Bèta testers gevraagd! (tag-overflow?)

marc, in het lijstje city, town, village mis ik nog hamlet. verder lijkt het me eigenlijk wel logisch als je hiervoor het zelfde kleurschema als josm aan zou houden.
voor in het geval dat je het met me eens bent, heb ik vast de rgb codes voor je opgezocht:


city:    #7748a8
town:    #ff0000
village: #ff6600
hamlet:  #ffff33

Goed idee, ziet er zo uit:

Inderdaad, weggehaald. Ik begreep van ligfietser dat hij Potlatch 1 wel eens gebruikte om iets terug te draaien. Maar hij weet het vast wel te vinden als hij het nodig heeft. :slight_smile:

Ook een goed idee, ik wil alleen niet de hele cel in de tabel die kleur geven (dan lijkt het net of het belangrijke info is), maar zoek een oplossing met een gekleurd blokje achter de kleurcode, of ik verander de achtergrondkleur achter de code. Als ik de tekst zelf een kleur geef, wordt het onleesbaar bij lichte tinten. Moet ik even op sleutelen.

Het eenvoudigst is #cfccb9. Niet dat de kleur van het Rijksdaggebouw nou zo spectaculair is ;-).

De Layerselector (laagkeuzelijst?) pas bij mij trouwens niet helemaal op het scherm bij Food. Ik kan nog net naar de supermarkt, maar een wijntje kopen zit er voor mij helaas niet in.

Marc, kun je met je tool ook highway=footway met bicycle=no vinden ? Daar wordt nog wel eens over gestreden en zoeken van die fouten ‘overbodige tags’ wordt dan wel erg gemakkelijk. Ik kwam een dergelijke wisseling tegen rond Hulst.

Daarvoor zijn die User Pois Hendrikklaas, als je wilt weten of iets kan met Taglocator, dan moet je het gewoon proberen!

Ja, die oplossing kwam als eerste langs, maar ik wil die inline css vermijden, dus ik zoek nu een oplossing met class/stylesheet. Gaat vast wel lukken…/

Groter beeldscherm kopen? :slight_smile:
Ik heb daar op mijn iPad ook last van. Waarom kun je die lijst eigenlijk niet scrollbaar maken? Zit dat niet in openlayers?
Ik zit erover te denken de groepen wat uit elkaar te trekken (Een group restaurants en ook een groep hotels zou wat lucht geven), maar de ideale oplossing is dat niet. De lijst met namen in de Search box is wel scrollbaar (probeer maar eens met London)

Hoi Marc, zit er tussen alle tags menu ook nog ergens een help menu ? Die zie ik bij de +++ versie niet.

het vraagteken achter de titel linkt naar de wiki

Nog steeds 0.9+++
Alle gebouwen met: building:colour en roof:colour
vind je door in de User Pois in te vullen:

“building:colour”][“roof:colour”

Er zijn veel saaie kleuren…
Wie vindt een gebouw met een kanariegeel dak?

Gertjan, ik heb nog even gekozen voor een mix: jouw en mijn blokje!

Versie 1.0

Voortaan heet Taglocator OpenPoiMap en de juiste link is nu:
http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/openpoimap/taglocator.html
Maar op het oude adres staat nu een redirect klaar die je automatisch doorstuurt.
Belangrijkste verandering is een herindeling van de verschillende lagen.
Er is wat gesplitst, er is wat bijgekomen en er zijn dus meer groepen zodat nu alles nog steeds op je scherm past.
De werking is nog steeds hetzelfde.

Mooi werk hoor.
Is het de bedoeling dat in de toekomst die “library” naar amenity=library gaat wijzen, net zoals je nu al doet voor amenity ?

Misschien wel, maar de vraag is of dat echt veel toevoegt. Want dan moet ik het voor iedere sleutelwaarde gaan doen en wordt OpenPoiMap een handige manier om de wiki artikelen te vinden! :slight_smile:
Door nu alleen de hoofdwaarde naar de wiki te laten wijzen, is het voor de meeste mappers heus wel duidelijk hoe ze verder moeten.
En voor de gewone kaartgebruiker is die info niet interessant. Iemand die alle bibliotheken in Chicago zoekt gaat nu naar Google. Wat kunnen we doen om hem over te halen om naar OpenPoiMap te kijken?
Dan moet hij nu iets ingewikkelds doen (in zijn ogen, en in de mijne eigenlijk ook wel):
Intikken in User pois:
{Chicago}amenity=library
En dan op show klikken.
Ik probeer het nu zo te programmeren dat dát proces ook veel vriendelijker wordt…

Daar heb je volledig gelijk in. Ken je trouwens OpenLinkMap? daar kan je aanvinken of je enkel in het zichtbare deel in de browser wil zoeken.
Ook Overpass kent die vereenvoudiging een beetje. Daar kan je zoeken op “amenity=library in Chicago” en dat wordt onderliggend vertaald naar wat ze nodig hebben.
Nog mooier zou het zijn om te kunnen zoeken op “library in Chicago”, is het dat waar je naar toe wil ?
Nominatim heeft ook wel wat van die dingen ingebouwd. Zelfs in meerdere talen.

