Water heeft landkleur

Ik wil de Tokyo OSM kaart gebruiken, en heb via http://ulrichkuester.de/OSM/CoordinateToOSMTile.html vier tegeltjes gevonden die een deel van Tokyo en omgeving bevatten. Met het 'sendmap20 -l 63297547.img 63297546.img 63297727.img 63297726.img ’ commando een gmapsupp.img gemaakt, en die op mijn Garmin 60csx gezet. Het klopt bijna: waar zee/water is is het niet blauw, maar heeft het de kleur van het land. Is dit een bug in het materiaal? Het ziet er goed uit al je via openstreetmap.org naar dat gebied kijkt. Had ik nog andere dingen moeten downloaden/installeren? Of gewoon pech :slight_smile:

-peter

Ik denk dat er een fout in de data zit aldaar die ervoor zorgt dat de Garmin maps niet goed zijn maar waar de OSM servers kennelijk geen last van hebben. Helaas kan ik je zo geen betere uitleg geven…

Er zijn ook nog de tiles van Computerteddy. Deze persoon maakt garmin tiles voor de hele wereld, die zou je ook eens kunnen proberen.

Is dat iets dat ik zelf kan aanpassen? Of fixen door een typ-file te gebruiken ofzo (klok, klepel :slight_smile: )

Die img files kwamen al via ComputerTeddy (via de mirror, osm.ammit.de)

-peter

Dit zuig ik even volledig uit mijn duim, maar ik denk dat je het best de coastline van Tokio kunt fixen en dan wachten totdat er nieuwe kaarten uit zijn (of zelf genereren met Mkgmap, is niet moeilijk). Fixen met typ file gaat niet werken als de garmin niet weet waar de coastline is namelijk.

Er is een tool om de coastline te controleren: de coastline checker

Interessant, daar moet ik eens naar kijken!

-peter