Verlaging maximumsnelheid per 12-16 (?) maart

Optie 1

Optie 1

Optie 2 sluit het meest aan met de werkelijkheid, dus dat zou mijn keuze zijn.

Kan je dit uitleggen? Naar mijn idee schrijft de wiki optie 2 voor.

Volgens mij beginnen we hier het wiel nu opnieuw uit te vinden, qua opties en argumentatie.

Ik heb de eerder besproken mogelijkheden en bijbehorende argumentatie samengevat op de wiki. Ik stel voor dat we op de wiki stemmen zoals aldaar aangegeven, met deze zes opties.

Ik zou deze stemming ook lange tijd open houden om iedereen, ook de iets minder actieven, de gelegenheid te geven om te stemmen; ik zie geen enkele reden waarom dit er nu opeens binnen een week een besluit moet liggen. Voor het normale proposal-proces geldt twee weken als minimum, en volgens mij is dit zo niet-urgent dat we prima een maand kunnen nemen.

Excuus je hebt gelijk

Nuance: Ik zou zeggen: Waar de borden 1 methode aangeven, die hanteren. Dan gaat de verificatie op de weg voor, en tag je wat er staat.
Op andere plekken, dus waar de bebording beide snelheden aangeeft, met allebei de voorwaarde erbij op het onderbord: optie 1.

PS 1. Ik dacht dat het bordenbeleid nu is: altijd allebei aangeven, anders krijg je te veel situaties waar de bestuurder gaat twijfelen.
PS 2. Wat doe je eigenlijk met “100 Km” + “Bij geopende spitsstrook”?

Knuppel, hoenderhok:

https://www.google.com/maps/@52.2334405,4.6442905,3a,75y,236.95h,96.31t/data=!3m7!1e1!3m5!1skWK24uJVnSpaOhB8v5oTHw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DkWK24uJVnSpaOhB8v5oTHw%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D184.61295%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

Bron: https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=49&p=1198838#p1198838

Misschien terug gaan naar de basis van OSM? Groundtruth? RVV artikel 12:
“Buiten de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 130 km per uur, ….”

Er bestaat gewoon geen conditional 130, alleen een conditional 120 en 100.

In de praktijk bestaat die conditional wel, je mag namelijk maar 11 uur van de dag 130 rijden. Dezelfde argumenten worden constant herhaald en zijn door Jeroen goed samengevat.

Laten we gewoon stemmen op die pagina en het volgens de uitkomst van die stemming taggen.

Ter referentie ook nog de standaard snelheden in NL als je de grens over komt: https://www.google.com/maps/@50.7553127,5.6968451,3a,75y,48.5h,85.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZS22WjsL-wO8Lt9CXXxwJQ!2e0!7i16384!8i8192

Hoe kun je de standaard volgens de wet nu conditional noemen? 130 kmh is de standaard, de rest zijn tijdsgebaseerde afwijkingen daarvan, dus conditional.

Beetje offtopic, maar voor de mensen die het interessante materie vinden:
De reden dat er geen 120 + 100 [6-19h] wordt toegepast is omdat het RVV geen situaties toelaat met meerdere A1 borden. Dus als het wel zo geplaatst zou worden zou de 100 waarschijnlijk niet handhaafbaar zijn. Daarnaast wordt dit ook duidelijker geacht.

Volgens de wiki: "The maxspeed:conditional=* tag is used on ways to define the maximum legal speed limit which depends on certain situations, such as the time of day, weather, or another particular condition, for a highway=, railway= or waterway=. This tag is used in addition to maxspeed=, which specifies the normal maximum speed limit when the condition does not apply. "

Conditional gaat erover dat deze snelheid afhankelijk is van in dit geval een bepaalde tijd. Dat klopt dus net zo goed voor de 100 overdag als de 130 's nachts.

Wat is nu de normale maximumsnelheid? Is dat de maximumsnelheid volgens het RVV of de maximumsnelheid die het grootste gedeelte van de dag geldt? Hierover zijn de meningen verdeeld, zoals je kan zien aan deze discussie die al bijna twee jaar duurt, en hierover kunnen we dus stemmen.

Bij voortschrijdend inzicht, ben ik het helemaal met je eens.
(mijn excuus voor deze stemming)
Toch is het wel goed te zien welke de stemmen verkregen worden door een “lagere drempel”

Volgens mij is de telling niet anders dan het voorstel hoe het op dit moment is.

Zet in dat geval even op de wikipagina wanneer de stemming afloopt.

Daar waarvoor de conditie niet geldt.

Wat is dan de conditie? Die wordt namelijk aangegeven met een onderbord. Alleen het aanwezig zijn van een onderbord, bepaalt dat, waar het onderbord betrekking op heeft, de exceptie is. Wat dan overblijft is de normale snelheid.

Dat is inderdaad het argument voor maxspeed=130, maxspeed:conditional=100. Hier is niet iedereen het mee eens, waardoor we deze discussie hebben. Anderen vinden namelijk dat de maximumsnelheid die 54% van de dag en voor zo’n 80% van de weggebruikers geldt, de normale snelheid.

Met het oog op dit, is er bezwaar als ik de einddatum op 4 weken na 10 januari zet (7 februari 23:59)?

Ik hoop niet dat we die argumentatie dan ook consequent gaan doorvoeren. :laughing:

Gesloten van zonsondergang t/m zonsopkomst in de zomer:

foot=yes
access:conditional=no @ (sunset-sunrise)

Gesloten van zonsondergang t/m zonsopkomst in de winter:

foot=no
foot:conditional = yes @ (sunrise-sunset)

edit: typo

Ik zal voor D E kiezen, als mogelijke keuze.

Dat heeft met de prioriteits keuze te maken, gradatie wat men het meest belangrijkst vind.

Het rechtstreeks vertalen van de onderborden naar conditonals, een directe vertaling.

Voor mij hoort er altijd maxspeed:conditional=100 @ (06:00-19:00); 120 @ (19:00-06:00) te staan.
Dan blijft de keuze D E over.