Verwerking eerste track

Bij het bekijken van mijn eerste track, zie ik dat op de kaart twee wegen niet verbonden zijn, terwijl dit in de werkelijkheid wel het geval is.

Zo’n zelfde situatie heb ik eerder met potlach aan elkaar geknoopt, maar wil dit nu eens doen via het uploaden van zo’n track, eens kijken hoe dat werkt.

Wat is nu de bedoeling, gewoon de hele track uploaden (99% is niet relevant, staat goed in de kaart), of moet je alleen het relante stuk zien te uploaden? Zo ja, dan moet er geknipt en bewerkt, is daar weer een specifieke tool/aanpak voor, of aan de slag met een teksteditor?

Hele stuk uploaden :wink:

Krijg bij het verwerken van de track nog geen warm gevoel :confused: .

Had binnen het half uur een mail dat de track binnen was, maar heb de kaart nog niet kunnen aanpassen, met potlach. Weet ook niet of de goede weg volg. Vanuit de track kies ik voor edit, waarna de kaart gaat laden, de track is zichtbaar. Echter, net het stukje dat ik wil aanpassen valt buiten de kaart. Het lukt me niet de kaart te verschuiven, je kunt alleen in- en uitzoomen.

Maar eea is traag traag traag, krijg continu meldingen dat script te traag loopt etc. Zal wel moeten overstappen naar een off-line versie, heeft niet mijn voorkeur, maar dit is het ook nog niet helemaal :roll_eyes: .

Ik hoorde vorige week RichardF zeggen dat Potlatch last heeft van drukte op de servers (Potlatch heeft geen eigen dedicated server) en ik hoorde Henk Hoff dit weekend op de gebruikersdag in Baarn wat roepen over een dreigend bandbreedte tekort. Bovendien gaan heel veel mensen zondagavond mappen, dus het zal ook wel wat aan de topdrukte gelegen hebben…

Er is vast ergens een webpage waar je kunt zien hoe druk de servers het hebben of hoeveel bandbreedte er nog is (actueel/historisch)? Wellicht dat ik dan eens op een moment proberen dat het minder druk is.

Dit zijn de centrale servers.

eh…, tja…, hier kan ik als leek eerlijk gezegd niet zoveel mee.

Had gehoopt op een simpel stoplicht, groen/oranje/rood, die de resultante weergeeft van performance servers en bandbreedte? Of een tabel met de ‘stille’ dagen/uren?

Helaas dat is er niet. Maar je kan ervan uitgaan dat de avonduren in west-europa het drukst zijn. Volgens de database statistieken is het het rustigst tussen 00:00 en 08:00 (UTC). Maarja om nou midden in de nacht bezig te gaan is ook zo wat…

Ik zal er niet mijn bed voor uitkomen. Is UTC ook niet nog iets met +1/+2 uur?

En queries zegt ook niet alles, wil de mensen de kost niet geven die 's nachts gingen overwerken op tijden dat er een snel systeem zou moeten zijn, dat er dan een backup blijkt te draaien, en je kunt het wel raden …

De grafieken laten wel iets anders zien dan ik had verwacht. had veel meer een piek verwacht in de avonduren en in de weekenden. Als je de grafieken zo bekijkt, dan komt het op mij over dat er overdag door de week toch veel verkeer is. en dat de weekenden niet echt veel drukker zijn dan doordeweeks, of vergis ik me nu? Voer voor de analisten.

Weet ook niet of de traagheid in ieder gval voor 100% uit de backend komt. Er komen meldingen van het script dat op de pc draait, het is mij niet duidelijk of die meldingen komen doordat de backend geen gegevens zendt, of dat de bak gegevens op de pc te groot is om te verwerken door het script. Ook voer voro analisten.

Nederland zit in UTC+1 of UTC+2 afhankelijk van zomer/wintertijd.

Er zijn rapporten dat Potlatch traag loopt op Linux, daar wordt aan gewerkt. Als Potlatch meldt: "Loading ways’ en dat duurt lang dan ligt het volgens mij aan de backend.

Persoonlijk gebruik ik meestal de JOSM editor en voor hele kleine wijzigingetjes de online editor. JOSM neemt wat tijd om te leren maar dan is het ook een erg krachtige editor. Wanneer de je de keyboard shortcuts onder de knie hebt wil je nooit meer terug naar dat trage Flash geval :wink:

Gebruik Linux, Mac en Windows, allemaal zelfde probleem. Maar wilde eigenlijk ook alleen maar eens proberen hoe dat in zijn werk ging, de daadwerkerkelijk door te voeren wijzigingen zijn klein, blijf ik dan voorlopig on-line zonder hulp van track doen.

Beetje vreemd is dat als je zelf naar het punt gaat dat je wil wijzigen, er geen probleem is. Werk je vanuit de track, dan komt die er niet uit. Zou aan de querie opbouw kunnen liggen?

Maar los daarvan, als ik naar het te wijzigen punt ga, zit er een knop gps-tracks. Daarop klikken en er komen blauwe lijnen bij. De mijne zie ik niet, maar klikken op een blauwe lijn zou ik verwachten een eigenaar/tijd etc. te zien, maar dat zie ik niet.

Hier zou dan toch ook mijn track zichtbaar moeten worden? Heb de mijn wel nog het label private gegeven, maar als je ingelogd ben zou ik hem dus mogen zien. Hoe zit dat dan?

In ieder geval krijg je als je SHIFT + G drukt alleen je eigen track te zien

Yep, werkt op mac, op m’n linux niet (ook shift in combinatie muis niet om in te zoomen, merk ik nu).

Was deel van de track kwijt, maar bij uitzoomen en het trage binnenhalen van de straten, zag ik dat deze precies onder de te tekenen straten lag. Ik had verwacht dat de gps-track bovenop de straten getekend zou worden, maar is blijkbaar niet zo.

Weet nu wel genoeg van werken met tracks om verder mee te gaan, nu tracks gaan verzamelen!