Is er een tag voor een modderpad/laarzenpad?

Ik heb vanmiddag een trail getraced in Kortenhoef en in osm gezet. Omdat het nogal geregend heeft is dit pad bijzonder modderig en loop je met gewone schoenen binnen een minuut in natte sokken en de bruggetjes zijn spekglad en soms zijn er (ook spekgladde) planken gelegd om je niet al te diep in het veen te laten zakken. Het is dan ook een zgn ’ Laarzenpad’. Is er een tag om dit soort paden aan te geven? Er zijn er nogal wat van hier in de omgeving nl.

En nog eentje hieraan gerelateerd: het is ook slim om aan te geven of er mogelijk vee op de paden loopt. Ook dat is een veelvoorkomend verschijnsel hier en in meer delen van Nederland. Het wordt ook een steeds algemener fenomeen. Leuk om de wandelaar van te voren al op de hoogte brengen van dat feitje, want ik denk dat niet iedereen ervan gecharmeerd is. Het betekend ook mest overal op de grond. Vorige week liep ik tussen een grote troep schapen en vandaag waren het een paar koeien.

Voor de gladde bruggetjes weet ik niet, maar hier http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/grade1-5 kun je misschien vinden wat je wilt. Track 4 geeft aan “often muddy”.

Zoiets dacht ik al wel, maar voelt nog niet helemaal goed aan. Voor nu is dat, denk ik, het beste dat je kunt doen en ik heb het dus ook gedaan. (tracktype=grade4)