Upgrade Keepright!

Klopt en is gemeld… Wat ook nog niet werkt is de check van highway crosses natural=water. Dat laatste komt er komend weekend waarschijnlijk bij.

Een checkbox voor de smiley’s was nog een open punt, genoemd in post 58 van deze thread. Vandaag kreeg ik het bericht dat het is geïmplementeerd!

Ik heb ook nog zachtjes gewezen op het feit dat de top-nodes van de twee error groepen “intersections without junctions” en “overlapping ways” geen functie hebben. Ik stelde voor er een tristate functie aan te geven, dus checked, maar grijs wanneer er meer dan 1, maar niet alle checkboxen, eronder zijn aangevinkt.

De tristate functie zit er nu ook op!

Ik probeer dit tool eens te gebruiken, er is mijn omgeving genoeg te doen…

Als ik op bliksempje ga staan geeft het tool mij twee mogelijkheden om te editen, JOSM of Potlatch. Ik gebruik
zelf eigenlijk JOSM maar als ik op link klik gebeurd er niets… Wat moet ik installeren om
ervoor te zorgen dat de JOSM editor gestart wordt. Ik gebruik een ubuntu distributie en ik heb JOSM al
zo dat als ik vanuit een terminal ‘josm’ tick dat die dan de editor start. Maar waarschijnlijk werk zoiets nog niet
vanuit de firefox browser. Heb geen idee hoe ik zoiets moet doen. Ik zag dat de link eigenlijk alleen een http adres bevat met
wat geometrie…

Installeer de remotecontrol plugin in JOSM, en zorg dat JOSM al gestart is. Dan kun je die link in KeepRight gebruiken.

Plugin geinstalleerd en mijn eerst smile gemaakt. Bedankt voor de tip

Weet iemand hoeveel fouten er op dit moment in Nederland zijn?

Ik heb toegang tot kopieën van de keepright database, maar deze zijn nogal ondoorzichtig van opzet. Na veel conversie- en rekenwerk denk ik wel te kunnen zien dat in Nederland van de 28075 ooit geregistreerde errors er inmiddels 13997 zijn gecorrigeerd; vrijwel de helft dus! Gezien de ontwikkelaar nog steeds nieuwe error_checks ‘verzint’, groeit het aantal nog steeds en tot recentelijk harder dan we konden bijbenen met correcties.

Wanneer ik het allemaal goed heb berekend, hadden we dus op 13 juli j.l. (planet dump datum) nog 14078 errors te gaan.

Zou het handig vinden om een mail te krijgen als de kaart is geupdate, maar dan begin je langzaam naar een gebruikersdatabase toe te gaan (met alle voor- en nadelen van dien). Weet niet of de ontwikkelaar daar zit op te wachten.

Voor een gebruikersdatabase is bij de start van de site bewust niet gekozen, alhoewel de voordelen evident zijn.

Wat wel gaat komen is een rss feed van alle nieuwe errors in een zelf te bepalen gebied. Is dat wat?

Momenteel draait keepright niet zo goed en is dit het tweede weekend zonder updates vooralsnog. We zijn ook wel erg snel ge/verwend geraakt aan de gestage wekelijkse update.

We hebben een kort contact gehad met Harald om eens te kijken wat de mogelijkheden voor gedistribueerd genereren van de data zijn. Als we vanuit NL bv elke nacht de planet-benelux kunnen doorrekenen, en hiervan een rapport naar Harald kunnen sturen, dan kan ik me voorstellen dat a) er veel snellere updates zijn (benelux reken je binnen 2 uur wel door) en b) dat meer mensen hun eigen regio/land/staat kunnen doen, terwijl we toch 1 algemene database kunnen houden.

Eens afwachten wat hiervan komt. Ik heb bv ook Aruba in mijn eigen KR gezet, en die doorrekenen kost nog geen 3 minuten. Als er meerdere mensen kunnen rekenenen, kunnen we snel wereldwijde dekking hebben, zonder allemaal die aparte sites zoals nu.

Kan ik me goed voorstellen, maar iets zonder inloggen, ’ gewoon intekenen’ door je email achter te laten, dat is iets waar ik aan zat te denken. Maar dat geeft nog genoeg emailadres ellende ben ik bang.

Voor wat ik nu wil niet, hoef alleen maar te weten dat er een update is, via link naar verschillende gebieden op mijn homepage zie ik wel waar wat er veranderd is, dan is alles machineonafhankelijk (teminste zo’n feed moet ik toch per machine gebruiken (heb daar jaren geleden is wat mee gerommeld, maar gebruik ze nu niet))

Kun je die gegevens uit de feed dan wel gebruiken om in gps te zetten zodat je weet waar de knelpunten zitten als je aan het rondtrekken bent?

Had een tijd niet gekeken, dus wist niet eens dat update wekelijks was :roll_eyes:

Ook dat is het plan! Bij de permalink in de buurt komt een link RSS en een link GPS te staan.

Tis weer geweldig allemaal, we zijn benieuwd!

Mis op www.openstreetmap.nl een directe link naar KeepRight? Of zijn er zwaarwegende argumenten om dit niet te doen (je weet maar nooit)?

't Lijkt mij een uitstekend plan!

tja, waar is de postbus waar je dat verzoek kwijt kunt …

Gewenste gadget: teller die aangeeft hoeveel ’ smileys’ er zijn gezet sinds de vorige update van de kaart.

Mail naar maillijst komt terug, mag daar niets posten volgens het tegenbericht (zal wel zijn omdat ik niet aangemeld ben).
Dus als iemand anders dat verzoek wil doen (meld me niet aan omdat maillijsten niet mijn ding zijn).

Verzoek gepost en binnen 5 minuten was het voorelkaar! :slight_smile: http://www.openstreetmap.nl Eerste blok, laatste link.

Maar eh… mijn ding is het ook niet. Ik zie een forum als een technische stap voorwaarts, daar waar mailing lists zijn begonnen (en dus soms blijven steken), maar gezien de populariteit van talk-nl zal ik het wel mis hebben. :wink:

Keepright is maandag trouwens weer ververst.

Mooi dat die erbij zit nu!