Idee om wat met BAG te gaan doen

Volgens mij is Uden ook verdwenen. Zal in ieder geval even naar Uden kijken. Op de OFM is Uden ook niet meer te vinden met een zoekslag.
Eggie

edit
Uden weer voorzien van een Node met Uden en een landuse=residential . Dit was een keurige cirkel ruim om Uden geworden met o.a. waterway als tag.

Stevebeer,

Volgens mij is de landuse = residential helemaal gewist in Best. Je kunt 'm er ook opnieuw omheen leggen. Hier zit trouwens alles dubbel geïmporteerd. http://www.openstreetmap.org/#map=19/51.51663/5.38538

Bedankt Eggie voor de oplettendheid. Een spreekwoordelijk schop onder de kont is op zijn plaats. Ik zal proberen nog voorzichtiger te zijn, en de stukken kleiner te houden.

Even een tip tussendoor: Als mensen elkaar zouden willen helpen op afstand om iets uit te leggen, te herstellen, zoals stevebeer met iemand 1 op 1 wil, zou je teamviewer (gratis voor niet commercieel gebruik, anders wel betalen) kunnen gebruiken om de PC over te nemen en te laten zien hoe iets werkt/ hoe iets moet.

Teamviewer is inderdaad een hele goede.
Het lijkt me verstandig mijn wijzigingensets van de afgelopen 3 dagen terug te draaien. Wie kan dat voor mij doen? Graag je reactie.

Stevebeer… Laat je niet onzeker worden door m’n opmerkingen. Ga lekker door zo! :slight_smile:
Ga je zelf Best herstellen? Je kunt beter geen changeset terugdraaien, want dan ben je je andere werk ook kwijt. Een residential is zo gemaakt.

Het dubbel zien van de panden, kan komen omdat de upload nog bezig is, of wel nog niet goed gerenderd is. Tijdens de upload loopt de huisnummering voorop, daarna de panden, daarna de aanpassingen van de wegen. En andere aanpassingen zullen ergens tussendoor gebeuren. Aangezien dat een upload vrij grote changeset zou kunnen zijn is het verstandig om niet in paniek te raken en eerst even een uurtje af te wachten. Eventueel door op verschillende zoom niveau’s te verversen met F5 (op windows)

Over de landuse=residential kan ik geen verklaring vinden, wellicht is dit per ongeluk verwijdert. Mocht het zijn dat het een andere oorzaak zou hebben laat dit dan even weten via dit draadje.
Dit zou interessant kunnen zijn mocht het een bug(je) in de plug-in zijn.

Ik laat me niet snel uit het veld slaan.
De dubbele import maakt het ook lastig, het zijn heel veel huisnummers en huizen die dubbel staan die verwijderd moeten worden.
De laatste 3 dagen heb ik alleen maar huizen ingetekend danwel geimporteerd.
Aangezien ik nu de slag te pakken heb met importeren is een inhaalslag snel gemaakt.
Eggie, zou jij mijn laatste 3 dagen wijzigingen terug willen draaien? En is er een pagina met uitleg hoe dat moet?

Wacht heel even met terugdraaien, rust is even gepast

@ Commodoortje, De upload was halverwege ook stukgelopen. In eerste opzicht zag het er toch goed uit, wat niet zo bleek te zijn. Dus vandaar terugdraaien om een frisse basis te hebben.

het is niet moelijk om een revert in te zetten.
Je zult de revert plug-in moeten installeren, en achterwaarts reverten. (oudste eerst)

Mocht je hulp nodig hebben geef dit dan even aan.

Het lijkt erop dat 2 changesets over elkaar gekopieerd zijn, en wel:
http://www.openstreetmap.org/changeset/21050086
http://www.openstreetmap.org/changeset/21050254

Als de laatste changeset 21050254 gerevert zou worden dan denk ik dat de “dubbele panden” opgelost zijn

Je kunt overwegen om je laatste changeset als eerst te reverten.
http://www.openstreetmap.org/changeset/21053729
en daarna je één na laatste changeset.

Stevebeer,

Nogmaals… dan doe je meer schade aan de kaart dan dat het iets oplevert. Zelf werk ik niet met josm maar met potlatch2. Daarmee werkt de plugin niet. Als het echt moet zal iemand anders het kunnen doen.
It’s so funny is er wel gehaaid in. Die volgt vast dit draadje.
Als je wilt kan ik Best wel van een nieuwe residential voorzien.
Commodoortje: Zie jij wat in terugdraaien?

@Gertjan Idema Hieronder kan je zien dat door de plugin waarschijnlijk bij multipolygons de BAG Data niet volledig wordt geimporteerd. Oja ik ben hier bezig met een bag import. Dus aub hier niets veranderen aan gebouwen.

Ah sorry ik ben nog niet zo gehaaid in multipolygons in JOSM dus hierbij mijn excuses. Ik moest met ALT de buitenste rand selecteren en dan kreeg ik wel de BAG Data bij de Tags te zien.

Ik wil de laatste 2 changesets wel terugdraaien, dan denk ik dat het al opgelost is.
Weet je toevallig hoe het gekomen is dat de upload vastliep @stevebeer?

Ik snap anders niet hoe ik de multipolygoon moet kopiëren van de ODS BAG laag naar de OSM BAG laag. Wat ik nog niet snap is dat het niet oplicht als een gebouw als ik het in de ODS BAG laag alleen met de linkermuisknop selecteer en dan CTRL+C CTRL+V doe van ODS BAG naar OSM BAG. Dus mijn vraag is hoe je multipolygonen moet importeren?

Even wachten met de residential, liever even geen bewerkingen in het bewuste gebied

Normaal gesproken merge je je ODS laag naar de OSM laag. Dan zouden de multipolygonen goed moeten worden overgenomen. CTRL-C en CTRL-V staat (volgens mij) niet als procedure in de handleiding vermeld

@stevebeer: Geef even reactie als ik de 2 changesets zou moeten reverten

@stevebeer
Ik heb de residential area van Best net hersteld (met Potlatch 1, die heeft op dat gebied nog wat meer mogelijkheden dan Potlatch 2)
Kun jij bevestigen dat er verder geen belangrijke data (POI’s, wegen en dergelijke) is verdwenen? Dan is een revert namelijk niet nodig. Wel svp even niet importeren. Ik heb donderdagavond tijd om met behulp van de mirrored plugin de reeds geïmporteerde BAG data te verwijderen