Help Bosgebied vedwijnt Verzoek Revert mogelijk?

Begrijp ik niet. Wat moet Rijk bevestigen? Die StreetView beelden zijn van juli 2014. Je gelooft toch niet dat dat al weer aangepast is?

Nee… volgens mij is hier niets veranderd. Kom er regelmatig.

Ik ben niet heel bekend daar dus vandaar dat ik een mapper vraag op het nog klopt. Soms kan er in een paar maanden veel veranderen en we mogen we niet uitgaan van hetgeen we op google maps zien ivm copyright. Nu jij bevestigd hebt in de note dat het nog klopt heb ik het aangepast. Ik hou het maar op cycleway=track omdat de fietspaden wel erg strak tegen de hoofdbaan aan liggen en het ook de oorspronkelijke tagging was.

Er zijn gebieden waar het zo ongeveer per maand veranderd, maar Otterlo hoort daar niet bij, gelukkig.

Nou… dan zou ik maar eens naar de huizen kijken… die zijn inmiddels allemaal geplakt aan de landuse. In het echt verandert Otterlo weinig, maar op OSM heel veel. Net een gebied verwijderd dat als building=restaurant was gemapt.

edit: Hier nog eentje. Heel groot gebouwgebied over de andere gebouwen.
https://www.openstreetmap.org/note/522756#map=19/52.09350/5.76733&layers=N
edit2
en nog veel meer https://www.openstreetmap.org/note/522756#map=17/52.10101/5.76748&layers=N

edit3: Ik haal ze maar weg.

Ik wilde het niet uitwerken, maar je hebt helemaal gelijk. Er is nog veel meer.
Beetje jammer dat Rijk er een spelletje van maakt.

Martin is bezig met de huizen… ik ben even alleen aan het opsporen. Gelukkig is zijn huis niet zo groot als van die Colombiaan. Zijn huis besloeg half Europa :slight_smile:

En heeft Rijk zelf nog wat te zeggen over zijn edits?

Hij is druk aan het editen, maar ondanks mijn verzoek, markeert hij zijn edits consequent met ‘correctie’ om zo het zoekplaatje in stand te houden.

Ik zal vanavond maar eens kijken.

Graag Martin,
Ja en dan “correctie” …
Dat komt wellicht ook als je eenmaal aan een changeset bent begonnen je die changeset eerst moet afsluiten en dan kun je pas je volgende mededeling plaatsen. Je wordt niet gedwongen een nieuwe motivatie te geven.
In potlatch2 druk je dan op C om de changeset te sluiten. In ID weet ik het niet.
In dit geval zal “correctie” de goede motivatie zijn gezien de schade bij Kootwijk. Maar iets meer info zal voor ons duidelijke maken wat er is ge-edit.

… en in dit geval is het wellicht beter alles in één changeset te houden.

Even een idee http://www.openstreetmap.org/user/RijkPloeg/history#map=14/52.1708/5.8704&layers=N
Bakken changesets.

Ik denk dat ik de meeste wegen paden weer heb losgekoppeld van de landuses rondom Radio Kootwijk.
Ik hoop dat ik weinig of geen fouten heb gemaakt, als ze wel worden gevonden, maar ook nog aangehechte wegen laat me het weten graag. Beste Dick van der Hoven Knooppunt 14 nabij Hoenderloo heeft nog een kleine aanhechting, misschien wilt u die verwijderen.

Rijk Ploeg

Rijk, ik heb de landuse daar los gemaakt.
Als je overweegt om nog verder met dit soort vlakken en multipolygonen te werken, kan je ik alleen maar aanbevelen over te stappen op JOSM.
In JOSM is dat losmaken 1 muisklik. In JOSM zit een functie waarmee je een knoop los kunt maken van een weg.
Ik vermoed dat je de laatste dagen door ID te gebruiken ongelooflijk veel extra werk heb zitten doen, terwijl JOSM over een zeer uitgebreide gereedschapskist beschikt, die je niet in Potlach en ID vindt. En verder is er nog een extra plugin beschikbaar waarmee je de standaard toolset kunt uitbreiden. Daarmee kun je onder andere stukken uit vlakken snijden. Zeer handig hulpmiddel.

Ik ben iets dieper gaan kijken, en kom tot de ontdekking dat de voorbeelden van de intersecties geheel niet te wijten zijn aan Rijk Ploeg. Rijk was de laatste die een wijziging had aangebracht, waardoor ik te snel heb geoordeeld.
Mijn oprechte excuses hiervoor.
De oorspronkelijke polygonen van deze landuses kwamen uit de 3dShape import.

Het doel is ook om de problemen die onbewust door Rijk gemaakt zijn, opgelost worden eventueel met hulp van andere mappers. Hier leren Rijk, maar ook de andere leden van de comunity weer van.

Een compliment voor Rijk dat hij zich in het forum heeft aangesloten.
Ook ik wil Rijk de tip geven om over te stappen naar JOSM, mochten er vragen ontstaan vraag deze dan gerust in het daarvoor geopende topic.
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=53710

Beste Dick,
Bedank, ik ben intussen JOSM aan het bestuderen.
Kun je me vertellen hoe ik jpeg plaatjes kan invoegen ik heb nl. een verzoek voor je bij omgeving knooppunt 15.

Groet, Rijk

Plaatjes hier op het forum zijn wat lastiger. Ik heb zelf een site, waarop ik niet veel doe en daar zet ik plaatjes op en dan op het forum een link. Wat je kunt doen, is mij even een PB sturen vanuit het forum, dan reply ik dat en krijg je mijn mailadres. Dat is beter dan dat ik mijn adres hier neer zet. En dan kun je mij de jpeg sturen. Je kunt het ook omschrijven, ik ken het punt redelijk goed.

Track sluit niet aan op fietspad.
Rijk, weet jij wat de situatie op dit moment is ?
Ik zou me iets voor kunnen stellen dat de aansluiting er wel is, maar er misschien een barrier of acces beperking is?
Als dit zo is, dient eigenlijk de weg wel aan te sluiten op het fietspad, met daarbij de benodigde tagging.

Locatie: https://www.openstreetmap.org/way/369279034#map=19/52.12529/5.86769

GSV

Ik heb dit voorgelegd bij dvhoven met de vraag om deze zeer oude zandweg aan te leggen aan de Apeldoornseweg.
Het Dabbelosepad liep in OSM niet verder dan knoopunt 15, ik heb hem iets opgerekt naar de huidige positie.
Dus niet het fietspad heet Dabbelosepad maar wel deze eeuwenoude weg van Hoog Buurlo via Dabbelo naar Hoenderloo.
Overigens staat er wel een doorgangkelijkhek over de weg (roodwild kerend raster).

Rijk

Weg sluit niet echt op het knooppunt aan, maar net iets erboven. Laatste meters zijn dan normale weg. Onverharde weg heeft een hek, fietspad een wildrooster en het fietspad heeft een toegankelijkheid van zonsopgang tot zonsondergang.
Ik heb het er zo in gezet. Wil je het toch anders dan een seintje.
Overigens kun je gewoon op een fietsknooppunt aansluiten. Als de knoop zelf maar intact blijft en de tag rcn_ref erop blijft zitten.

Harskampweg is de tagging niet goed.
https://www.openstreetmap.org/#map=18/52.12417/5.86873

Het is geen access=destination, want dat zou dan ook voor fietsers brommer snorfiets gelden