authoritative=yes

Wat betekent de tag authoritative=yes ? Deze tag staat op onze administratieve grenzen, maar is niet gedocumenteerd en wordt ook internationaal zo goed als niet gebruikt.

https://taginfo.geofabrik.de/europe/netherlands/keys/authoritative

Historisch betekend het dat de data bij de bron vandaan komt, en niet is overtekend van een PDF of iets dergelijks.

Voor de grenzen waarvan de data uit de BAG komt wordt het nog steeds gebruikt, omdat de data niet gebaseerd is op metingen uit het veld (e.g. GPS punten) maar de vector bron data.

Corrigeer me als ik het mis heb, maar daar hebben we tegenwoordig toch de source=* tag voor bij geïmporteerde data?

Dient de authoritative=yes tag tegenwoordig nog ergens voor?

De source tag geeft alleen aan waar de data vandaan komt, niet of die bron betrouwbaar is. BAG is authoritative voor woonplaatsgrenzen, gezien die data daar onderhouden wordt. Kadaster is daarvoor de autoritatieve bron.

De tag wordt nog steeds gebruikt om aan te geven dat de betreffende data van de autoritatieve bron komt.

Kunnen we dan niet beter de BAG op Wiki documenteren als autoritatieve bron? Dat is ook praktisch voor de geïmporteerde gebouwen en adressen. Dan wordt deze tag overbodig.

Ik vind daar nog een verschil tussen zitten. Gebouwdata in de BAG is nagetekend van bouwtekeningen en metingen in het veld. In theorie komen ze overeen, in praktijk…

De brondata van de grensinformatie /is/ de authoratieve bron. In feite moet de grenspaal aan de grensdata die in die databron (Is dat ook BAG?) staat aangepast worden.

Er is niets mis met deze tag, gewoon laten staan. De code die de BAG woonplaatsgrenzen naar OSM formaat converteert zal de tag voorlopig blijven gebruiken.