Loodsen

Hallo mappers,

Ik kan geen informatie vinden over hoe men een half ronde loods moet taggen. Ik heb ook al engelstalig naar ‘Steel Arch Building’ zitten zoeken maar zonder tagging resultaat. Hoe taggen jullie dit soort gebouwen en/of worden deze gebouwen uit Bag geïmporteerd?

Groet
Rene

Als deze panden in de bag staan dan zijn ze waarschijnlijk als building=yes getagd.

En misschien heb je hier iets aan: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings#Roof

Hoi de vries,

In Bag zie ik ze wel grijs getekend maar ze staan niet in OSM zie hier https://www.openstreetmap.org/#map=19/52.08792/4.51307 of in BAG viewer vlak naast id 0637100000134154.

Maar mijn vraag was eigenlijk meer of zo’n gebouw als barn, shed, cabin of wellicht hut wordt aangeduid want dit soort specifieke gebouwen staan niet in de key:building wiki afgebeeld. Ook hier https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:NL:How_to_map_a:L kon ik geen info over een loods vinden.

Zo’n Romneyloods zou ik hut noemen want afgeleid van Nissen hut, maar shed vind ik ook best

[edit] typo: Romneyloods :slight_smile:

Dank voor je hulp Martin. Nooit geweten dat ze Romenyloods of Nissen hut genoemd worden.

Wel grappig hoe gebouwen door mensen verschillend geinterpreteerd worden want als ik naar de omschrijving van hut in key:building kijk, zie en lees ik toch heel iets anders: “A hut is a small and crude shelter” en als ik dan naar de afbeelding kijk dan zie ik totaal geen overeenkomsten, nou ja dat je binnenin misschien droog staat als het regent :D. Ook de omschrijving bij shed en vooral de afbeelding doen me niet echt in de richting van een Romenyloods denken.

Ik denk dat we de tagging meer moeten baseren op wat in zo’n loods gedaan wordt omdat die loodsen voor allerlei dingen gebruikt worden. Soms wordt een Romenyloods gebruikt voor opslag (warehouse), soms als schuur (barn, shed) of wellicht als kantine voor een sportclub.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie mede-mappers er van vinden.

building=industrial, commercial is natuurlijk ook goed. Ik ben het met je eens dat `hut’ andere connotaties heeft.

Typo: Romneyloods

Als je loods vertaald krijg je warehouse, een veel gebruikte tag maar building=nissen_hut is een betere omschrijving, hoewel dit nog geen enkele keer is getagd, wel een paar note= nissen type hut

Dit lijkt mij een goede oplossing.
Maar hoe werkt het dan als je het zou willen opvoeren in de wiki?
Een plaatje erbij (wikimedia misschien?)
Hoe werkt het dan met de vertalingen? Dien je eerst de engelse variant tussen te voegen, en later de vertaling aan maken?

Ja, je zou dan het beste het eerst aan de engelse wiki kunnen toevoegen (mits de tag al wel tig keer is gebruikt of via de officiele weg is approved) en dan de Nederlandse wiki. Of je maakt eerst een nieuwe wiki op https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:building%3Dnissen_hut met voorbeelden. En als de tag dan tzt algemeen gangbaar is voeg je de koppeling toe naar de building wiki’s.

Ik heb dezelfde vraag een paar maand geleden aan een Engelse mapper. In het dagelijks gebruik noemen ze zo een gebouw een shed, maar in OSM, is een shed min of meer voorbehouden voor tuinhuis.

Hij dacht aan goods_shed voor zulke gebouwen. Misschien best nog aan enkele andere native Brits Engels taligen vragen ?

Ik heb de vraag inmiddels aan de (engelstalige) tagging list voorgelegd (Quonset hut) en het is al een aardige discussie. Hopelijk volgt hieruit een eenvoudige oplossing :). Even afwachten dus maar…

Alsjeblieft, kan dit verwijderd worden uit de Wiki?? “building=nissen hut”? :frowning:

Laten we de Wiki een beetje schoon houden… Op zijn tijd komt er wel een Engelse tag voor dit vanuit de Engelstalige community zelf. Tot die tijd maar gewoon building=yes of building=industrial of zo.

Oops, sorry, zie nu dat ik de “ronde loods” verkeerd interpreteer. Ik moest aan een roundhouse voor locomotieven denken… :wink:

Dan nog, beter om af te wachten wat de engelstaligen ervan maken. En er zou ook beter een underscore in de tag kunnen: building=nissen_hut of building=romney_shed als ik zo de internet zoekresultaten zie voor deze objecten.

Die wiki bestaat niet eens dus maak je niet druk.