Pokemon edits, hoe gaan we hier mee om.

Ik heb deze teruggezet maar zie geen mogelijkheid om de changeset van commentaar te voorzien: https://www.openstreetmap.org/changeset/45781920 Wat zie ik over het hoofd hier?

Edit: nu is het invoerveld opeens wel aanwezig, vreemd.

Dat had ik dus ook… er staat opeens abonneren… Mijn eerstexcuses edits waren ook niet doorgevoerd.

Edit.Herstel…mijn eerste edits bedoel ik. Op zo’n mobiel gaat alles fout?

Wijzigingenset: 45781920
(geen reactie)
3 minuten geleden gesloten door Bassolo

Hij was dus nog niet klaar! :open_mouth:

En reageert ook niet op mails

Ik denk dat ie nog bezig is met mappen. Overigens z’n bedoelingen zijn goed, er zaten ook goede edits tussen.
Niet veel onzin. Dat hij niet reageert kan aan de interface liggen, je krijgt een e-mail waar je niet op kan reageren.
Je moet eerst de link aanklikken om online te reageren, waarschijnlijk gaat het daar mis. Ik zal 'm eens een berichtje sturen.

Inmiddels heeft Bas gereageerd:

Ik zal proberen Bas’ goede edits terug te reconstrueren.

Edit: inmiddels gelukt, alles teruggezet en kleine foutjes hersteld. Hij had eigenlijk weinig fout gedaan.

Hallo, Bassolo hier. Excuses voor het misverstand. Ik was nog druk bezig met de kaart, dus ik zag de berichtjes helaas niet.

Ik ben niet van plan om klakkeloos dingen aan te passen, maar wil een echte bijdrage leveren aan deze mooie kaart. Helaas vielen een aantal van mijn eerste edits binnen een kwalijk patroon, ik had hier geen weet van. Mijn volgende aanpassingen zullen ook van een andere aard zijn, er is voldoende toe te voegen en te verbeteren.

Verder sta ik open voor alle feedback, mocht er eens iets mis zijn of onduidelijk.

Grt,
Bas

'k Heb inmiddels Bas teruggemaild en de situatie uitgelegd. Zal zelf ook nog even kijken.

edit: Bedankt Ligfietser…

Welkom op het forum Bas! Gelukkig is alles wat we ten onrechte hebben verwijderd weer hersteld. Succes met het mappen en als er vragen zijn dan vernemen we het wel.

Welkom Bas,

De afgelopen dagen zijn Pokemonmappers actief om parken in te brengen om Pokemon Go te bevorderen. Op zich is OpenStreetMap heel blij met deze nieuwe mappers. Maar 70% van deze nieuwe mappers maken meer stuk dan dat er verbeterd wordt. Hele creaties worden gemaakt. Een park is een meestal overkoepeling. het grondgebruik (landuse) is grass/forest en (natural) water en het rekreatiedoel (leisure) is een park. Overigens, niet ieder stukje gras is een park. https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:leisure%3Dpark
Meestal heeft een park een naam, en deze kun je dan op de polygon van het park plaatsen.
Maar wat een park in OSM zou mogen zijn is een vrij ruim begrip.

Hopelijk ben je niet boos, je kunt je voorstellen dat in rap tempo de data behoorlijk is aangetast in Nederland. Er is een team mappers bezig om alle edits van afgelopen dagen te controleren. Het is vanaf 25 december gaande.

Hopelijk krijgen we er een nieuwe mapper bij, die goede intenties heeft. Volgens mij ben jij er één.

Het wordt je zeker niet kwalijk genomen. OpenStreetMap heeft een leercurve.
OpenStreetMap is een samenwerkingsproject, en we moeten samenwerken om de beste kaart te maken.

Ik moet eerlijk zeggen dat het park-gebeuren voor mij ook onduidelijk is. Ik had nog op de planning om hulp te vragen. Park lijkt mij: aangelegd met doel tot ontspanning, maar ik woon in een dorp, dus dat tag ik misschien fout (ik heb niet in het wilde weg getagd, enkel stukken die in mijn beleving onder park vallen, maar een wereld van verschil zijn tov een park in een stad). Meer uitleg/hulp is handig.

Wat betreft Pokémon-edits, er zijn een paar zaken die snel veel invloed (zouden kunnen) hebben: water, meadow (wei), park, voetpad, pier. Industriezone en winkelcentra in principe ook, maar dat is minder rechtstreeks dan wat ik al opsomde.

Pier is wel de meest invloedrijke wbt zeldzame Mon. Maar ook de meest opvallende om binnenlands te doen :wink:

User RF75 heeft als eerste edit een stukje gras in park veranderd en als commentaar slechts ‘P’ genoemd.
Heb je changeset teruggedraaid en hem een bericht gestuurd.

Bedankt voor de tip, gelukkig valt het mee, ik zie niet zo gauw een verdachte pier die de afgelopen maand is ingevoerd: http://overpass-turbo.eu/s/lHt

Toch ben ik in de pokemon changesets ook tagging van havens (marina) tegengekomen waar ik aanlegsteigers (pier) heb toegevoegd.

Ja soms kun je het verkeerd hebben The Robbyrot … in 25 minuten 14 edits in de geest van parken?
https://www.openstreetmap.org/user/Therobbyrot
Zou iemand kunnen kijken?

Dit slaat idd nergens op http://osmcha.mapbox.com/45801589/ een voetpad dwars door een huis. Ik zal eea proberen te reverten (als niemand al begonnen is tenminste).

Graag… Nog niets gedaan… Wel een welkomstbericht met verwijzing Pokemon gestuurd. Geen reactie.

Ik heb alle edits nagelopen, alleen de laatste en omzettingen van gras naar park heb ik teruggezet. Er zaten ook goede edits tussen dus de bedoeling lijkt goed. Heb 'm ook gemaild met mijn bevindingen en uitgenodigd op het forum.

Bedankt… 'k heb inmiddels de Revert plugin gedownload in JOSM en al een changeset van mezelf teruggezet. Het werkt. Ben benieuwd of we een reactie krijgen. 'k Zet onder de welkomstmail nu steeds klik op de link om te antwoorden.

Da’s mooi Eggie. Ik kijk nu altijd eerst op osmcha.mapbox.com/changeset# wat er precies is veranderd.
Je begint dan met de allerlaatste en gaat dan terug in de tijd om conflicten te voorkomen.