Upgrade Keepright!

@Ligfietser en Hugo_H: Zo te zien zit ie wel vast. Wat zou kunnen is dat iemand na 17 maart de boel heeft vastgezet en het niet heeft aangegeven in Keepright. Er zit in de history een wijziging op 18 maart op die weg (het stuk dat NO-ZW loopt), dus…

Even wachten tot de volgende update of gewoon op “error corrected” zetten.

Inderdaad, er blijkt iemand al aan de weg te hebben gewerkt:
http://www.openstreetmap.org/browse/node/45144210/history

Ah, ok, thanks.

Er zat overigens nog wel een foutje in: het fietspaadje linksonder was niet verbonden (ondanks de smiley), maar die is inmiddels ook gefixt. Zal het voorlopig allemaal maar op “corrected” zetten, want volgens mij is het zo wel goed.

Zei dat ik geel/groen niet begreep. Eens goed gekeken, maar geel/blauw zie ik niet, loopings, een way bevat een knoop meerdere malen. Kan me dus wel voorstellen wat ze bedoelen, maar hoe dat zichtbaar is in Potlatch, hoe ze erin komen etc., geen idee (ik vermoed met wat al te enthousiast geklik)?

(Oplossen doe ik dus door punt gewoon te deleten en opnieuw te tekenen. Er verdwijnt dan altijd meer dan ik verwacht, dat wijst er natuurlijk op dat er iets fout zit. Voor andere werkwijze hou ik me aanbevolen).

In welke browser werkt bedieningspaneel wel perfect, waarschijnlijk ie laatste versie?

In chrome werkt all/none niet. Zie nu dat in ff en opera all/none alle vinkjes aan/uit zet, maar dat alle vinkjes uit niet alle controles uitschakelt?

(Een paar controles uit zetten, en dan alles weer aan zetten werkt mi wel zoals verwacht)

Update:

  1. Er is wat aangepast voor FF2.0.0.20, maar we kunnen het niet testen op de apple. Doortrapper?
  2. Nu wel (in elk geval bij mij op winXPpro.)
  3. fixed
  4. geen nieuws
  5. fixed (Gewijzigd: 20:42)

Het keepright panel heeft vandaag een uurtje helemaal niet gewerkt in alle browsers, maar dat is ook weer in orde.

Nieuw punt:
6. Alle checks uitzetten heeft tot gevolg dat juist alle errors weer zichtbaar worden.
7. In IE7 en Chrome is de looping checkbox niet aangevinkt bij het openen van de page.

Beide doorgegeven.

Ik kan het uitleggen voor JOSM, ik weet niet of Potlatch dit op dezelfde manier kan.

Ik neem dit voorbeeld:
http://keepright.ipax.at/report_map.php?zoom=15&lat=51.8079&lon=6.15877&layers=0BT
Dit is http://www.openstreetmap.org/browse/way/24879477

Deze straat begint ergens in het midden (klik maar op de eerste node). Vervolgens gaat de weg omhoog, en daarna weer naar beneden.

In Josm selecteer ik dan de weg, en de node aan het bovenste uiteinde. Ik kies dan Tools-Split way. Hierdoor wordt het gedeelte dat dubbel is, een aparte weg. Die kan ik vervolgens selecteren en verwijderen. In dit geval bleek dat een zijweg met de weg verbonden was die ik verwijderd had, en niet met de weg die nu overblijft. Ik moet die zijweg nog even verbinden om dat te corrigeren.

Hopelijk kan het in Potlatch op een soortgelijke manier, want het is denk ik zonde om een weg met alle properties opnieuw te moeten toevoegen.

(edit: ik heb mijn wijzigingen niet opgeslagen, zodat je nog kunt zien wat er aan de hand is)

Werkt nu zoals in de andere browsers!

Update:
6. Fixed.
7. Fixed.

Nu staat alleen punt 4 “Checkbox voor de smiley’s” nog open. Hier heb ik nog geen respons op gehad.

Bedankt voor het doorgeven!

Knoppen werken nu idd zoals verwacht, het snel filteren van een type fout gaat nu allemaal lekker soepel en snel. Dikke pluim voor ontwikkelaar!

Nog even bezig geweest met de ’ loopings’ . Voorbeeld van Wimmel is duidelijk, ook met Potlatch makkelijk te herstellen. In NL er nog een trio geprobeerd. Nummer 1 ging net al voorbeeld, eitje. Nummer 2, dat lijkt complexer, alsof er een adm. grens aan een weg is gekoppeld (nu had ik dat als mogelijke te detecteren fout aangegeven, weet niet of dat al in ingebouwd en dus een ’ looping’ fout geeft?). Nummer 3 wil niet lukken, en lijkt op die eerder probeerde te herstellen. Kan zijn dat ze als overeenkomst hebben dat ze zich afspelen op en rond zo’n dikke (Potlatch) AND-knoop? Zal het in de gaten houden.

