Kan ik een wijziging in LAW Pelgrimspad hier melden?

Ik ben (heel) af en toe actief op OSM. Ik zag op Waymarkedtrails een (kleine) fout m.b.t. de route van het Pelgrimspad (ben markeerder van een traject ervan), en trachtte het daar aan te kaarten. Sarah Hoffman berichtte me dat Waymarkedtrails niet meer is dan een afnemer, en verwees me naar dit forum. Kan ik mijn opmerking hier droppen? Het gaat om een stukje in Aalsmeer. Vanaf de Molenvlietbrug loopt de route niet meer over het fietspad, maar over de grasdijk aan de overkant (dus ten noord-oosten), en komt dan bij de kruising Zwarteweg/Hornweg weer bij het fietspad uit. In termen van coordinaten: tussen 52.2702, 4.76831 en 52.26528, 4.77767 ongeveer in een rechte lijn. Voor meer direct contact: mjvandalenrba@gmail.com. Met vriendelijke groet, Martin

Inmiddels aangepast.
Kan klein moment duren dat het bijgewerkt is op waymarked trials.
(meestal binnen een uurtje)
https://hiking.waymarkedtrails.org/#search?query=Molenvlietbrug&map=17!52.269!4.7733

Edit: Wat zeg ik, binnen 3 minuten

Beste Martin, ik ben ook markeerder en hou veel wandelpaden bij op OpenStreetMap, zodat ze op waymarkedtrails goed blijven. En met enige maanden vertraging ook op longdistance.eu, dat is een trip planner site. https://www.longdistancepaths.eu/pelgrimspad/en/index.php

Ik stel er eer in om te zorgen dat de LAWen en SPen 100% goed in OSM staan (en op de Wandelnet site), maar het probleem is dat wijzigingen niet beschikbaar zijn en ook de routekaartjes op Wandelnet zijn heel vaak niet aktueel. Het schijnt dat in Amsterdam de routemarkering een probleempje is, klopt dat?
Ik ben niet de eerste en niet de enige die hieraan werkt, we hebben er een al heel lang lopend projekt voor: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Nederland_Wandelroutes

Voor een aantal LAWen en SPen heb ik kontakt met markeerders en padco’s om alle verschillen tussen de diverse informatiebronnen weg te werken, maar nog niet voor het Pelgrimspad! Ik zou het heel erg op prijs stellen als jij hierbij zou willen en kunnen helpen!

Als je dat wilt kun je me mailen via de optie “E-mail” bij de naam van de afzender in het bericht.

Net als Peter Elderson vind ik dat ook een vereiste dat de LAW’s en SP’s er goed in staan; gek genoeg ben ik juist op het Pelgrimspad aan het wandelen; hoewel ik Aalsmeer al ruim voorbij ben.

Ik markeer op het Groene Hartpad, en heb dat meerdere keren gelopen en in OSM verbeterd, én jij ook. Dus je zou zeggen, dat zit er goed in! Daarna heb ik voor het hele pad de routelijnen op de Wandelnet site, en op OSM vergeleken. Ik kwam op meer dan 100 verschillen! De meeste waren achterstallig onderhoud bij Wandelnet, maar ook op OSM moest er flink wat aangepast worden. Bij twijfel ben ik zelf nog een keer ter plekke gaan kijken, en ik bleek op mijn wandelingen toch nog dingen gemist te hebben.

Kortom, je kan nooit genoeg controle hebben!

Maar het is uiteindelijk mogelijk, en niet heel ingewikkeld, om alles 100% goed en gelijk te krijgen. Om het zo te houden, moet je dicht bij de bron zitten, en dat zijn de markeerders, want die bepalen de route. Ik hoop nog eens zover te komen dat elke routewijziging meteen online beschikbaar komt, doordat de markeerder hem direkt na de aanpassing publiceert. Technisch een eitje, maar zie het maar eens te bewerkstelligen!

Ik slaag er niet in om rechtstreeks te reageren, dus dan maar op deze manier.

Aan Commodoortje: dank!

Aan Peter Elderson: mijn e-mailadres is mjvandalenrba@gmail.com. Voel je vrij om te te mailen. Wat de markeringen in Amsterdam betreft: klopt, daar mag niet gemarkeerd worden. Ik vind het idioot maar dat is niet van belang. Ik heb contactgegevens van de markeerders van het eerste deel van het Pelgrimspad. Dat er bij Wandelnet af en toe wat niet volledig klopt qua kaarten: dat klopt, helaas. Ik denk dat deze klus uiteindelijk blijkt neer te komen op slechts een paar vrijwilligers die ongetwijfeld ook andere dingen te doen hebben…

Martin

Wel of niet markeren, met verf, stickers of anderszins, heeft altijd te maken met eigendommen en onderhoud, bijvoorbeeld schilderen. Zelfs het plaatsen van een houten paal in de grond valt onder die vlag. Klein voorbeeld alle gasleidingen liggen > 0,60 maar waar jij dan net die paal doorheen slaat, tja jammer als je daar je vingers aan brand.

Drukke stad en aandacht afleiden.

https://wetten.overheid.nl/BWBV0004310/2008-11-08#Verdrag_2_Verdragtekst_1_HoofdstukI_Artikel4