Van relatie naar gpx file

LS,

ik heb geprobeerd om van een route relatie een gpx file te maken om op te laden in mijn Garmin. Dat is niet gelukt.

Wat ik gedaan heb is de relatie in JOSM in lezen, dan als gpx te exporteren. Dan krijg je een ongeordende lijst van tracks (in mijn geval 1295). die zou je dan handmatig moeten ordenen (niet dus).

Heeft er (of weet) iemand een tooltje of manier om dit handig te doen.

Een verdere uitbreiding zou zijn dat je van bijvoorbeeld de OpenFietsKaart de relatie kunt afhalen, bijvoorbeeld door de relatie aan te klikken. Ik moet nu steeds via allerlei trucjes de relatie nummers achterhalen.

BVD Hugo

http://betaplace.emaitie.de/webapps.relation-analyzer/ misschien?
Of opslaan in osm formaat en mbv gpsbabel naar gpx formaat converteren?

Ligfietser, bedankt. Het wordt veel beter, maar wat een probleem blijft is dat de gpx format kennelijk niet om kan gaan met forward en backward stukken. ook rotondes geven een probleem. De route valt nu in 58 tracks uit een en de brokstukken worden door rotondes en ander gesloten stukken (zoals backward forward stukken) bepaald.

Volgens mij zal het heel lastig zijn om fiets routes zoals we die nu in OSM zetten, om te zetten naar bruikbare tracks om op te navigeren.

Er zal een richtings gevoelige splitsing moeten komen om dat te bereiken. Behoorlijke puzzle lijkt me.

PS aan allemaal: LF2 ziet er nu prima uit, bedankt, Hugo

Als je mijn Openfietsmap gebruikt kan je gewoon navigeren over fietsroutes dmv de routing optie “vermijden van tolwegen”, dat werkt prima zolang er geen ontbrekende stukken tussen zitten (ook handig voor het opsporen van fouten en leemtes in de routes)