Bèta testers gevraagd! (tag-overflow?)

De wiki geeft aan dat voor bomen met een speciale status de tag monument=yes gebruikt mag/kan worden.
Voor eenzame bomen heb ik het nog niet opgezocht…

Maar mijn voornaamste reden voor deze oplossing dat je anders (zonder monument=yes) ook alle gewone bomen te zien krijgt die iemand bv. langs een oprijlaan heeft getagd.

Toegevoegd de mogelijkheid om de image-tag zichtbaar te maken in de various-layer:
Vergelijk Berlijn en Antwerpen:


Dat zijn dan ook meteen de twee steden met de grootste image-dichtheid ter wereld.
In Rotterdam is geen plaatje te vinden! Wie gaat daar wat aan doen? Een stad met zulke prachtige architectuur?

Edit:
Ik heb inmiddels aan de situatie in Rotterdam wat veranderd :slight_smile:

Icons: Hebben een puntje, maar deze wijst niet precies naar de node.

anchor point instellen

Is inmiddels gebeurd. Heeft uiteraard alleen maar zin bij een echte node, omdat bij contouren het icon in het midden (min of meer) wordt geplaatst.

Versie 0.9

Ik heb wat wijzingingen aangebracht in de volgorde en inrichting van de verschillen groepen zodat er wat meer samenhang ontstaat.
Vooral Various, Food en Tourism zijn gewiijzigd. Je ziet hieronder hoe various nu oogt.
Toch is het lastig om zelf te zien of dat wel zo logisch is, dus graag commentaar en/of andere voorstellen.

Toegevoegd aan de rubriek Various is nu de mogelijkheid om openbare camera’s (surveillance:type=camera) op te sporen. Dat zijn er soms veel:

Als je zelf in de User Pois zo’n dubbele key (addr:email) wil gebruiken, dan moet je de waarde ingeven tussen aanhalingstekens:
“heritage:operator”=“OnroerendErfgoed”

Tevens zie je ook de nieuwe naam voor taglocator: OpenPoiMap. Voorlopig nog even alleen in de internationale versie. Ik loop hiermee vast wat vooruit op nieuwe ontwikkelingen waarbij het vooral voor de gewone gebruiker wat duidelijker is.

In landen waar een niet-westers schrift wordt gebruikt is het soms lastig om de belangrijkste naam vaan een object niet goed te kunnen lezen.
Ik heb nu deze oplosing:
Als er een Engelse naam beschikbaar is (*name:en=**), dan combineer ik die met de officiële naam:

Dat levert soms onverwachte resultaten (of fouten) op, dus weer het verzoek om rare kwesties hier te melden.

Dat is inmiddels mogelijk. De wijze waarop is wat omslachtig en nog niet erg gebruikersvriendelijk.
Hoe werkt het?
Vul bij de User Pois het volgende in:
{plaats waarin te zoeken}wat te zoeken
Hieronder heb ik in Vught en Boxtel naar scholen gezocht.

Je ziet (op de kaart hierboven) dat andere gemeenten worden overgeslagen.

Het deel na de accolades kan bestaan uit alle andere geldig zoektermen, dus {Venlo}shop levert alle winkels in Venlo op.
Er zijn nog wat “quirks”:

  1. Het zoeken duurt vrij lang valt me op, de reden daarvoor is me nog niet duidelijk.
  2. Het zoekgebied is gekoppeld aan de “name” key, dwz dat {Utrecht}amenity=school niet alleen de scholen in de stad Utrecht geeft, maar ook in de provincie Utrecht!
    Dat moet ik nog even verfijnen.
  3. Als je de kaart van Groningen voor je neus hebt staan en je vult in dat je iets zoekt in Vlissingen, dan wordt er wel gezocht (en hopelijk ook gevonden), maar de kaart blijft vrolijk op Groningen staan. Dus de beste strategie op dit moment:
    a. Ga via de “search” optie naar de plaats van je keuze
    b. Vul dan pas de User Pois in
    Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik de zoekterm uit het nominatim zoekveld al klaar zou zetten in het User Pois veld. Dat komt vast nog wel een keertje…

Je hebt bij user poi marker 1 en 2.

delete veld, leeg veld, school, show, ik krijg, marker 1 met school
delete veld, leeg veld, bench, show, ik krijg, marker 1 met bench maar ook marker 2 zonder een naam
terwijl er maar 1 zoekwaarde is.

Wel een beetje jammer dat iemand weer een nieuwe tag heeft geïntroduceerd, waarvan de key (monument=* ook nog eens niet gedocumenteerd is…

Er is toch al denotation=natural_monument voor monumentale bomen? Waarom een nieuwe key?

Maar goed, als het eenmaal ergens in de Wiki staat, is het de-facto de rule geworden, dus zal ook nog maar eens op overpass turbo gaan kijken of het inderdaad zinvol is om nu ook monument=yes voor trees te gaan ondersteunen in mijn persoonlijke renderer, naast denotation=natural_monument

Dat was nog in versie 0.9, ik had de online versie nog niet aangepast.
Je moet nu 0.9+ zien, en die doet het wel.

