Marker Recylage niet altijd te zien

Oei, dat is te veel voor op één kaart. Zal morgen even alles rustig bekijken.

Laat je niet te veel leiden door wat er wel of niet op de kaart zichtbaar is :wink: Een van de basisprincipes van OSM is don’t map for the renderer, dwz zet geen zaken dusdanig foutief op de kaart met als doel dat het uiteindelijk goed door die kaart wordt gerenderd. Simpel voorbeeld: een heideveld taggen met landuse=industrial zodat het gebied mooi rose op de kaart komt.

Nog een tip, maak tijdens het mappen foto’s of filmpjes als geheugensteun zodat je thuis kunt nakijken hoe het ook weer zat.
Een goede site om die foto’s weer voor andere mappers beschikbaar te stellen is Mapillary.

Bedankt voor deze tips. Zal eens kijken of ik een toegevoegde waarde ben lol. :smiley:

En recycling is inmiddels een vaste keus in de Various layer van openpoimap en/of taglocator.

Openpoimap is echt een mooie site. Maar is die site alleen om poi te zoeken en te bekijken? Zie namelijk niet meteen dat ik de osm kan bewerken. Of is dit ook niet mogelijk?

In de popup van de POI kun je de Edit links laten zien met de knop “Views and Editors”:

Deze sturen je direct door naar JOSM, iD editor en Potlatch.

Editen vanuit de site zelf kan nog niet, maar gezien de snelheid waarmee Marc nieuwe features beschikbaar maakt kan dat vast niet lang meer duren :smiley:
Al is dat natuurlijk wel een stuk complexer dan een tag visualiseren.

Edit: mijn reactie verwijderd, want ik had niet gezien dat Sander al perfect had uitgelegd hoe het werkte.

Aha dat heb ik gezien, sorry voor de verwarring, maar een POI toevoegen bedoelde ik eigenlijk. :confused: :roll_eyes:

Inderdaad, want je moet natuurlijk inloggen en vervolgens een hoop andere zaken in beschouwing nemen.

Ik weet ook niet of ik dat bv. ook in deze versie op zal nemen, want dan wordt het weer te overweldigend voor de groep mensen die alleen maar wil weten waar het dichtsbijzijnde restaurant is.

Maar in bv. iets als Tagfixer zou het heel goed passen!