You are not logged in.

#26 2022-04-20 18:19:44

Martin Borsje
Moderator
From: Puth
Registered: 2011-10-22

Re: Let op: migratie forumsoftware in de toekomst, feedback gevraagd

eggie wrote:

In de welkomstmail voor nieuwe gebruikers heb ik nog geen link naar het 'nieuwe' forum opgenomen.
Is dat al wel gewenst?
Ik kan er nog niet echt chocola van maken, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

Zolang dit oude vertrouwde forum nog niet opgeheven is zou ik dat niet doen.

Los van wat ik over het nieuwe 'forum' vind, is imho niets slechter dan twee pseudo-parallelle fora die niet in sync zijn.

#27 2022-04-20 20:59:54

Commodoortje
Member
Registered: 2013-10-31

Martin Borsje wrote:

Los van wat ik over het nieuwe 'forum' vind, is imho niets slechter dan twee pseudo-parallelle fora die niet in sync zijn.

Inderdaad, dit bedoelde ik ook te verwoorden.
Jouw woorden slaan de plank raak!

#28 2022-04-20 21:13:07

eggie
Member
From: Dordrecht
Registered: 2010-09-03

Voorlopig wacht ik nog wel en promoot ik gewoon het 'oude'  forum.

#29 2022-04-23 07:37:21

emvee
Member
From: Rotterdam, The Netherlands
Registered: 2010-07-27

Geen probleem dat nog het oude forum wordt gepromoot, zo snel zie je nieuwe mappers toch niet op het forum ;-) Verder vraag ik me af wat gebeurd met de huidige content op het nieuwe forum zodra de inhoud van dit forum wordt gemigreerd.

Inderdaad twee parallelle forums is een slecht idee, maar ik ben blij dat er in ieder geval de keuze gemaakt is de inhoud van dit forum te migreren. Bij dat laatste lijkt ook direct de pijn te zitten, een proef ziet er wat mijn betreft prima uit.

Wat betreft de voortgang, zie hier, forum content migration to discourse voor een lijstje en hier lees ik ergens Mei.

#30 2022-04-24 09:45:20

Teek
Member
Registered: 2017-05-10

emvee, Alleen al het feit dat de migratie buiten OSM is opgestart en de gehele community er niet over heeft geoordeeld is al een vreemde zaak dat het dan toch plaats vindt en ja er zijn misschien argumenten voor maar een algehele stemming stemming heeft voorzover ik weet niet in/op OSM plaatsgevonden, toch ?

#31 2022-04-24 12:10:15

emvee
Member
From: Rotterdam, The Netherlands
Registered: 2010-07-27

Buiten OSM opgestart? Zo zie ik het niet, de site heeft een .openstreetmap.org adres en de initiatiefnemers lijken me alleen doorwinterde OSM-ers.

Wat mij betreft is het bijwerken van de software waarop het forum draait geen algemene stemming waard, maar mocht dat jou mening zijn dan zou ik het via de link in de startpost kenbaar maken. Ik verwacht van de migratie geen wonderen maar verwacht wel dat het wel meer mensen aan trekt, dat was in ieder de ervaring bij het overzetten van het Franse forum.

Board footer