Wegwijzers en paddestoelen

Als je toch bezig bent, zou je dan ook de hellinkjes kunnen renderen op de fietskaart?
highway=incline of highway=incline_steep of incline=*
http://tagwatch.stoecker.eu/Netherlands/En/keystats_incline.html

Is iemand hier al mee begonnen? Anders ga ik hier wat mee doen. Het is een mooi CSV bestandje, dus zeker bruikbaar :slight_smile: Alleen nog wat keys verzinnen. (Keys staan hierboven)

Hmm, het blijkt dat dit exact 1000 paddestoelen zijn. Rest kon ik hier ophalen, dus in totaal 1568 stuks.

Done. Iemand commentaar? Zo niet, dan ga ik over een paar dagen dit importeren.

Nu ben ik dol op Championnensoep, en dus zijn die Mushrooms wel heel leuk, maar de paddestoel vorm voor ANWB richtingaanwijzers is slechts 1 vorm. De ANWB kent ook heel voor wegwijs PALEN. Ook die zijn op gelijkvormige manier genummerd.

Heeft iemand daar geen lijstje van?

Ik heb paddo.osm.zip geupdate, met source=The Mushroom Project bij elke paddenstoel.

Krijg direct een Mario associatie… maar dat zal wel aan mij liggen :wink:

Wat mij betreft mag je ze importeren!

zijn die paddestoelen nog steeds in beeld?
Heb nl. afgelopen weekend weer zo’n 25 paddestoelen getagd en ingevoerd in het mushroom project en poi66.
ze hebben nu resp. 1000 en 1580 paddestoelen.

Heb de poi66 lijst in een in mapsource werkende lijst omgezet, dus als iemand die wil hebben en mag gebruiken kan ik die wel posten ofzo.

Het is inmiddels 2014. En ook ik worstelde met het invoeren van de POI lijst van ANWB paddestoelen (Ik zet alle zoekwoorden maar even in de eerste zin… :slight_smile: )
Het gaat vrijwel in alle forums over het GPX bestand van POI66. Gisteren en vandaag vrijwel alle postings over dit onderwerp gelezen, en ineens viel het kwartje.

Je kunt de hele GPX file met 1757 waypoints niet in Mapsource laden, omdat dit programma de limiet aanhoudt van 1000 waypoints die ook mijn Garmin GPSmap 60Cx hanteert.

Met behulp van EasyGPS kun je het bestand wel laden. Ik gebruikte dit programma om het GPX bestand in vier delen te splitsen. (1-500 / 501-1000 / 1001-1500 / 1501-1757) Omdat elk bestand nu maximaal 500 waypoints bevat, zijn ze voor Mapsource behapbaar geworden. Ze worden probleemloos geladen.

Ik las deze oplossing nergens. Dus leek het me wijs om 'm maar even te posten.

Mag ik linken? Hieronder een link naar de ZIP met de gesplitste bestanden. Waarbij nadrukkelijk de bronvermelding POI66.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7423819/ANWB%20paddestoelen.zip

Dat er een Garmin bestand in omloop is met slechts 1000 waypoints, heeft ook met bovenstaande te maken. Dat is vermoedelijk het resultaat van iemand die het volgende deed:

  1. bestand laden in EasyGPS
  2. dmv EasyGPS uploaden naar Garmin GPS (limiet 1000!)
  3. waypoints dmv Mapsource downloaden uit GPS (1000)
  4. bestand opslaan in Garmin format (1000)

Zijn paddestoelen ondertussen niet achterhaald door nummerende recreanten ?

Zelf werk ik ook met mapsource.
Het echte mapsource bestand is *.gdb
Als je met Garmin werkt heeft dit de voorkeur.

Niet alle .gpx wordt gelezen door Mapsource.

Zelf heb ik een bestand met meer als 30.000 waypoints. Dit is wel het max. waarbij waypoints nog bewerkt kunnen worden binnen Mapsource. Waypoint afhandelin binnen Basecamp is een ramp.
De waypoints heb ik verschillende categoriene gegeven, en zo te splitsen in aparte *.gdb per categorie. (copy paste in nieuwe file).

