Verzoek terugdraaien changeset

https://www.openstreetmap.org/?mlat=51.95133&mlon=4.31844#map=17/51.95133/4.31844&layers=N

In een poging wat correcties aan te brengen aan de water - landscheidingen bij de Duifpolder is er wat mis gegaan. Een deel van de Vlaardingsevaart staat er nu droog. Het leek erop dat de waterpolygonen niet gesloten waren en na mijn poging ze wel te sluiten, blijkt het niet goed te zijn gegaan. Ik zal voortaan wat voorzichtiger zijn…

Vriendelijk verzoek of iemand deze changeset wil terugdraaien:
https://www.openstreetmap.org/changeset/113996240

PS. Ik twijfelde al of het wel goed zou gaan. Is er een manier om te kijken of er iets fout gaat voordat je de wijzigingen uploadt naar OSM?

Ik heb de changeset gerevert; met fouten.
Ik zal ook eens, geboren en getogen te Vlaardingen, kijken.
Advies als je er ook aan werkt: kleine changesets uploaden om conflicten te vermijden.

Martin, dank!
In mijn enthousiasme vergeten meerdere changesets te maken. Weer leerzaam… :confused:

Fijn dat dit snel en netjes is opgelost :slight_smile:

Grote multipolygonen zijn vaak lastig om mee te werken. In JOSM is het gelukkig heel makkelijk om de multipolygoon volledig te downloaden en vervolgens de validator erop los te laten; die detecteert dit soort fouten meestal wel. Heeft Potlach hier geen waarschuwing voor gegeven?

Ik weet niet of er feitelijk iets mis was met de twee water-multipolygonen van de Vlaardingervaart (1) en de Bree- of Lichtvoetswatering (2) waar die op elkaar aansluiten bij de Noordvliet (Duifpolder). In Potlatch 3 zag ik donkerder en lichter gekleurde schuine blauwe vlakken met de punten samenkomend op de grens (1) en (2). Dat wijst uit ervaring met Potlatch meestal op ‘multipolygonproblemen’. Bij inspectie bleek dat de MP(1) niet gesloten was op de raaklijn met (2) en hetzelfde gold voor de MP(2) die hetzelfde stukje verbinding miste. Ik heb beide MP’s toen gesloten (2 overlappende aansluitingen getekend - voor elke MP eentje). Potlatch liet de watervlakken nu weer zien zoals dat hoort en ik besloot te saven. Na renderen op osm.org bleek vervolgens dat het water in (2) verdwenen was, met een revert-verzoek tot gevolg.
Je wordt door Potlatch dus eigenlijk wel op het verkeerde been gezet…

Ik zie twee oplossingen - toch maar overstappen op JOSM, of in Potlatch 3 van MP’s afblijven, net als dat ik dat (meestal) doe bij fietsroutes, en een verzoekje doen op het forum of iemand eens mee wil kijken als ik denk dat er echt iets fout zit met een MP-relatie :roll_eyes:

Met JOSM gaat er een wereld voor je open! :smiley:

Ik probeer / oefen wel eens wat met JOSM, maar die wereld oogt voor mij heel complex en niet uitnodigend om er de m.i. simpele edit-klusjes die ik meestal doe standaard mee te gaan doen. Potlatch is voor mij vanaf mijn OSM-begin een vertrouwde edit-omgeving en echte zwaarwegende ‘noodzaken’ om over te stappen naar JOSM heb ik nog niet gevoeld. Maar ja, gevoel is subjectief…
Maar wil je wel waarschuwen als ik met Potlatch als een olifant door de porceleinkast ga en teveel schade aanricht op OSM, teveel changesets terug gedraaid moeten worden, etc.? Ik wil op mijn manier bijdragen aan OSM, maar het moet wel nuttig en correct zijn - dan kan beter iemand anders de slootjes in de Duifpolder netjes op de fraaie 7,5 cm luchtfoto’s schuiven… :wink: