StreetComplete en building=terrace

Hi,
in de afgelopen dagen heb ik talrijke foutief aangegeven rijtjeshuizen gecorrigeerd (building=terrace).
(Er waren ook enkele leisure=outdoor_seating onder (terrace<>terras) :slight_smile: ).
De overgrote meerderheid ervan is gemaakt door mappers met StreetComplete.
Een paar dagen geleden werd mij door A67-A67 medegedeeld dat in NL alle rijtjeshuizen als building=house worden aangegeven (met gegevens uit de BAG).
Het lijkt mij handig om de optie building=terrace te verbergen in StreetComplete in Nederland. Zoiets als dit kan Streetcomplete landafhankelijk maken.
Mijn vragen aan jullie:

  • Denkt je dat de suggestie om een verandering in StreetComplete aan te vragen juist is?
  • Heeft iemand contact opgenomen met de ontwikkelaar(s) en om een wijziging gevraagd?
    Ik herinner me dat er ergens op het forum een vraag was van de ontwikkelaar(s) aan de Nederlandse gemeenschap.
  • Heeft het meer zin om contact met hen op te nemen via het forum of de bugtracker?

Ja, het zou wat mij betreft goed zijn als StreetComplete de default (voor Nederland) wijzigt.

Zie ook BUGs StreetComplete.

Voor de duidelijkheid: de tag building=terrace is bedoeld voor een rij rijtjeshuizen gemapt als één way, niet een individueel rijtjeshuis zoals ze in Nederland zijn gemapt. Met StreetComplete lijkt dit verschil niet duidelijk voor mappers.

Ik heb dit nu doorgestuurd naar de ontwikkelaars:
https://github.com/streetcomplete/StreetComplete/issues/3882

De ontwikkelaars vinden de verandering te groot. Het lijkt met name een kwestie van data-onderhoud te zijn. Voorgesteld werd echter de Nederlandse vertaling zo nodig aan te passen.
De tekst (17 maart 2022) lijkt mij vrij duidelijk, dus ik zie hier geen noodzaak tot wijziging:

Rijtjeshuizen
Een rij van gelijkaardige eengezinswoningen

De tekst lijkt me op zich duidelijk, maar ik kan me voorstellen dat iemand die het snel leest, het ook zou kiezen voor een los rijtjeshuis.

Misschien dat de titel “Rij rijtjeshuizen” of “Rij van rijtjeshuizen” kan worden?