Terras boven het water - hoe te taggen?

Bij Waspik is dit jaar een theetuin geopend (“De lage brug”) met het terras boven het water. Op de foto nog leeg, maar het is er de afgelopen weken bomvol geweest. Alleen voor fietsers en wandelaars toegankelijk.
Het ziet er zo uit: (met dank aan Slagboom-Peters):

Hoe is dat het beste te taggen?
Hier is hoe ik het nu heb staan, maar helemaal tevreden ben ik nog niet.
Andere suggesties?
Het is in feite een steiger, maar niet bedoeld voor boten.

Tweede punt:
De theetuin heeft geen vaste openingstijden (in de winter in iedergeval gesloten), maar ook nu wordt van dag tot dag op de website aangegeven of ze open zijn. En als ze open zijn is de hangbrug neergelaten. (Dat staat ook op een bord bij die brug: “Als de brug laag is, zijn we open”).
Hoe zetten we dat op de kaart?
Feitelijk zou daar een webcam moeten staan waarmee je continu de status van die brug kunt checken (zoals je vroeger op sommige kantoren een webcam bij de koffiekan had staan om te zien of er nog wat in zat…).

Ha die Marc,

Ik heb meerdere van dergelijke terrassen ingetekend en benoemd.
Veelal teken ik het in als zijnde man_made=pier & mooring=no. Aanvullend kun je toevoegen outdoor_seating=yes.

Als er nog andere oplossingen zijn, houd ik me aanbevolen!

Het is toch duidelijk boven het water en dan is het in mijn ogen een pier
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:man_made%3Dpier

Qua openingstijden zou je het kunnen aangeven bij het restaurant zelf. Zij kunnen dit zelf handmatig aanpassen op osm.org. Ik zou zelf geneigd zijn om ze daar via een e-mailtje op te wijzen. Het voordeel voor hen is dat het dan op diverse platforms automatisch correct wordt weergegeven.

Voor nu zou je een notitie kunnen toevoegen bij het adrespunt.
“note=opening times depending on the weather, see for current opening hours under ‘website’” (of iets van gelijke strekking)

Als je er mee verder gaat; de weir staat verkeerd om want de lage kant hou je rechts :slight_smile:

Het terras zou je moeten taggen als “terras”. En met layer=1
Ik weet niet of er een tag voor een terras is?

Als ik me niet vergis is dat leisure=outdoor_seating.

Is bridge=boardwalk raar gedacht?
Het is een vlonder, en boven water.

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:bridge%3Dboardwalk

Voor de openingstijden kan je misschien wat met https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:opening_hours:url

In de zin van vlonder als ‘losse houten vloer’ klinkt het inderdaad niet zo gek. Bovendien sluit het aan op de brug en lopen mensen eroverheen richting het café.
Hmmm…

Waarom ben ik dan toch op de een of andere manier sneller geneigd dit als een steiger zonder aanmeerfunctie te denken? Wellicht juist omdat het verhoogd en op houten palen is gebouwd, en dat is natuurlijk des steigers.

Commodoortje, maar hoe geef je een brede vlonder of pier aan, met man-made pier ? Dat is niet meer dan een streepje en doet geen recht aan een vlonder met tafeltjes en stoelen. Nat als een haven pier met overslag dat is ook geen enkele lijn, maar zou dan wel man-made=pier krijgen, of ben ik in de war ? In dat kader lijkt boardwalk me dan ook geen optie, die is IMHO tenslotte hoogstens 1.00 m breed.

Een boardwalk is een verbinding tussen 2 punten (daarom is het onderdeel van de bridge=* tagging) en om die reden niet van toepassing.
Er wordt over die vlonder niet naar een café gelopen, er is nl. helemaal geen café. Die vlonder is het café. Het grote huis rechts op de foto is geen onderdeel van de theetuin, en er staat alleen een klein huisje aan de rand van het terras waar de keuken is. Je kunt nergens binnen zitten.
Ik kies voorlopig voor de oplossing van man_made=pier met mooring=no samen met leisure=outdoor_seating.

Inderdaad, en boardwalk dient alleen als lijn object getact te worden, niet als polygon.
bridge=boardwalk valt af.

Ik heb een technische vraag hierover.
De omtrek van het terras is 67,56 m. Hiervoor heb je 92 nodes gebruikt. Dat is gemiddeld per 73 cm een node.
Hoe kom je aan allemaal die nodes? Heb je ergens een shapefile vandaan getoverd?

Op een 5k 27 inch monitor heb je (met een vaste hand) aardig wat tekenruimte hoor!

Marczoutendijk,

Op een 5k 27 inch monitor heb je (met een vaste hand) aardig wat tekenruimte hoor!

Dat hangt lijkt me ook af van het gebruikte programma. Ik ga 120 tot op 0,01 m ook op een 15 " monitor door gebruik te maken van de zoom niet uit de weg. De onderhavige vlonder teken ik slechts na een lokale survey. Dan maar vragen en aanbellen, inclusief lokale metingen om de afwijkingen van de GPS te elimineren. Daarbij word ik zelden teleurgesteld.

Ik begrijp het! Die van mij is maar 22". Daar passen zo veel nodes helemaal niet op!
:laughing: