Bèta testers gevraagd! (tag-overflow?)

Marc,
Zo te zien struikelt IE11 over searchbox.js op regel 76 dat stopObservingElement undefined is.
Zou wellicht OpenLayers.Event.stopObservingElement moeten zijn, want dat wordt verder overal gebruikt.

Andere browsers parsen de destroy vast pas als ie nodig is en IE blijkbaar alvast van tevoren.

:confused: Stom “kunst” … tunnelvisie van mij. Denk te veel in het Nederlands …

Als ik dan zoek op use poi’s amenity= doctors kom ik in Chattanooga Tennessee terecht … Doe kennelijk toch iets fout. :smiley:

edit:

Fout Internet explorer11 : popup onderin… Openstreet map reageert niet wegens een langlopend script… Het scherm van Various tags blijft dan leeg.

Dat is de netzwolf code.
Heb ik aangepast.
Kun je het nog een keer controleren?

En wellicht ook dit:

http://www.netzwolf.info/kartografie/openlayers/searchbox.htm
want dat is zijn (netzwolf dus) eigen testsite.

tadaah Marc… 'k Heb 'm door. Grote hulp bij mappen! :slight_smile:
Duurde even, maar ik zit ook nog Shorttrack te volgen…

Die fout is weg uit de debugger console, maar dat ie vastloopt blijft.
Geheugengebruik neemt constant toe en 100% cpu, ook de debugger in IE doet niks meer dan.
Moet zo weg, maar kijk er later nog wel even naar.

Sander, heb je dezelfde problemen op mijn site: http://gertjanidema.nl/osmlayers/ waarschijnlijk wel, want er is veel overeenkomst, maar je weet maar nooit.

Gertjan Idema

Marc/Gertjan,

Ik herken het niet meer terug …

Ik zie dat jullie nog ‘browser.js’ aanhouden. Deze werd oorspronkelijk gebruikt om de layout van de popup voor IE te corrigeren. Omdat de hele popup gewijzigd is vraag ik me af of je die nog wel nodig hebt ( immers, de browsercheck is ook uit de code verdwenen ).

Voor Marc: in de index staat nog steeds het hidden frame voor JOSM. Als je straks de links toevoegt: stuur JOSM naar dit hidden frame, dan krijg je niet die lege bladzijde in je browser als je naar JSOM linkt.

Gertjan, op die site loopt IE niet vast. Wat je daar wel hebt is dat bij een popup met een multiline value (ofwel past niet in de breedte) er wel een scrollbar komt, maar dat deze niet werkt. Ook het klikken op de Node link en close knop van de popup doet het dan niet.
Hetzelfde gedrag als in Firefox en Chrome overigens. Work in progress nog?

In je interface is het prettig dat je ook tags uit verschillende categorieen tegelijk kan selecteren zonder.

Bedankt voor de tip. Ik zal hem er uit halen. Eventuele uitzonderingen voor IE wil ik toch in de css proberen op te lossen.

Ik vroeg me al af waar dat frame voor was. Bij het weer toevoegen van de link naar JOSM zal ik hem ook wel weer nodig hebben.

Het is inderdaad nog work in progress met de nodige kinderziektes. Ik weet dat de popup af en toe kuren heeft, maar ben er nog niet uit waar dit aan ligt. Waar gaat hij bij jou de mist in?

Marc, ik heb geloof ik gevonden waarom ie in IE blijft hangen. De functie checkCookie bevat voor IE een eindeloze loop. De variabele item is in IE een functie dus die geeft nooit “” terug. Kies een andere naam voor die variabele en het zou goed moeten gaan.

Het lijkt voornamelijk mis te gaan als je bijvoorbeeld de gehele categorie Food aanklikt. Kies je enkele indivuele items gaat het meestal wel goed, maar niet altijd (grens lijkt bij ~20 items te liggen tot waar het goed gaat).

Soms als je meerdere items hebt geselecteert, krijg je van overpass turbo een 504 Gateway Timeout terug (als heel Utrecht uit het beginscherm wordt weergegeven). Restrictie toevoegen dat het pas wordt opgehaald als je ver genoeg inzoomt, zoals bij de Marc/Noordfiets scripts). Zie soms ook een 429 Too Many Requests langskomen.

Soms komt er een “Uncaught TypeError: undefined is not a function” in FeaturePopup.js:132 dan blijft bij de klik op de POI je muis hangen (kaart beweegt vanaf dat moment mee) en kom je moeilijk weer los. Dit lijkt mis te gaan alle facebook links.

Dat gedrag zag ik ook wel eens voorbij komen in taglocator terwijl ik eerst probleemloos op pois had kunnen klikken.
Ik heb nooit gecontroleerd waarom het dan misging, maar zal dat in komende gevallen toch eens doen.

Ik heb hem er nog in staan vanwege dat stukje test met de proxyserver, maar vraag mij ernstig af hoe nuttig dat is…

Dat zou dan nu opgelost moeten zijn! (0.6a++)

Ik heb hem er nu (0.6a++) maar uitgesloopt. Eens kijken wat er gebeurt!

Het lijkt opgelost nu! Ik kan het tenminste niet meer reproduceren nu. (Wel eerst even hard refreshen om de oude versie uit de cache te krijgen)
Eggie, is het bij jou nu ook opgelost?

Ik zie op deze locatie:

http://www.openstreetmap.org/node/1827346483

het gedrag voorkomen dat Sander beschrijft. Ik zie echter geen FB link op dat museum staan.
Wat kan het wel zijn?

Explorer 11 werkt prima nu!

Dat blijkt te zitten in de contact:website=* tag.
Is nu opgelost, er zat ergens een testje met een parameter te weinig.

Er is nu ook een wikipagina voor Taglocator:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Taglocator