Fietspaden, hoe krijgen we in de wiki traffic_calming=double_dip

Een typisch Nederlandse aangelegenheid lijkt het: drempels in fietspaden.

Daar wordt je niet blij van, en als snelle (lig)fietser al helemaal niet. Die fietspaden wil je graag mijden in de routeplanners.

Nu is er wel de tag traffic_calming=dip, maar die Hollandsche “dip”-fietspaddrempels zijn, voor zover ik ze gevoeld heb, allemaal van het type double dip.

Er twee achter elkaar plakken lijkt mij niet zo’n mooie oplossing, onder andere omdat het effect van de relatie tussen die 2 punten ontbreekt: het afschuren van je velomobielneus en het door elkaar husselen van de ingewanden.

Bij het Gildepad in Delfgauw heb ik de traffic_calming=double_dip

Of vindt ik hier een wiel opnieuw uit, en is er al een passende tag?

Zie https://taginfo.openstreetmap.org/keys/traffic_calming

@ vakantieland dot nl welkom op het forum.

Heel herkenbaar die vervelende drempels in het fietspad. Ik werd onlangs in Houten (nota bene fietsstad van NL) ook verrast door deze vervelende drempels. In de wiki vind ik ook geen double_dip of double_bump. Je kunt ze wel al toevoegen en hopen dat het er tzt zo veel worden dat iemand het opneemt in de wiki. Je kan ook op de tagging mailinglist een berichtje plaatsen in de hoop dat iemand je verder kan helpen.

Nu het weer wat warmer is heb ik een paar fietsdagen gemaakt. Ik had er nooit zo op gelet, want voor een gewone fiets is het nauwelijks een probleem, gewoon ff staan en meeveren, wel grappig eigenlijk. Maar een ligfiets gaat voor en achter tegelijk in een kuil terwijl de bult in het het midden best hoog komt. Routeplanners moeten dat kunnen aangeven, dan weet je dat je daar niet moet rijden of dat je eraf moet, of eruit, hoe heet dat eigenlijk bij ligfietsen?).

double_dip lijkt me een goede benaming. Ik zie dat hij inmiddels in de wiki is toegevoegd en taginfo zegt dat hij al 18 keer is toegepast! Ik heb daar eentje aan toegevoegd. Ik heb hem op een segment van de cycleway gezet, lengte corresponderend met de luchtfoto, https://www.openstreetmap.org/changeset/58041535#map=16/52.0268/4.5644 vlakbij het paadje naar de parkeerplaats bij de molen

Het tegenovergestelde:

double_hump of double_bump