Te grote *gpx file (dit is al een niet garmin gpx file of niet door mapsource leesbare file) zet ik met gpsbabel om van GPXXML naar Garmin GDB.
Deze gesplitste file zet ik ook om naar een *.gpx in mapsource. En met programma GPX to POI zette ik deze om naar X.csv Poi formaat tesamen met een X.bmp (zo geef je elke groep zijn eigen (symboolicon, zo maak je goed onderscheid, honderden .bmp mogelijk en niet beperkt tot het aantal wp iconen in de 60) Deze zette ik allemaal in 1 map en met Garmin POI uploader zette je deze de 60csx. En zo heb ik 60000 eigen poi mee. :wink:
In de 60 kan je deze laag aanzetten op uit etc. (Gpsbabel doet dat omzetten van *.gdb naar *.csv ook.)( Edit: net van.gdb naar “Comma Separated Value” Achter de bestandsnaam zelf .csv invoeren :wink: ) Moet ik eigenlijk nog eens uitproberen. Is al en paar jaar geleden dat ik dat gedaan heb. Moet het nodig eens doen. Moet eerst alles weer een splitsen. Meen wel dat je alles weer opnieuw moet uploaden, het delete oude *.csv op je 60 en schrijft alle nieuwe uit de verzamelmap.

Waypoints onderweg zetten. In Garmin 60
En houd ik onderweg de ruimte om waypoints aan te maken in de 60.
De belangrijkste waypoints heb ik ook als eigen aangepaste icoonsymbool in de gps en in mapsource.

Nee hoor, MapSource kan prima alle 1757 waypoints inlezen, mits het om een correct gpx-bestand gaat. De limiet van je toestel is niet relevant bij het inlezen van het bestand, alleen bij het verzenden naar het toestel.

Kleine correctie: als je met MapSource werkt. BaseCamp is doorontwikkeld, maar het gdb-formaat niet. Hierdoor mis je functionaliteit wanneer je gdb gebruikt, en heeft gpx toch echt de voorkeur als je met BC werkt.

Klopt, er zijn nogal wat programma’s die zich niet aan de gpx-standaard houden; de programma’s van Garmin zijn daar echter strikt in en accepteren alleen gpx-bestanden die volledig aan de gpx-standaard voldoen.

Omslachtig; Garmin POI Loader kan prima overweg met gpx-bestanden…

Je 60 kan niets met csv-bestanden (geen enkele Garmin trouwens). POI Loader converteert de csv- (of gpx-)bestanden naar een gpi-bestand. Je kunt meerdere gpi-bestanden naast elkaar op de SD-kaart van je 60 zetten.

Bedankt voor de toelichting javawa.
Zo heb ik het destijds gedaan, ook van andere overgenomen. Zal wel een reden zijn waarom toen .csv bestand methode.
Als jij het zegt, ga ik niet twijfelen. :wink:

Het verhaal is dus voor de 60 de waypoints meenemen als poi.

Moet je dan het icoon *.bmp dezelfde naam geven als de *.gpx. Even voor de helderheid.

Ja, dat werkt net zoals met de csv-bestanden, dus (bijv) paddestoelen.gpx en paddestoelen.bmp in dezelfde map plaatsen.
Je kunt ook in MapSource of BaseCamp een bestand aan een waypoint linken; als je dit doet met een passend BMP-bestand kun je op die manier meer variëren qua symbool.

Je kunt ook JaVaWa RTWtool gebruiken voor het converteren naar een gpi-bestand, met als voordeel dat: RTWtool meer bestandsformaten ondersteunt, minder kritisch is t.a.v. het format van in te lezen gpx-bestanden en dat er buiten de twee genoemde methodes met bmp-bestanden nog wat variaties mogelijk zijn.

Hoe bedoel je dat?
“van” uit een gpi bestand, had mijn gpi bestand uit de 60csx gehaald even op massa opslag gezet, en dan met windows verkenner copy.

of alleen “naar” gpi

RTWtool middelst optie “selecteer een te openen bestand” geen .gpi selectie mogelijk

oeps 1.5 versie, moet ik eerst controleren natuurlijk, maar eens 2.9

open bestand gpi niet te openen?

bestand linken aan wp, heb daar een url gelinkt meestal, streetview link met je juist kijkrichting naar het bord/object.

Oeps, het woordje “van” is teveel… heb het even aangepast. RTWtool kan geen gpi-bestanden inlezen, alleen maken.

Kun je in MapSource maar één link opnemen? Ik weet het zo gauw even niet… In BaseCamp kun je meerdere links opnemen.

Ja, ook meerdere links, dacht ook maar een, scrolldown menu nieuwe koppeling toevoegen. heb er nu zes in getest.

Ik loop zo tegen beperkingen aan bij grote hoeveelheden waypoints, en met basecamp kom ik helemaal niet weg. Structuur. Scheiden soorten waypoints, categoriseren.
En dan wijzigen waypoints. zeer traag niet werkzaam. Moet anders makkelijker en ook het delen met andere.
En dan nog de benamingen.

wel zo offtopic terug maar naar de paddestoelen.

Van de week kwam ik er een tegen, die er nog niet instond.
Hoe deze correct te taggen.

Mushroom

information=guidepost
name=ANWB 24589/001
tourism=information

???