"Land Sint Maarten"

Volgens de website van de overheid ter plekke heet het “Sint Maarten”.

Zo gewoon vind ik dat niet. Maar ik heb in dit geval geen probleem met een naam zonder streepje.

Is er trouwens nog onderscheid tussen het eiland en het land? Eventueel kunnen we het eiland Sint Maarten noemen en het land Sint Maarten (Koninkrijk der Nederlanden)?
Of is deze suggestie wel heel erg wild?

In de volksmond heet het “Sint Maarten”, dus zo taggen we de name tag ook.
"We gaan naar Sint Maarten. / Ik ben nu in Sint Maarten. / Waar ligt Sint Maarten ook alweer?
Als de officiële naam anders is, dan hebben we daar de passende tag official_name=* voor.

Ik vind het niks om Nederland er tussen haakjes achter te zetten. Sint Maarten is al onderdeel van Nederland via de admin_level grensrelaties in OSM,
dus als mensen “(Nederland)” op de kaart willen zien, kunnen ze zelf met die data een kaartje maken waar dat zo op staat.

Nee want dat is fout. Sint Maarten is geen deel van Nederland.

Aangezien ik geen bezwaren zie heb ik maar de vrijheid genomen om de naam te wijzigen naar Sint Maarten.

Ik ook!

Eh, hoe spreek je in de volksmond haakjes uit, Kogacarlo :confused:
Woon jij (hypothetisch) in Amsterdam, of in Amsterdam (Noord Holland (Nederland (Koninkrijk der Nederlanden (Europa (Aarde)))))

Het Franse deel heet ook met haakjes.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Ik snap deze edit niet helemaal? Volgens mij is hier geen consensus voor, die ik volgens mij wel redelijk had. (Okee, misschien had ik iets langer de discussie kunnen afwachten, maar ik zie hier in ieder geval helemaal niemand die het met je eens is/was).
Daarnaast wordt het Koninkrijk der Nederlanden al getagd op admin_level=2, dus snap de toevoeging ook niet. Gaan we inderdaad alles met haakjes taggen?

Mijn voorstel is om de edit van Kogacarlo weer terug te draaien.

Mee eens

Zulen we voortaan nalaten, uit een zg Wikipedia te citeren, het blijkt toch niet correct zijn. Het is tenslotte derde hands informatie.

Aangepast in wikipedia volgens statuut :smiley:

Beetje flauw om off-topic te gaan.
Als je een blik werpt op openstreetmap.org dan zie je dat een grens dwars over het eiland loopt. Het noordelijk deel wordt aangeduid met Saint-Martin (France).
Om dan het zuidelijk deel alleen maar Sint Maarten te noemen vind ik verwarrend. Iemand die daar helemaal niet bekend is zou het misschien verhelderend vinden om te zien dat het noorden “France” is en het zuiden “Koninkrijk der Nederlanden”.

Als je inzoomt op die grens staan er bij mij twee dingen (afhankelijk van kaartstijl natuurlijk, maar ik heb het nu over Carto): Sint Maarten en Nederland.
Via de zoekfunctie vind je “Sint Maarten, Nederland”. En wil je het helemaal zeker weten, dan kan je nog in de admin levels duiken en vind je Koninkrijk der Nederlanden op niveau 2.

Om de naam van een land aan te passen voor het gemak vind ik misbruik van de name tag.

Je hebt een punt maar is het dan niet beter om zowel het noordelijk als het zuidelijk deel op dezelfde manier te noemen?
Dus óf allebei met de toevoeging waar het bij hoort óf allebei zonder die toevoeging. Ik ben er voor om het er bij te zetten, al is het dan licht misbruik van de nametag.

Waarom alleen voor Sint Maarten en niet Aruba, Curaçao, en Nederland? De toevoeging lijkt me niet handig voor een land binnen een koninkrijk, zoals Friendly_Ghost al aangeeft. Gewoon ‘Sint Maarten’ lijkt me wenselijk. Een seintje naar de Franstalige gemeenschap over Saint-Martin zou kunnen, maar dat lijkt me vooral een aangelegenheid voor hun deel van de OSM-gemeenschap.

Als de bewoners van Sint Maarten het verwarrend vinden kunnen ze altijd nog de naam zelf veranderen naar ‘Sint Maarten Beneden’ (of de koning vragen dat te regelen, geen idee wie dat doet). :slight_smile:

Sint Maarten heeft de unieke eigenschap dat het land sint maarten maar de helft van het eiland sint maarten is, iets dat niet geldt voor Curaçao en Aruba, op Sint Maarten loopt midden over het eiland de internationale grens van Frankrijk en het koninkrijk der Nederlanden, maar ook tussen het land Frankrijk en het land Sint Maarten, en ook tussen de overzeese gemeenschap Saint Martin en het land Sint Maarten.

Bij bijvoorbeeld Limburg staat zo’n toevoeging er ook niet bij. Bij het Franse overzeese departement Guyana ook niet.

Sommige woonplaatsen hebben een provincie/gemeente tag in de officiële naam zoals geregistreerd in de BAG, e.g. Harkstede GN, Rijswijk (NB), Rijswijk (GLD), Hengelo (Gld), Ulvenhout AC, Well L, Afferden L, Well L, Driehuis NH, Katwijk NB.

Ook gemeente namen hebben dat soms, e.g. Bergen (L.).