BTW, dit zijn gewoon wat losse ideetjes waar je misschien (of misschien ook niet) iets aan hebt.

sidebar bekijken in openlinkmap dit zou je links en rechts van het scherm kunnen maken.

sidebar in openrailwaymap scrollbaar!!

of voor meerder typen beeldgrote, devices. o.a jouw ipad.

http://mijndev.openstreetmap.nl/~allroads/ol33cl/ol33cl.html
alleen scrollbaarheid minpuntje, verklein je tabblad maar eens en schuif in de hoek het venster naar verschillende grootte.

Naam keuze OpenPOIMap

Jazeker, maar niet zo erg praktisch met alle popups die open blijven staan op het scherm - totdat je er eentje sluit.

In die richting denk ik inderdaad.
Het kan nu al met de zoekbox openpoimap. alleen toont hij dan nog niet met een marker wat je hebt gekozen.
Dat ga ik eerst eens voor elkaar proberen te krijgen.

Die ben ik ook aan het bestuderen

Ook mooi! Ik ben vooral aan het zoeken naar scrollbaarheid. En dat lukt nog niet mooi met de overlays. Die kun je aan/uit zetten.

Dat is natuurlijk jammer, goed dat ik de naam Taglocator nog steeds erbij heb staan!

Een eigen domeinnaam!
Met dank aan Stefan de Konink is OpenPoiMap nu hier te bereiken:

openpoimap.org

Je komt dan terecht bij de “internationale versie” (waarbij in de nominatim zoekbox dus niet de NL vertalingen staan).
Je herkent die versie ook aan de naam op het scherm: OpenPoiMap.

Wil je wel bij de “Nederlandse” versie uitkomen dan moet je deze hebben:

openpoimap.org/taglocator.html

Die versie herken je aan de naam: OpenPoiMap - Taglocator

Ontwikkelingen gaan natuurlijk gewoon door, maar ik zal niet meer iedere dag met een nieuwe versie komen zoals de afgelopen weken soms gebeurde :laughing: .
Overigens blijft die ontwikkelversie gewoon bereikbaar op het bekende adres, maar ook daar heb ik binnenkort een wat kortere/duidelijker naam voor.
Ik kijk met veel plezier en voldoening terug op de afgelopen periode en het is aan alle bijdragen, kritiek, vragen en opmerkingen van alle lezers op dit forum te danken dat dit resultaat is bereikt!
Ik blijf aankondigingen en ontwikkelingen hier melden.

Naar aanleiding van dit forum onderwerp: http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=30117 (Navigatie op openstreetmap.org):

Met de volgende Url kan je eenvoudig een navigatie link toevoegen aan openPoiMap:
http://www.openstreetmap.org/directions?engine=osrm_car&route=latFrom,lonFrom;latTo,lonTo

latFrom en lonFrom kan je opvragen met behulp van de volgende code:
navigator.geolocation.getCurrentPosition(callBack). Nu nog een handige callBack functie uitwerken.

Als je latFrom,lonFrom weg laat in de Url, kan je op de website je vertrekpunt opgeven.

De ontwikkelversie van taglocator is nu te vinden op www.taglocator.nl.
De versie die je daar ziet loopt dus vóór op de versie die op openpoimap.org is te vinden.
Het is dezelfde site gebleven op dezelfde locatie, alleen een duidelijker naam, omdat ik mogelijk toega naar een versie voor mappers (taglocator - die bv. ook tagfixer zou kunnen heten) en een versie voor “gewone” (toeristen) gebruikers waarin bv. die editors helemaal niet nodig zijn en mogelijk zelfs gevaarlijk.
Je zult op taglocator ook mogelijk af en toe overwachte experimenten aan treffen of niet werkende onderdelen.
Als je anderen attent wilt maken op dit hulpmiddel, verwijs dan naar openpoimap.