Denk wel nog een klein foutje te hebben gevonden. Indien je tekst invult bij ignore false positive, maar je zet het vinkje niet goed, dan toont die geen icoon, maar het gebroken icoontje (dus dan kan die geen icoon vinden).

Laatste update is 25/3. En weer had ik het idee dat er smileys blijven staan, maar misschien is dat de bedoeling (heb via ‘data’ gekeken bij een paar smileys, en daar lag de laatste edit voor 25/3)? Ik had de verwachting dat na iedere verversing de smileys zouden verdwijnen, dus weer beginnen met een schone lei?

Dat klopt inderdaad; zag ik ook gisteren. Ook daaraan wordt gewerkt!

Hebben we alweer data van 31/3, wie weet dat nog eens gaat lukken om eens per week een update van de data voor ekaar te krijgen, lijkt steeds sneller te kunnen.

Smileys zijn weg, da’s goed. Zit zelf blijkbaar met een paar hardnekkige punten. jawel, de loopings. Zit iets raars in blijkbaar, krijg voorlopig de vinger er niet achter. Voor de rest ruimt het lekker op.

En zie nu een fout die zo te zien niet gedetecteerd wordt, weg/fietspad over water?

zonder brug of tunnel dus.

Ik heb al even snel wat symbooltjes in elkaar gefixed voor keepright. Wellicht kan deze aan de developer van keepright worden gegeven? Voor degene die zelf symbooltjes willen maken, de zip http://www.opengeo.nl/files/keepright.zip bevat de 24x24 png’tjes en de bijbehorende inkscape svg’s.

Noem anders eens een url van zo’n looping. Kan ik ook eens meekijken.

Net gisteren punten weer veranderd, als ze er weer in blijven zitten, zal ik ze hier neerzetten.

Ik heb 2 ‘loops’ bekeken in Nieuwerkerk, neem aan dat die waren waar jij mee zat. De ene is een false positive, want ook in de history en in een planet file van net voor de keepright import staat die goed. Dat was way #7307697. Way #32485998 heb ik wel gefixt. Evenals wat dingen in Alexanderpolder.

Als er nog meer zijn waar je met Potlatch niet uit komt, laat het dan maar weten.

#7307697 was wel “fout”: http://www.openstreetmap.org/browse/way/7307697/history
De eindnode (320778223) stond er tussen 28 febr. en 6 april 3x in.

Hetzelfde is/was ook bij way #32485998 het probleem: http://www.openstreetmap.org/browse/way/32485998/history, en daar is het nog duidelijker om te zien omdat die zo kort is. In josm op te lossen dmv split node, je krijgt dan 1 way van 2 nodes, en 2 ways van 1 node (!). Via rectangle zijn die 2 ways te selecteren. Via de selectiebox kun je de selectie van de bijbehorende node eruithalen. En dan kunnen de 2 ways verwijderd worden.

Loopings:
Ik denk zelf ook een oplossing te hebben gevonden voor die loopings. Ik gebruik de functie ‘unglue’ in JOSM op de probleemnode. Dan blijf je zitten met nog steeds alle nodes die voorheen gekoppeld waren in de selectie. Wanneer je dan even deselecteert en weer selecteert heb je alleen de bovenste te pakken en kan je die wegschuiven. Zo ontwar je langzaamaan de hele boel en krijg je op een bepaald moment ook te zien wat er mis was. Meestal kan je dan een paar nodes deleten en de boel weer op zijn plaats schuiven.

De 4 lachebekjes hier: http://keepright.ipax.at/report_map.php?lat=52.323&lon=5.04615&zoom=15&requery=requery&layers=B0T&ch30=0&ch40=0&ch50=0&ch60=0&ch70=0&ch90=0&ch100=0&ch110=0&ch120=0&ch130=0&ch150=0&ch160=0&ch170=0&ch180=0&ch190=0&ch200=0&ch210=1&ch220=0 waren dus loopings en ik ben benieuwd of ze bij de volgende check weg zijn.

Heb ik zojuist gedaan. Ik heb echter een paar weken terug ook een setje artwork van me zelf opgestuurd, maar er kwam geen enkele reactie op. Kan natuurlijk aan mijn talenten liggen :P. Ik koos voor pretentieloze rechttoerechtaan pijltjes, trouwens.