Idee om wat met BAG te gaan doen

nog meer offtopic nav. hvdwolf. Komt dat soms door het warme weer?. Mijn CPU fan van een gewone PC wil ook meer niet draaien dan wel. En dat sinds gisteren. Gelukkig doet mijn PC het nog en hou ik maar met het programma Coretemp nu de temp. van de cores in de gaten.

Inmiddels 18:30 erachter gekomen dat mijn moederbord wel eens kapot zou kunnen gaan, heb de fan niet aan staan afhankelijk van de core-temperatuur

Maar ja heeft niks met de BAG te maken.

Klinkt als taggen voor de renderer. Foei!

Overigens mag van mij de rendering van de building_passage wel iets duidelijker, het valt nu haast niet op. Je ziet het enkel pas als je weet dat er iets moet zijn, zeker als er geen naam bij gerendered wordt. Ook vind ik de rendering van de halfronde wegeinden ernaartoe minder mooi, maar afhakken parallel aan de gebouwcontour is zeker te lastig te realiseren?

Harde schijf overgeplaatst en het draait gelijk weer: Linux (server) is ideaal.

Nee, in het geheel niet. Ik zeg niet dat je dit in OSM zelf moet doen, maar ik bedoel dat je dit wel kunt doen tijdens het renderen.

Afhakken op de rand van het gebouw kan wel rechter, maar dat levert weer lelijker resultaten op als de tunnel niet loodrecht op de buitenmuur uitkomt.

Wat dat betreft vind ik het van mezelf wel jammer dat ik een keer even ben opgehouden met het ontwikkelen van de stylesheet, om daarna eigenlijk niet meer door te gaan. Git en ik zijn (nog) geen echte vriendjes. :frowning:

Gertjan heeft de afgelopen weken gewerkt aan een nieuwe versie van de plugin. Je zult geen verschil merken ten opzichte van de huidige versie, maar onderhuids is de gehele structuur aangepakt om in een volgende versie functionaliteit te kunnen toevoegen om eenvoudiger te updaten (vergelijken geïmporteerde BAG data en actuele BAG data). Een van de onderhuidse wijzigingen is de update van de inmiddels verouderde link met de Bagviewer naar de actuele link.

46.249.37.15/BAG/bag-plugin-0.5.0.zip

Ik zie dat er in Goes de Bag is toegepast.
Op een appartementen gebouw is 1 huisnummer ingevuld. dat moet 9 t/m 49zijn.
Huisnummer 9 op Claushof (51.505028, 3.9027057) ‘josm’
Kan ik dat zelf invullen?

mvrgr jan

en als je dieper inzoomd

http://www.openstreetmap.org/way/174842488#map=19/51.50515/3.90302
staat er 9-49 op het grote gebouw.

kijk je in josm staan alle nodes van 9 t/m 49 er in.
Alleen ze staan op een kluitje.

@Allroads,
Bedankt.
mvrgr jan

Ik heb de plugin geïnstalleerd maar zie op de wms laag van pdok.nl gebouwen die de plugin niet beschikbaar heeft, om de hoeveel tijd wordt die database van Gertjan ververst?

Niet alle gebouwen worden door de plug-in meegenomen. Vanaf status “bouw gestart”

Beetje laat misschien, maar mocht het nodig zijn, ik kan waarschijnlijk wel voor een paar weken serverruimte regelen. Ik zie dat de site het doet, maar als het te traag is ofzo…

Ik heb een tamelijk technische vraag:
Is het mogelijk om de lijst met fouten van de validator in JOSM te exporteren? Formaat maakt me niet uit, dat krijg ik wel leesbaar.

Waarom ik dit vraag? De gemeente Hoogezand (en Slochteren laat het door Hoogezand doen) kent absurde aantallen dubbele panden, ik gok dat het enkele honderden zullen zijn. Ik vermoed dat er ooit een dataset dubbel geïmporteerd is, omdat het voornamelijk bijgebouwen en garages betreft. De gemeente weet dat haar BAG-data slecht is, maar is er nog niet heel hard mee bezig, misschien ook omdat haar het overzicht of de tooling ontbreekt. Ik wou nu in JOSM de BAG-laag importeren, valideren en resultaten opsturen, teneinde de gemeente het eerste opschoont voordat BAG in OSM geïmporteerd wordt.

kun je de panden onderscheiden?

dan kun je misschien een losse laag maken van de dubbele data?

Noord-Holland is klaar!

Althans, op de nacontrole na…

De plug-in maakt gebruik van de BAG WFS service. Deze wordt dagelijks geupdated.

Ik denk dat hij bedoeld dat “bouwvergunning verleend” etc. niet geïmporteerd wordt, maar wel zichtbaar is.

De “bouwvergunning verleend” wordt ook bij (interne) verbouwingen gebruikt (tenminste in Horst aan de Maas).
Een gebouw heb ik zo handmatig weer terug gezet met dezelfde tags bij de import plugin.

Ja dat bedoel ik, soms zijn die panden al in aanbouw of al af maar worden niet met de plugin opgehaald.
Misschien een mogelijkheid om dat in te bouwen als optie? Nu moet ik ze overtrekken.

Mooi werk florisje (en uiteraard de andere mappers in Noord-Holland)!
1 vraagje: http://hvdwolf.crabdance.com/OSM/bagpolygons.php bevat nog een paar gaten in Noord-Holland, kun je de actuele polygonen uploaden?

Zeeland is ook klaar sinds gisteravond.

Adrescontroles heb ik zoveel mogelijk al direct gedaan, maar er zal vast nog wel het e.e.a. te doen zijn her en der.