Software om specifieke tags te zoeken

Hallo allemaal, lange tijd niet meer actief geweest, bij deze zal ik maar weer eens een vraagje stellen…

Ik heb ooit alle MTB-paaltjes gemapped bij ons in de buurt. Deze zijn gemapped als “emergency_access_points” met de nummers getagged als “ref”.

Allemaal hartstikke handig om bijv. je locatie door te geven aan anderen, of als zekerheid mocht er ooit iets fout gaan tijdens het MTB-en. Echter heb ik tot nu toe alleen via de app OsmAnd de dichtstbijzijnde of een specifiek paaltje kunnen opzoeken. Mijn vraag is of er ook iets is voor op desktop/webbrowser waar ik kan zoeken met filter voor specifieke tags? Als ik bijv op openstreetmap.org zoek krijg je eerst straatnamen met het nummer dat je zoekt, maar zelden krijg je het MTB-paaltje wat je zoekt. Een filter als: toon alleen resultaten die “emergency_access_points” zijn of misschien zelfs gewoon een zoekfunctie waar je twee tags, dus Emergency_access_point en ref in kan vullen zouden perfect zijn.

Alvast bedankt!

gr,
Mika van de Wiel

https://overpass-turbo.eu/
Is precies wat je zoekt. Lees je even in in de syntax maar het is niet heel moeilijk. Succes! :slight_smile:

Wizard-voorbeeld:

highway=emergency_access_point and ref=* and type:node in Gelderland

geeft je als het goed is dit resultaat.

Super bedankt! Was compleet vergeten dat dit bestond… Werkt perfect, ga er ook gelijk even mee stoeien of ik zelf een simpele interface voor kan maken dat je alleen de ref op hoeft te geven en dat ie dan automatisch een route start, maar dat moet denk wel goed komen.