OpenStreetMap Forum

The Free Wiki World Map

You are not logged in.

#51 2018-10-04 05:13:53

EOSfoto
Member
From: Kerkrade
Registered: 2014-06-16
Website

Re: Pro-rail import?

Er is wel meer mis gegaan bij deze import, want ik heb al op verschillende plekken oude stukken spoorweg (en overgangen) die achtergebleven waren na import, handmatig weg gehaald.
Verder heb ik ook al eens eerder de discussie gevoerd over de onzin van keermuren in een tunnel gaan tekenen omdat dit voor prorail toevallig goed uitkomt. Ook daarvan heb ik al de nodige weggehaald en vervangen door man_made=tunnel.

#52 2018-10-04 10:08:18

Peter Elderson
Member
From: Nieuwerkerk aan de IJssel
Registered: 2018-02-08

Gertjan Idema wrote:

Eerlijk gezegd weet het antwoord op de meeste vragen wel. Namelijk dat er van te voren geen discussie geweest over de tagging van deze import en het daardoor nu heel lastig is om de status van de sporen in OSM te vergelijken met die in de Prorail database.

Het lijkt mij goed om beter later dan nooit afspraken te maken over hoe wij rails, wissels etc. taggen in Nederland op een manier die te vergelijken is met Prorail data en daarmee onderhoudbaar is.

Heb je een voorstel?

Grensfietser, Rome-wandelaar, lid Wandelwerkgroep Mooi Zuidplas

#53 2018-10-04 16:26:07

Gertjan Idema
Member
Registered: 2010-09-04

Peter Elderson wrote:
Gertjan Idema wrote:

Eerlijk gezegd weet het antwoord op de meeste vragen wel. Namelijk dat er van te voren geen discussie geweest over de tagging van deze import en het daardoor nu heel lastig is om de status van de sporen in OSM te vergelijken met die in de Prorail database.

Het lijkt mij goed om beter later dan nooit afspraken te maken over hoe wij rails, wissels etc. taggen in Nederland op een manier die te vergelijken is met Prorail data en daarmee onderhoudbaar is.

Heb je een voorstel?

Ik wacht eerst even de uitleg af voor de tags die nu zijn toegevoegd.

Board footer