0.9+
In chroom

ctrl f5 gedaan chrome

type school, save

delete veld, leeg veld, school, show, ik krijg, marker 1 met school en marker 2

Wel vergeten in te zoom naar zoomniveau ophalen data.
herstel ook bij eerst inzoomen na wederom ctrl f5

Marker 2 komt omdat je een lege regel in het invulvak hebt staan. Je moet op show klikken terwijl de cursor achter de laatste ingave staat.
(Ik zal dat er nog wel uitfilteren)

Maar ik begrijp dat je nu NIET de functionaliteit aan het testen bent met het zoeken in een bepaalde plaats, want daarvoor moet je natuurlijk ook wel die plaats opgeven zoals ik in mijn voorbeeld laat zien.

Op mijn site heb ik weer wat nieuwe ideetjes verwerkt die jij (Marc) misschien weer kunt gebruiken.

  • Tabbladen in het Popup scherm. De integratie met de Openlayers Popup is nog niet optimaal, waar je nog een gele achtergrond ziet.

  • Nieuwe interne structuur voor de Popup met widgets. Het idee hierachter is dat het uiteindelijk mogelijk moet zijn om op een hoger niveau te configureren welke tags je op welke manier wilt laten zien. De onderliggende API wordt daarmee voor meer sites bruikbaar.

  • Een view optie voor de BagViewer op basis van bag Id. Dit werkt dus nu alleen op panden. Ik ben nog aan het kijken naar een selectie op basis van adres. Kijk bijvoorbeeld naar Theater Tivoli Vredenburg in Utrecht.

  • De edit optie voor Josm selecteert meteen het juiste object.

gertjanidema.nl/osmlayers

Dat ziet er inderdaad mooi uit.
Ik heb nu gekozen voor de oplossing met een aan/uit knop, maar krijg het (nog) niet voor elkaar om het popupvenster kleiner te laten worden als je die opties niet nodig hebt.
Maar ik wil op termijn zeker naar jouw oplossing toe, want dat is (bij veel data) een stuk overzichtelijker.

En ook dat is inderdaad erg praktisch!

Opmerking:
In jouw versie kan ik momenteel geen markers selecteren uit een andere laag als ik in meer dan één laag iets heb staan. De popup werkt dan uitsluitend op de eerste laag.

Ik houd me aanbevolen voor verbeteringen. Over de structuur van de Widgets ben ik nog niet helemaal tevreden. Daar ga ik nog wel aan sleutelen.

Dit lag ergens anders aan. Ik had widgets toegevoegd om een adres op te zoeken op de OpenKvk of Kvk sites. Deze code kon nog niet goed overweg met een ontbrekende postcode. Dat heb ik nu aangepast.

Nu zijn tags nog enkelzijdig,…parking wel of niet overdekt. Het verschil maken. Zo ook bij andere, …
----- een tweede trap in de lijst.

Dat is en wens die ik zelf ook heb en waar ik ook al mee bezig ben. Het is toch een grotere stap dan het in eerste instantie leek.

Het wordt verwarrend als we hier twee versies van twee ontwikkelaars door elkaar gaan bespreken vergelijken.
Wat Allroads wil, kan al via de User Pois in OpenPoiMap (Taglocator).
Voor de gemiddelde OSM gebruiker is die ene keuze in de layerlijst genoeg, en de mapper kan overweg met de codes in de User Pois.

De laatste ontwikkelingen:

Alle belangrijke sleutelwaarden staan nu bovenaan in de tabel (heritage, tourism, amenity, shop enz.,) en niet meer op alfabetische volgorde in de rest van de tabel.
Ook websitelinks op andere plaatsen zijn actief (heritage:website).
Toegevoegd aan de rubriek various: office

Onderaan in het popupvenster staat dit:

Dat was al een tijdje zo, maar nieuw is dat de knop onthoudt wat de laatste instelling was. Als je dus gekozen hebt voor "views and editors" dan blijft die keuze ook bij volgende clicks staan. Totdat je hem weer “hide”. Bij de JOSM editor heb ik die vermelding “plugin noodzakelijk” verwijderd. JOSM-gebruikers en mappers wéten dat al, toevallige gebruikers zal het worst wezen, die kunnen maar beter niet met JOSM in contact komen…
Over JOSM gesproken, ik geef nu (dank Gertjan) het object ID mee, zodat je in JOSM direct aan de slag kunt.
Ik zie nu trouwens aan mijn screenshots dat ik de transparantie van het popupvenster wel wat minder kan maken. Mee eens?

Helemaal mee eens. Ik zal me in dit topic beperken tot jouw site.

De ‘remote control’ plugin zit tegenwoordig ingebouwd in JOSM, dus is sowieso niet meer nodig. Heeft het zin om nog een link naar Potlatch 1 te laten staan? Dat wil je volgens mij niemand aandoen. De link klopt overigens niet.

Het Rijksdag gebouw hierboven heeft 2 *:color tags. Die kan je natuurlijk de bijbehorende kleur geven.