Verkeersborden in Nederland vanaf nu digitaal beschikbaar

Top. Maar ben nu zelf op vakantie :slight_smile: mappen staat een beetje op een laag pitje.

Zichtbaar op de kaart zijn verkeersborden die als value deleted hebben, er dus niet meer staan. Eigenlijk zouden die niet zichtbaar moeten zijn.

Waarom zo je in het echt verwijderde verkeersborden niet ook op de kaart verwijderen? Wat er niet (meer) is, is er niet en valt niet te mappen en dient verwijderd te worden.

Ja, het zou prima zijn als er een optie (net zoals het vinkje voor Verkeersbordenkaart) kwam om de verwijderde verkeersborden niet te laten zien en dat die standaard aan staat.

Trouwens nog bedankt voor het beschikbaar maken van deze data, heel handig!

Goed idee. Alleen, ik kom er niet aan toe in de voorspelbare toekomst; ik heb het heel erg druk op dit moment. Een pull request zou ik snel kunnen mergen, dus als iemand weet hoe het aangepast moet/kan worden: https://github.com/smootheFiets/verkeersbordenkaart

Graag gedaan :slight_smile:

Handig is ook de verkeer bekendmakingen en de verwijzing naar de documenten.

Ook een aardige website maar geen details van borden en, ik heb wat doorgeklikt, maar ik zie niet hoe je bij die verkeer bekendmakingen en de verwijzing naar de documenten komt.

Bij aanklikken van bv een punt bekendmaking verkeer (rood) verschijnt een korte omschrijving met meestal een link naar de officiële publicatie

Deze link werkt nu niet meer.

Denk dat het deze is geworden: Verkeersborden download API - NDW Docs

geweldig; wist ik niet.

Ik had net op mijn todo lijstje staan om alle parkeerplaatsen (in gemeente Goirle) met E6 te gaan doen. Nu wordt dat eenn typisch een klein klusje van hooguit 100 km gericht fietsen en dan
access=yes
amenity=parking
capacity:disabled=*
parking_space=disabled

Mag ik je verzoeken access=yes achterwege te laten? Dat kun je in principe overal op kwijt, want de default is namelijk “yes”. Ook overruled het de standaard beperkingen die op een way of area rusten. Access=yes op een highway=path zet in principe dit pad ook open voor motorvoertuigen.
In de wiki wordt het ook ontraden: Key:access - OpenStreetMap Wiki

jazeker. Ik had het zelf ook al bedacht en Riel heeft dus nu overal:

amenity=parking
capacity:disabled=1
fee=no

Ik kom bij plein, kerk, winkel en vergelijkbaar E6 zonder onderbord tegen.

Bij huizen vaak een onderbordje met het kenteken van een kennelijk disabled bewoner.
Zou ik die dan juist access=no horen te geven?

1 Like

Die zou ik access=private geven

access=permit misschien, denk dat de blauwe kaart met kenteken achter het voorraam moet zitten.

Uit de wiki:

" permit Open only to people who have obtained a 16x16 permit granting them access, but permit is ordinarily granted. If permit is hard to obtain, then it is typically access=private."

OK, ordinarily granted aan elke persoon voor wie de gemeente zo een paal met kenteken bord inricht ;o)

dank jullie alweer :slight_smile: :+1:

Hoi,

De laatste week zie ik de gemaakte foto’s van de verkeersborden niet meer op de Verkeersbordenkaart. Is dit toevallig een bekend probleem met een bekende oplossing? Of is dit wellicht een licentie die we niet meer kunnen gebruiken?

Specifiek wilde ik deze bekijken: verkeersbordenkaart betreffende deze weg
Mijn herinnering zegt namelijk niets over fietserstoegang, maar om er voor een herinnering de hele stad door te fietsen als ik eerst vooraf even kan spieken op een kaart met alle verkeersborden… :wink:

Heeft er iemand een idee?

als ik met de kaart die je noemt naar dit stukje Baronielaan in Goirle kijk, dan zie ik bij alle zijwegen een begin en einde van de Zone-30. Dat is wel erg lang geleden. De Baronielaan en al zijn zijwegen vallen onder de Zone-30. Weet ik zeker.

Als ik deze zondagmiddag aan de oostkant in George kijk zie ik wel de juiste foto en bovendien daar (ook correct) het begin van de zone.