area:Highway = motorway ?

Waarom ligt dat hier en kan het weg ?
https://www.openstreetmap.org/#map=19/52.02508/5.06372
Area is toch een verlaten tag ?

Nee, kan niet weg, een keuze van een mapper.

Omdat iemand het wegvak heeft ingetekend met area:highway=*

area:highway is de topografisch visualisatie. Wat ontwikkeld is na de highway=* lijn route visualisatie.
Beide mogen naast elkaar worden gebruikt.

Eigenlijk hoort de rijbaan de area:highway tag te krijgen.
Dus niet dat gedeelte van de brug waar de vangrails staat.
Nu is het een grovere intekening, gebruik makend van het man_made=bridge vlak.

Okay maar het had betrekking op het onderliggende vlak. Maar daarvoor gaat de uitleg ook op, alleen is het nogal grof gedaan, door een mapper / user die niet meer benaarderbaar is, bestaat niet (na 10 jaar).

Ik had de brug even als voorbeeld genomen, het onderliggende vlak met zijn rijstroken (rijbaan) en de vluchtstrook wat eigenlijk een apart onderdeel is area:highway=shoulder

Ik vind het concept van area:highway best prima. Zelf zou ik het niet zo snel mappen omdat het onbegonnen monnikenwerk is, maar dit is wel een goed gedocumenteerde manier om de uitlijning van een weg te karteren. Waterwegen zetten we ook als lijn en als vlak op de kaart, en die praktijk betwist ook niemand.

Ik zou alleen moeilijk doen als mensen attributen zoals naam, maximum snelheid en wikidata op de vlakken gaan taggen, want dat wordt wel heel erg dubbelop met de lijnen die we overal gebruiken.

Beste Friendly Ghost, het venijn zit in nogal grof. Geldt monnikenwerk trouwens niet voor alles in OSM ? Weet waar je aan begint of bezint eer ge begint, want je moet altijd je werk afmaken en opslaan. Dan begint het gedonder is mijn indruk met veel losse eindjes in OSM. De JOSM validator vindt ze allemaal en eist een oplossing, voordat ie op wil slaan :slight_smile:

Onzin, die validator kun je gewoon negeren. Moet je natuurlijk wel weten wat je negeert.

@Teek, zie ook de discussie in Topic 75063
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=75063

Beste Gertjan Idema,
Bedankt voor de hint.
Ook nu blijven de reacties lauw en treurt bv niemand over het figuurlijke verlies van nestor Erik.
Ik had kwaliteit in m’n vaandel maar erger me aan al die nieuwe mappers die met willekeurig welke Editor werk met JOSM naar de vaantjes helpen. Net als P1/2 die ook hongerig waren, bij onvoldoende zoom levels. Ligt dat aan de editors of de nonchalante mappers ?
Ik zeg altijd mijn werk is BAG waardig, nu doe ik even wat anders, heb er zogezegd geen zin in.
Ze kunnen zich als arial mapper niet voorstellen dat OSM beter wordt als je buiten surveyed en die waarnemingen toevoegt.
Maar een vraag naar een kwaliteits label voor Editors blijft tot nu toe gezien maar zonder reacties.

Teek