OFM op Garmin Edge 1030

Waarom wordt de ofm op de garmin 1030 niet meer op de originele wijze getoond?
Fietspaden 'blauw-witte streeplijn,fietspaden enz worden gewone dunne lijnen op de garmin,zEEr ambetant,wat is er aan de hand?
Vroeger perfecte weergave van alle verschillende wegen,en weggetjes!
Niet ok ,toch niet gezwicht voor de poen zeker?

https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=49&t=52948&sid=a029972002aab07e1b532d8dbd05d56f

Je kunt ook even de classic mode instellen en dan kijken hoe het er dan uitziet

Edit…
Maar Garmin heeft niets te maken met OSM… behalve dat sommige kaarten die Garmin gebruikt gebaseerd zijn op de data van OSM.
De OFM gebruikt op z’n beurt ook de data van OSM en draait ook in Garminapparatuur.
Kennelijk is er nu iets mis in de software van de Garmin, want niet alleen de Openfietsmap heeft er last van.
.

Edit2… De verschillende OSM kaarten die in Garmin apparatuur draaien zijn ontwikkeld via “reverse engineering”
Dat wordt kennelijk gedoogd door Garmin, want dat is nu precies de reden dat zoveel gebruikers kiezen voor dat merk.

Het werkt dan soms niet helemaal 100%… Kijk maar eens naar een fietsstrook. Die ligt in de ofm aan de ‘verkeerde’ kant.
Edit3. Die laatste onvolkomenheid is ook al weer opgelost zie ik net.
Edit4… De door Garmin zelf ontwikkelde osm kaarten zijn natuurlijk geen product van reverse engeneering.
Wie zou hier moeten zwichten voor poen? Die laatste zin begrijp ik niet.

Opgelost,hoe simpel kunnen sommige problemen zijn!!
Bedankt eggie,classic mode ingesteld en huppekee ofm terug okee op edge!
En eh die laatste zin was eigenlijk een zinspeling op het feit dat misschien de makers van ofm een deal gesloten hadden met garmin om alle kaarten standaard te maken,zonder de voordelen van ofm!
Niet dus,gelukkig maar en nogmaals van harte bedankt eggie “from Dordrecht”

126 BPM “from Tielt”

Ik ben de “makers” van de ofm. Ik krijg geen cent van garmin noch van andere bedrijven maar stel een donatie wel op prijs :slight_smile: