Betekenis verschillende seamark mooring punten in OSM

Op de wiki van seamark mooring staan verschillende types omschreven: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Seamarks/Moorings

Zou iemand mij het verschil kunnen uitleggen tussen een “dolphin”, “bollard”, “pile”, “post”?

Bollard lijken mij die vooral metalen bollen op de kades.

Pile en Post lijken mij het zelfde maar vooral post lijkt veel in NL te worden gebruikt terwijl pile gedocumenteerd is. Mij lijken de volgende objecten piles en post (nu getagd als Dolphin). Op opensea map renderd een post nu ook het zelfde als een bollard terwijl dit wss pile moet zijn

Ik heb voorbeeldfoto’s toegevoegd op de wiki.

dit zijn twee piles waarvan de achterste technisch gezien een Bollard bevat.
maar ik zou deze niet taggen wat ik zie die ook meer als de dingen die je op de kaden vindt.

pile en post zijn in de ogen van het tagging schema hetzelfde

een dolphin lijkt op een post of pile maar het zijn er vaak meerdere bij elkaar en aan elkaar vast gemonteerd

-wvdp

Dank voor je reactie en de toevoeging op wiki.

Als ik deze wiki er bij pak dan kan een dolphin zowel van hout zijn (zoals de wiki foto laat zien) of tegenwoordig een enkele metalen paal (want ja, is veel sterker dus 1 is genoeg). Of is een dolphin in OSM die oude houten en een pile (en niet post zoals de meeste nu zijn getagd) de nieuwe, enkele metalen?

En voor wall, de foto nu geeft toch vooral bollards weer?

Kleine toevoeging :eng=dolphin en :nl=dukdalf, meest 4 potig in een bosje. Maar met dit soort buizige dolphins speelt het sterkte verhaal minder prominent.