OsmAnd bankjes icoontjes op scherm

Hallo,

Betreft OSMAND op mobiele telefoon.
Is er een mogelijkheid om “bankjes” eerder tevoorschijn te laten komen (en/of het icoontje groter te maken).

Wat is het probleem:
Als wandelaar ben ik af en toe op zoek naar een bankje om te zitten.
Deze bankjes zie ik pas op het scherm als ik tamelijk ver heb ingezoomd.
Dat is wat lastig omdat je dan slechts een klein deel van de kaart ziet en eindeloos moet “sweepen” op het scherm met het gevolg dat je de oriëntatie op de kaart kwijt bent.

Is er een mogelijkheid om bankjes eerder te zien (dus bij een minder ingezoomde kaart) … of heeft iemand andere suggesties?

Mvgr,
Jan

Zoeken op ‘bench’ en dan de zoekresultaten tonen op de kaart. Daarmee maakt OsmAnd een POI-overlay aan met de POI die je zoekt. Je kan de POI-overlay ook vanuit de laaginstellingen instellen.

De wet van Jant*: “Als je een bankje zoekt, dan zal die er niet zijn. Als je besluit dan maar op de grond/een hek/een steen te zitten, is er na de eerstvolgende bocht een bankje.”

Toen we deze wet bedachten, had mijn vader net een telefoon met Siri.

Maar de makkelijkste optie is (ik heb de Engelse OSMAND):
Zoeken (evt → Categories) → “Bench” en klik op “Bench, Leisure” en dan bovenaan op “Show Bench on the map”
Alternatief: Menu → Configure map → PO Overlay → en dan zoeken naar Bench.

  • Jant = mijn vader

IIVQ heeft gelijk, de wet van Jant klopt.
Ik gebruik osmand ook zoals beschreven.
… Het bankje is er dan niet. We gaan op een steen zitten, en twee bochten later is er toch nog een bankje :wink:
(Overigens vinden wij die steen is vaak nog mooier dan het bankje)

JeroenHoek, IIVQ, Kin Sapalot,

Dank voor de info-tip. WERKT! mooi.:slight_smile:
Mvgr, Jan

Vink zowel Bench als Picnic Table aan! Anders mis je er een heleboel! Succes, ik gebruik deze manier ook veel om een bankje op te sporen.

Doet-ie dan ook tourism=picnic_site? Ik kom die heel vaak tegen voor losse pikniktafels.

Deze waypoints zou je er dan ook nog bij moeten zetten inderdaas, ik kom die ook veel tegen, is foutieve tag voor 1 picnic tafel vind ik, zet hem altijd direct om.

Ik ook vaak, zeker als er verder niks bij is. Maar als er een prullenbak, een hutje en een vuurplaats bij die ene tafel staat op een ruim veldje, dan laat ik het staan. En in het buitebland ben ik extra voorzichtig, want die hebben vaak afspraken hoe ze taggen.

Wij hebben ook afspraken en gewoontes die ze in het buitenland maar raar vinden. We zouden ook niet willen dat ze dat hier even komen rechtzetten!