Feedback gevraagd: binnenkant LUMC

Ik was stoepen etc. aan het intekenen buiten het LUMC (ja, voorlopig als highway=pedestrian helaas) en dacht toen: dit kan voor binnen ook wel.

Het is wat schematisch geworden aangezien er natuurlijk geen luchtfoto’s of GPS beschikbaar zijn, en omdat ik iets wil wat ook gerenderd kan worden zonder dat de renderer kennis van indoor mapping heeft.

Ik moet nog even navragen of wat ik er nu als paden in heb gezet ook echt de aanbevolen routes zijn. Het kan zijn dat er meer via de begane grond gaat. En ik ben nog op zoek naar een goede manier om bij alle liften de zone aan te geven.

Wat denken jullie ervan? Nuttig? Of zou dit nog problemen kunnen opleveren ergens? Tips zijn ook welkom!

Linkje: OpenStreetMap

Ik zou eens gaan spelen met de indoor=* tag.

Zie ook andere voorbeelden in Nederland waar indoor tagging gebruikt is. Even uit me hoofd Schiphol, Hoog Catharijne Utrecht en ongetwijfeld andere grote publieke ruimtes.

Loop door LUMC en maak een foto van de evacuatie plannen en leg die in josm er onder.

Rondom universiteiten wil ook nogal eens eea redelijk opgeleukt zijn met indoor tagging zoals de kamers op de verdiepingen, ramen, deuren en wat ze verder al niet verzonnen hebben.
Bijvoorbeeld hier in Delft.
Ben wel extremere voorbeelden tegengekomen, maar kan die natuurlijk niet zo gauw terugvinden…

Bedankt voor de reacties! Ik ben in ieder geval blij dat jullie het geen onzin vinden ofzo, heb op andere plekken ook wel mensen gezien die veel detail toevoegen zonde van de tijd vinden.

Ik heb een aantal indoor tags gebruikt, maar ik wil ook graag dat in ieder geval de belangrijkste gangen ook zichtbaar zijn in renderers die dat niet ondersteunen. Ik zal er zeker verder mee experimenteren.

Bedankt voor de tips van de andere plekken, ik ga die bekijken. Altijd fijn als je iets kunt overnemen en het niet zelf hoeft uit te vinden of op te zoeken.

En Allroads, ik heb gezocht naar die plattegronden en nagevraagd bij de beveiliging maar die hangen er dus niet. Heel bijzonder, ik dacht dat dit verplicht was. Maar ik ga wel kijken of ik toch ergens iets vandaan kan halen. Maakt het wel een stuk makkelijker.

Qua tagging zou ik gaan voor (area:)highway=footway ipv highway=pedestrian