Defibrillators met foto

Ik heb dus voor alle AEDs met Mapillary en zonder Imgur via Mapcomplere een Imgur gemaakt die ik uit Mapillary gehaald heb. Meestal twee dezelfde foto’s, behalve dat de nieuwe foto zogezegd van mij kwam. Eerst gaf dat twee foto’s in Mapcomplete, nu heb ik de indruk dat slechts de laatste foto getoond wordt. Er is nochtans niets veranderd aan de node.

Twee foto’s zijn zeker niet redundant. In Puurs heb ik naar Imgur albums gelinkt. Daarvoor heb ik de tag imgur:album uitgevonden. Dat geeft een mooi resultaat. Je kan zo de AED benaderen. Natuurlijk niet zo goed als in Mapillary. Het is wel jammer dat er geen afspraak is welke index de dichtste aangeeft.

Deel van mijn onderhoudswerk is image(0) naar image te zetten als er geen image zonder index is.

En kijken jullie intussen ook misschien of het echt niet mogelijk date en lat/lon mee te geven in Imgur ?

Een goede voorbereiding kan helpen.

Ik ben nog bezig met de opkuis van de noodcentrale O-VL.
Ik had Stationsstraat 24 geschreven. Daar was een bedrijf. Twee huizen verder was een kinesist. Daar heb ik ook eens goed rondgekeken.
Aan de overkant van het rondpunt was geen straatbord. Ik vond er toch een AED.

Die was in het huis ernaast gemapt met het huisnummer 2;4.

Een goede voorbereiding is soms ook tijdverlies.

@philippec - off-topic: Ik heb die ene AED van de straat gehaald en terug op het voetpad gezet. (bedankt voor de tip)
Blijkbaar iets te ijverig geweest bij het cosmetisch aanpassen van deze.

Er is nog een werkje dat van huis uit kan gebeuren, maar niet geschikt is voor Maproulette =
Alle AEDs binnen een gemeente de ref geven die de gemeente hen geeft.
Ik heb dat al voor enkele gemeentes gedaan en ben nu bezig met de 149 stuks van Antwerpen.

Ik ken eigenlijk maar 1 gemeente die refs strictu sensu gebruikt.
Meestal is het een plaatsbenaming. Ik begrijp dat ik ook de tag “description” had kunnen gebruiken, maar dat dekt volgens mij nog minder de lading.

edit = Antwerpen is klaar. Wie zich bezighoudt met sociale en stadsdiensten mag kwaad zijn op mij. Ik heb niet de moeite genomen de juiste tags te vinden, maar ik heb meermaals voor het gemak een name op het gebouw gezet.

De AED in Westende Bad op de Koning Ridderdijk hangt niet meer op het gebouw zoals op de foto’s te zien was. Het gebouw is gesloopt en vervangen door een ander. De AED hangt nu aan de kant van de trap (links) aan de muur onderaan de trap. De foto’s heb ik verwijderd. Ik kom er veel langs en zal binnenkort nieuwe foto’s toevoegen

De zaak met adres Koning Ridderdijk 5 te Westende Bad (8434) heeft een AED logo op de venster van zijn winkel hangen (Zaak heet Bianca). Geen idee of deze daar nog ter plaatse is?

Die AED is niet geregistreerd bij Volksgezondheid.

Ze staat ook niet op de lijst van de gemeente.
https://www.middelkerke.be/nl/welzijn-en-samenleven/gezondheid-veiligheid-en-preventie/gezondheid/aed-toestellen

Ze zal ook wel niet zichtbaar zijn van buiten, want muuroppervlak is kostbaar in een winkel.

Dat zijn zo van die efemere AEDs die vlug kunnen verdwijnen zonder dat iemand het weet.

Ik heb alle AEDs in Middelkerke hun referentie gegeven.
Ik heb vijf notes gezet. Het is wel niet duidelijk of de AEDs binnen of buiten staan.
Meestal staan ze in Middelkerke buiten.
Ik kom daar tegenwoordig wel niet veel meer.

1 Like

Werken met een referentie vergemakkelijkt het nazicht enorm.
Maar niet alle AEDs staan in de lijsten van de gemeenten. Daarom zou het ook nuttig zijn zelf een eenduidige referentie te verzinnen voor deze laatsten.
Als ik daarvoor de tag “ref” gebruik zal dat de taak dan weer moeilijker maken.
Dus denk ik eraan zelf een tag te verzinnen voor zelf verzonnen refs.

Of misschien kan ik daarvoor de tag “description” gebruiken.

Hier staat natuurlijk nooit wat ik nodig heb =
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:ref

Alle outdoor en 24/7 AEDs in Antwerpen zitten nu in OSM, bijna altijd met foto.
Er zijn nog een aantal indoor AEDs, waar gemakkelijk binnen te geraken is =

  • Sporthal Luchtbal
  • Districthuis Merksem
  • Carnotstraat Atlasgebouw
  • Modemuseum
  • Politiekantoor Oudaan
  • Arenberg Theater
  • Den Bell (2 stuks)
  • Bib Berchem
  • CC De Kern Wilrijk
  • Sporthal Kiel 2
  • Museum Aan de Stroom
  • Felixpakhuis

https://www.antwerpen.be/nl/stadsplan/stadslagen/61ae01c3409fd6c2e03a6b68/punt/64fad7bec8498d1b4d9a5b54

Ik heb de Umap ververst.
Er zijn 2800 AEDs.
Maar er is iets mis met mijn verzamelingenleer. Met de 2 queries kom ik er 13 te kort.

ik denk dat er nog zijn. Ze staan ook in kazerne’s bijvoorbeeld, maar wellicht mogen die niet opgenomen worden in OSM. Is dan ook weer niet echt publiek toegankelijk, misschien niet zo belangrijk.

Als alle buitenstaande gemapillariseerd zijn is het al heel goed.

De lijst van Volksgezondheid alleen al telt er meer dan 10.000 voor België.

Er verdwijnen er ook.

Het zijn vooral de oncontroleerbare en onbetrouwbare die volgens mij niet thuis horen in OSM.
Alhoewel, er zijn randgevallen.

Met deze in een militaire basis zie ik geen probleem, behalve het ontbreken van een foto.

1 Like

Youtube diareeks

Ik heb dus 1800 foto’s op mijn computer van AEDs met een mapillary die nog geen Imgur hadden.

Ik heb getracht ervan 1 slideshow te maken, maar dat lukt niet.

Mijn vraag staat al op Reddit.

Intussen ben ik er toch in geslaagd ze via Powerpoint in een filmpje van 57 minuten te krijgen.

De blinde vlek Stekene is het niet meer.

Luchthaven Zaventem

Ik heb weinig inzicht in de gebouwen van de luchthaven. Is het misschien niet goed gemapt ? Is er een renderer voor als het goed gemapt is ?

Er zijn negen AEDs waarvan ik betwijfel of ik ze juist geplaatst heb.
Kan iemand dit verbeteren ? Het zijn goede mapillaries.

Ik weet dat het tegen mijn principes is. Ik zou er notes van moeten maken. Maar het is wel handig als de tags al ingevuld zijn.

De Umap is bijgewerkt.
Eerstdaags begin ik met de opkuis van de Noodcentrale Oost-Vlaanderen.

Op zoek naar de verdwenen AED van het Vlaams Kruis kwam ik in 2 Office Centers terecht.
Daar is mij verteld dat alle Office Centers centraal een AED hebben.

Als het weer meezit, komt dit deze maand in orde.

Vreemd voorval = iemand zonder edits vroeg mij de note in de Jodenstraat te sluiten en heeft het dan maar zelf gedaan.