Gebruik van Gosmore voor routing

Ik gebruik nu Gosmore voor routing. Daarbij vind ik vreemde zaken die denk ik aan de OSM database liggen:

Molenstraat in Santpoort-Noord is niet te vinden. Ook niet als je Noord weglaat

Als je Schaepmanlaan, Driehuis zoekt, kom je in Veghel op de Doctor Schaepmanlaan

Als je Albert Verweylaan, Driehuis zoekt kom je weer in Driehuis terecht.

Ik denk dat het te maken heeft met de wijze waarop gemeentes en dorpen zijn samengevoegd:

Santpoort-Noord en Driehuis zijn beiden “residential areas” van de Gemeente Velsen. Niemand zal echter zoeken naar Molenstraat, Velsen (zijn er denk ik ook meerdere in de gemeente).

Heeft iemand een suggestie hoe dat het beste is op te lossen en als er grenzen getrokken moeten worden, waar die te vinden zien?

Ik denk dat dat meer komt omdat Gosmore geen koppeling heeft tussen straten en plaatsnamen. Dus ligt het meer aan de originaliteit van de straatnaam of je goed terecht komt.

enig idee wat de koppeling tussen straatnaam en de plaats tot stand brengt?

Dat is zo’n beetje het zwakste punt van OSM op dat gebied, meestal wordt de dichtstbijzijne place= node gepakt als locatie. Maar je kan je voorstellen dat bij straten als dorpsstraat dit mis kan gaan. In Nederland/AND gebied kom je heel ver met de place= area’s. Maar sommige zeggen dat is_in tag de beste manier is, sommigen zeggen dat dat weer de slechte manier is. En dan heb je ook nog de is_in relatie waar de meningen verdeeld over zijn. Place= area’s zijn imo de beste manier maar het kan best moeilijk zijn om die data te verzamelen.

Lijkt me dat proberen het beste is. Ga ik dus doen, bedankt zover.