” zou moeten zien in de popup. Het wilde wel eens voorkomen dat je bij het klikken op een punt waar je bv. een schoenenwinkel verwachtte, ook nog de ernaastgelegen kledingzaak meekreeg. Dat zou nu niet meer mogen voorkomen (tenzij ze natuurlijk echt in hetzelfde pand zitten).

De helpfile is nu herschreven (en heeft een nieuw jasje gekregen) zodat hij de huidige versie 0.3 beschrijft:
http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/taglocator/help/taghelp.html

Hier is een testversie met een nieuwe ontwikkeling, ik heb nl. de cirkeltjes die een POI aangeven nu vervangen door een mooi icoontje:

Op dit adres:
http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/test/

Ik ben nu aan het werk aan een aantal verbeteringen die in deze versie moeten komen, maar wil graag horen wat je ervaringen zijn met deze versie.

Een aantal dingen werkt in deze test-versie minder goed dan in de reguliere versie. Bv. contouren komen nu in beeld als zwarte vlakken en de klikpreciesie is nog niet helemaal je dát!

Maar zijn die icoontjes een verbetering?

De hierboven genoemde testversie met icoontjes is inmiddels gepromoveerd tot

versie Bèta 0.5

en is ook weer op het standaardadres te vinden.

Mooie verbetering. Een stuk duidelijker dan die kleurtjes.

Alleen sommige items krijgen meerdere iconen, bijvoorbeeld http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/taglocator/?map=amenity&zoom=18&lat=51.91535&lon=4.10098&layers=B000FFFFFFFFTFFFFFFFF
Kan zo 123 niet zien waar dat vandaan komt. Het lijkt gewoon 1 way te zijn.

Verder is het jammer dat de groepen in het layer overzicht er niet meer zijn. Is iets minder overzichtelijk nu (of het is gewoon een kwestie van even wennen).

Ja, dat is me ook opgevallen, en ben er nog mee bezig. Ik heb ook veel contact met Gertjan Idema die met een zelfde soort toepassing bezig is en soms passen de ontwikkelingen niet helemaal goed in elkaar. Wat nu bv. ook nog storend is (en dat zie je vooral bij sportvelden), is dat een contour (die dan wel duidelijk zichtbaar is) in het midden een icoontje heeft staan, maar dat je toch op de contour moet klikken om de informatie op te halen. Gertjan’s oplossing daarvoor is eleganter, maar die krijg ik in mijn model nog niet werkend.

Ik probeer dat wel weer terug te krijgen, want het maakt het net wat overzichtelijker.

En zojuist weer een mooie stap voorwaarts gemaakt!
Kijk en probeer even deze testversie:

http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/test/

De popup reageert nu direct op de klik, en je hoeft ook niet meer zo nauwkeurig te mikken.
Vooral te danken aan Gertjan Idema die een mooi stukje code heeft geschreven! :slight_smile:

Graag nog wat testreacties hier plaatsen, want het is nog niet helemaal af.
Zo ontbreken nog de links naar de diverse editors.
Komt eraan!

Ha Marc,

amenity=doctors doet het bij mij niet in Dordrecht voor arts centre. Welke tag heb jij hier voor bedoeld?

Naast de Apotheek zit een huisarts. Op de OFM Rendert het als Huisartsen de Blaauwweg. 'k Zie in Dordt hier nergens huisartsen.

Eggie
edit
http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/taglocator/?map=amenity&zoom=18&lat=51.78205&lon=4.67721&layers=B000FFFTFFFFFFFFFFTFF

De juiste link

Zou het in de testversie nu moeten doen.
De layout van het popup is sterk verbeterd:

Nada :stuck_out_tongue: … voorlopig nog niks huisarts. http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/test/?map=amenity&zoom=15&lat=51.78076&lon=4.67873&layers=B000FFFTFFFFFFFFFFTFF

…ik kijk dus bij Arts centre in Taglocator beta 0.6a (mijn tag amenity-doctors)

Het valt me ook op dat in explorer de boel vaak vastloopt bij opstarten van taglocator. In Firefox geen probleem.

Arts centre is een “kunsten” centrum!
Je zou nu ook in de reguliere versie op het oude vertrouwde adres de nieuwe versie moeten vinden.

Als ik jouw link volg, krijg ik keurig 3 apotheken te zien (“Pharmacy”)

Dat kan ik moeilijk testen, want die heb ik niet.
Ik zal nog eens naar de headerfiles en doctype kijken.
Was dat ook in eerdere versies al het geval? En welke IE heb je?

Bèta 0.6a is nu actief.
Met een sterk verbeterde layout in de popup:

De links naar de editors komen weer terug, maar ik wilde dit eerst duidelijk hebben.
Als jullie bij bepaalde browsers problemen ervaren in de layout, wil je dan een screenshot hier plaatsen?
IE is een bekend probleem, maar omdat ik die zelf niet heb, kan ik ook niet goed testen.
Tot nu toe werkt alles op Chrome, Firefox en Safari op de manier zoals je hierboven kunt zien.