schiphol

Hoi hoi,
Ben de laatste dagen/ weken druk geweest met schiphol, net als een paar anderen heb ik gezien. Ziet er echt goed uit nu, kijk maar eens:
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.3093&lon=4.76577&zoom=16&layers=B0FT

1 vraagje:
Waarom wordt de naam van de D-pier wel, en van de overige pieren niet gerenderd?

Ja idd wat een wirwar van wegen. Ik heb er ook wat aan gedaan omdat ik er toevallig moest zijn afgelopen weekend.

Geen idee, denk dat je eens goed naar de tags van de verschillende pieren moet kijken.

Valt me trouwens ook op dat de route in de parkeerkelder P1 (onder het gebouw door) over het gebouw heen getekend wordt terwijl ik er vrij zeker van ben dat de layer tags goed staan…

Tja, die Tags staan voor de verschillende pieren precies eender. Met alleen het verschil: name=E-pier of name=D-pier. Ik sta voor een raadsel (anders zou ik het hier niet posten). Nou, als iemand het wel snapt… ik hoor het graag… (is het wel of niet plaatsen van de tag afhankelijk van het oppervlak van het gebouw? Dat zou wel plausibel zijn…)

In Mapnik gaan wegen altijd boven gebouwen. Heeft iemand trouwens een bron voor de namen van de Taxibanen? Overigens heb ik een proposal gemaakt om de gatenummers te mappen.

Heeft inderdaad te maken met de rendering. Als je naar level 18 gaat (je link is 16) krijg je het allemaal te zien.
Trouwens een indrukwekkend stuk werk. prima

Het gekke is dat op level 16 de D-pier wel staat aangegeven, maar de andere pieren niet…

Dat lijkt me typisch een “rendering” issue. De D-pier is qua oppervlak groter dan de anderen en ik denk dat de rendering dan kiest om van de kleinere gebouwen geen tekst te laten zien. (op mijn Garmin heet dat unclutter).

http://www.ais-netherlands.nl/ heeft kaarten van alle vliegvelden in Nederland, ook met taxibaan-nummering. Probleem voor OSM blijft natuurlijk copyright, ik heb hier nog niet heel goed naar gekeken maar je zal het vast niet zomaar mogen gebruiken.

Om de hier bedoelde info te vinden: klik op ‘AIS Publications’, accepteer de conditions ;), open vervolgens het ‘Integrated Package’. Kaartmateriaal van b.v. Schiphol is terug te vinden in Part 3 - Aerodromes, EHAM (Schiphol) sectie 2.24