bushaltes dubbel ingevoerd?

Ik kom overal dubbel ingevoerde bushaltes tegen, misschien niet goed gecheckt bij deze import?
http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/5027210

Ik heb Stefan al hierover gemaild.

Ja, dit is bekend. Er is zelfs al een flame war over gevoerd op talk-nl…
Misschien een idee voor een botje van Rullzer, mocht hij zich nog steeds vervelen :wink:

botje maken voor dubbele bushaltes is erg lastig. Daar je soms aan twee kanten van de weg bushaltes hebt die nog geen 10 meter uit elkaar liggen. Maar mocht iemand een goed idee voor een test hebben dan ben ik voor :wink:

alle vorige imports eruit gooien?

Kan, maar je moet je afvragen of dat is wat je wil. Soms zijn de lokaties van gebruikers preciezer dan die van een import.

Ik bedoel dus ook de (door bugblue?) geimporteerde data, niet bushaltes die door gebruikers zijn ingevoerd of geimporteerde bushaltes die later zijn gewijzigd (versie >1)

Er zijn twee imports geweest van mijn kant:

  1. Veolia
  2. CXX

Het lijkt dat de Veolia en CXX overlappen, en die 10m grens was op zich goed gekozen, maar zoals Rullzer al zei: problematisch. Anyweg, als we ze straks allemaal hebben, moeten we misschien even verder kijken.

Wat heeft “bugblue” eigenlijk geimpoteerd?
Ik zag nl dat in mijn woonplaats (gorinchem) een straat die al 15 jaar een 1 richtingsverkeer straat is, door “bugblue” weer 2 richtingsverkeer is gemaakt.

Heb het zelf inmiddels weer verandert.

Staat nog wel wel verkeerd in de 26-06-2010 kaart van lambertus.

Zoals reeds is gezegd komen bushaltes meestal in paren. Dus als er binnen zeg een meter of 50 minimaal één bushalte voorkwam vóór de import, dan is daar ter plaatse menselijke interventie nodig voor één of voor beide nodes.

“Importeer” dan beide nieuwe nodes zonder de highway=bus_stop tag, maar met een FIXME tag. In JOSM zie je dan een bus icoontje voor de oorspronkelijke bushalte(s) en een rode script F voor de nieuw geïmporteerde halte. Voor een menselijk brein is het dan meestal snel duidelijk welke nieuwe node er met welke oude node gemerged moet worden. Selecteer eerst de nieuwe node, dan de oude node en druk op M.

Maak vervolgens van die mooie statistiek pagina’s zoals voor de fietsknooppunten zijn heeft gemaakt of een aparte kaart zoals ze in Engeland hebben voor de NAPTAN bushalte import. Maak tenslotte wat reclame op meer dan één medium en de crowd doet hopelijk de rest.

Geen highway=bus_stop tag op de dubbele haltes heeft ook nog als voordeel dat de normale renderers er goed uit blijven zien. Als je wat wil doen met de extra id’s voor de OV chipkaart, voor of na dat alle data is opgeschoond, dan moet je toch alleen op de cxx: tags letten. De cxx: tags voor de sneltramhaltes hier in Utrecht staan nu bijvoorbeeld op de perrons, dat zijn namelijk geen bushaltes :wink: