Defibrillators met foto

werkt niet meer

Misschien is dit hetzelfde probleem als Overpass Turbo die niet meer op osm.org wil saven.

Werkt niet omdat de er een intern server probleem is bij kongruent.xyz (de tussen-server die zij gebruiken om de notes te laden)

Overpass turbo probleem is ongerelateerd daar aan, maar er zijn nog mensen die dit al gemeld hebben: Saving/deleting queries on osm.org is not working · Issue #666 · tyrasd/overpass-turbo · GitHub

Ik heb het probleem al drie dagen geleden gemerkt.

Notesreview werkt terug ondertussen

Voor het probleem met Overpass-turbo.eu, ik had iets gelijkaardigs aan de hand als ik op per ongeluk op de http site terecht kom ipv de https site

Ik heb de uMap voor Vlaanderen bijgewerkt

De twijfelachtige AEDs heb ik nog niet gewist. Ik zie er ook geen verbetering in.
De “officiële” plaatsbenaderingen van Pagaia (waarover ik ook niets meer weet) heb ik eruit gelaten. Het werd te zwaar voor de computer.

In modelstad Puurs zijn er twee bijgekomen. Ook die uMap heb ik bijgewerkt.

Tien jaar mapillary.
Het is een wonder dat het nog bestaat.
We weten allemaal hoe wispelturig de informaticareuzen kunnen zijn.
Het wordt dus tijd voor een backup naar Imgur bijvoorbeeld.

Niet alleen als een backup, maar Imgur lijkt mij sneller dan Mapillary. En Mapillary ligt er soms ook eens uit. Het lijkt erop dat OSM wel eens belangrijk zou kunnen worden voor AEDs. Gisteren is er eentje gewist. Ik weet niet welk. Dat is altijd vervelend. Als er iemand een oplossing heeft, zeg het maar. Ik neem ongeveer elke 10 AEDs een Geojson backup van de AEDs op OSM.

Mijn werkwijze is als volgt =
Een overpass query die nu 1720 nodes teruggeeft van AEDs met mapillary maar zonder image.
Ik kies een AED en klik op de mapillary tag.
Ik neem een download van de beste mapillary foto.
Ik save lokaal, zonder de lange systeemnaam van het bestand te veranderen.
Ik laad de foto op met Mapcomplete.
Als iemand een kortere werkwijze weet, laat het weten. Met een keyboard accelerator ?

Ik denk niet dat ik een passant de moed heb om de vandalsenstreken van Muschl en Poppe ongedaan te maken.

Wachten op onze Panoramax instance.
Hopelijk q1 2024

En deze talk was over onderhoud van data in osm:

In Antwerpen zijn er een aantal bijgekomen

Dankzij Overpass en Mapcomplete is dit vlot gegaan.
Ik heb maar zelden de tijd genomen om een betere foto te zoeken. Het is ook zelden dat er een betere foto bijgekomen is.
Met slechte foto bedoel ik =

  • Te dicht
  • Te ver
  • Flou
  • In de schaduw
  • Niet goed belicht.
  • Zonder referentiepunt.

Het is nu wachten tot de eerste wereldverbeteraar de “dubbels” in Mapcomplete begint te wissen.

Er zijn mensen die Mapcomplete kennen maar OSM.org niet.
Zoals ik naar de renderer map zijn er mappers die naar (de gebreken van) Mapcomplete mappen.

De normale manier om AEDs te mappen is met Carto-data, ID en mapillary in een apart venster.
Ik vertrek voor controles vanuit Overpass queries.

ik heb vorige maand nieuwe foto’s toegevoegd voor de AED’s van Oudenburg, Roksem, Zerkegem en Westkerke. Deze zie ik wel in Mapcomplete maar niet in de umap map met AED’s. Verder merk ik dat de iconen ervan in Mapcomplete een andere groene kleur hebben dan de meeste andere. Welke attribuut veroorzaakt dat?
groetjes

Ik heb de uMap op 22 november getrokken en u hebt de AED op 30 november toegevoegd.
De datum staat bij de uitleg van de layer.

Ik heb er nu nog acht toe te voegen in het Gentse, daarna zijn er nog dertien te fotograferen in Antwerpen.

Ik zou u waarschijnlijk ook rechten kunnen geven op de uMap indien u ongeduldig bent en het wil leren.

Wat de lichtgroene kleur betreft, ik gok op “nieuwe en dus verdachte Mapcompleter”.

(Herinnerde me net waar ik moest opzoeken)
Kleurverschil op Mapcomplete is als de survey date minder dan 90 dagen is.
Dus als een AED op mapcomplete donker groen is kan je hem gerust controleren en de checkdate naar vandaag zetten als je alle data gecontroleerd hebt en fysiek terplaatse bent geweest

hmm. Nog maar mapper sinds Augustus 2011. Lijkt me toch niet zo nieuw. (en verdacht)
Ik probeer alles via iD te doen. Old habits never die zeker.
Bedankt voor je reacties

Bedankt voor de aanvulling Thibaut. De datum van deze is inderdaad aangepast naar het moment dat ik ze bezocht heb.

U hebt groot gelijk.
Met Mapcomplete alleen is geen degelijk werk mogelijk.
Ik gebruik Mapcomplete om Imgurs toe te voegen en voor de survey dates.
En soms als de tagging te ingewikkeld is.
Alhoewel survey dates zijn niet zo zinvol bij AEDs omdat nieuwe AEDs wispelturiger zijn.

ik gebruik ook nog steeds OpenStreetBrowser. Daar zijn niet alle imgur foto’s zichtbaar.
Ik geloof deze in de stijl van https//i.imgur.com/… wel, en deze gelinkt als “https://imgur.com/”…jpg niet. Het is altijd handig dat er steeds een iD manier gekend is waarbij imgur altijd werkt.
Je kan imgur rechtstreeks als tag erin zetten (na een foto gepost te hebben via de imgur app of portal) of via derde partijen (Mapcomplete). Het belangrijkste is dat alle methodes ergens goed beschreven zijn of er zal nog veel water naar de zee vloeien.
Je zit ook nog met de redundante tags als je zaken vindt als image: , image:0, image:1, mapilarry etc…
Best goed richtlijnen uitvaardigen dus.

Het probleem met de imgur.com links is dat die niet persee naar één afbeelding kunnen verwijzen, ze kunnen ook naar een heel album verwijzen. Maar daar ben je als applicatie vet mee, want dan mag je proberen alle afbeeldingen uit dat album halen.
De i.imgur.com links zijn beter (zoals mapcomplete ze maakt) want dan heb je echte afbeeldingen, geen webpagina’s.
image: , image:0 enz zijn nodig als je dus meerdere afbeeldingen op één node wil zetten.

Normaal gezien volgend jaar zal Mapcomplete overschakelen van Imgur naar een eigen afbeeldingen platform, maar waarschijnlijk zal het nog altijd individuele tags gebruiken per afbeeldingen.

1 Like