"Geoserver" Recreatieschap Drenthe: bruikbaar?

Naar aanleiding van een vraag over een onderbroken knooppuntverbinding kreeg ik van Routebureau Drenthe het adres van hun “geoserver”: https://georsdrenthe.icdn.nl/publiek/

Ik heb even gekeken naar wandelknooppunten op een aantal plekken die ik toevallig ken, en hun data is recenter dan wat ik bij Wandelnet vind (die in principe dezelfde data krijgen, maar kennelijk wat achterlopen bij de verwerking.

Ik heb het vermoeden dat er in deze groep mensen zitten die hier iets mee zouden kunnen, iets in de richting van vergelijken waar hun data afwijkt van OSM en dat op een kaart weergeven, zodat je de verschillen kan gebruiken om verbeterwerk en surveywerk aan te sturen.

Ik zie wel een hoop afkortingen staan die volgens mij horen bij lagen die je in JOSM kan gebruiken, maar dan is het nog geen data waar je iets mee kan.
De shapefiles kan ik wel als data inlezen, maar dan moet je op een enorm veld gaan vergelijken wat er in JOSM al staat en wat er met behoorlijke standaardverschillen in de shapefilelaag staat. Er is geen manier waarop ik zo systematisch een vergelijking kan maken en dat methodisch afwerken.

Wie zou hier iets mee kunnen?

Even een meer basisvraag: mag het wel gebruikt worden in OSM? Welke licenties?

Als zij onze kaart gebruiken (zonder credits te geven) mogen eij hun data gebruiken :P:lol:

Dit is inderdaad behoorlijk recenter dan Wandelnet. Als we dit mogen gebruiken zou ik dat graag willen doen!

Ik vind nergens licentie-informatie, wel dat ze het aan allerlei publieksdiensten ter beschikking stellen. Ik zal het ze vragen. (Inmiddels gevraagd, maar het antwoord kan ff duren)

Ik zag dat ze expliciet onderscheid maken in daadwerkelijk bestaande dingen en plannetjes, al dan niet in uitvoering. Heel goed, daar zouden andere provicies en operators een voorbeeld aan moeten nemen!

Vind ik ook, maar laten we het goede voorbeeld blijven geven! Als het open data is zal ik vrageb of ze dat erbij aan willen geven, bv odbl licentie, en anders expliciete toestemming die kunnen we dan op de NL contributors page opnemen.

Ik ben benieuwd! Laat je de reactie hier weten?