Vreemde borden

:slight_smile: Hongerende kinderen dan zeker, denk ?

Zijn fietsers hier uitgezonderd van voorrang verlenen of voorrang krijgen?

(Melding bij gemeente gedaan voor beter onderbord).

Dat ging niet zoals verwacht; het plaatje staat hier:
https://imgur.com/a/Xfim3BG

Wie zijn er op dat fietspad nog over die voorrang moeten verlenen? (Voetgangers horen ernaast op het parallelle voetpad zo te zien.) Dat hele bord kan dan toch weg?

Of staat hij naar rechts gedraaid en is hij voor de uitrit, en moet daar net als bij die andere het juiste onderbord bij?

Tjeemig wat een rotzooi zeg. Wel een grappige foto! :laughing:
Ik heb al veel borden een zwengel gegeven omdat ze naar mijn smaak niet de goede kant op stonden.

De driehoek met onderbord links zijn overduidelijk voor de auto’s op de hoofdweg die rechtsaf slaan. Het onderbord is naar ons gericht en moet 90° rechtsom worden gedraaid (van boven gezien).

De driehoek met onderbord rechts betekenen denk ik dat auto’s die van hier komen voorrang moeten verlenen aan fietsers op het fietspad. Fietsers hoeven geen voorrang te verlenen; waarom is mij niet duidelijk.

Waar is dit?
Edit ik zie het al: Noordsingel

Mijn vermoeden:
Verkeer komend vanaf de parallelweg, vanwaar de foto is genomen, moet voorrang verlenen aan verkeer op de hoofdweg en het fietspad langs de Noordsingel. Fietsers komend vanaf de parallelweg moeten het verplichte fietspad gebruiken in plaats van de hoofdweg en als ze rechtsaf gaan kruisen ze na een paar meter de afslag van en naar de parkeergarage. Zonder het onderbord met uitzondering zouden ze in feite voorrang moeten verlenen aan verkeer dat rechtsaf naar de parkeergarage wil, terwijl het juist de bedoeling is dat fietsers op het fietspad voorrang hebben op het verkeer op de weg.
Het geeft wel een conflict in de voorrangsregeling binnen het fietsverkeer.

Op GSV te zien is de situatie in het najaar van 2018 gewijzigd. Helderheid in verkeerstekens is duidelijk niet het leidende principe geweest.

Mijn vermoeden is dat ze gewoon het verkeerde onderbord hebben opgehangen. Volgens mij zou het gewoon twee keer het onderbord met de pijltjes moeten zijn.

Sowieso is de hele verkeerssituatie raar, want verkeer vanaf de parallelbaan kan je dus alleen maar de parkeergarage in. Of je moet over de doorgetrokken streep, maar dat mag niet.

Vandaar dat iemand dat linkse onderbord gedraaid heeft! Ik denk dat mapper JB54 er zelf al aangezeten heeft :wink:

Deze foto is inderdaad genomen op de Noordsingel, Leidschendam (naast de Mall of the Netherlands). Je kijkt op de foto vanaf een soort voorplein (laden, lossen, instappen, uitstappen, enz) van een flat via de ‘uitrit’ naar de hoofdrijbaan. Tussen voorplein en hoofdrijbaan loopt een tweerichtingenfietspad. De Google-luchtfoto is verouderd, de schuine foto’s van S&P zijn up-to-date.

Alle hierboven genoemde bedenksels heb ik bij mezelf ook voorbij laten komen, maar ik denk dat wat Herrieman beschrijft de logische verklaring is.

Tsja, die streep ?!? Ik denk dat men die niet ‘ziet’ als men vertrekt :D. De streep is een restant van de oude situatie toen de huidige ‘uitrit’ een ‘inrit’ was. Als je wel de parkeergarage ingaat, kom je via de Ligusterhof (de begane grond van de parkeergarage) tenslotte wel weer op de hoofdrijbaan (nabij het Shell-station).

Ik heb een melding gemaakt bij de gemeente. Als die met een antwoord komt laat ik het weten.

Wie tagt Zandvoort even om tot maxspeed=33?

:lol:

Vanwege het nogal afwijkende lettertype dacht ik meer aan een geslotenverklaring voor Max Verstappen.

Ik heb antwoord van de gemeente. De kern van het verhaal:

" … Een aantal verkeersborden rondom Banninghage kloppen inderdaad niet. Of ze zijn verkeerd geplaatst, of ze zijn overbodig, of de onderborden zijn verkeerd. Er is momenteel al een bordenplan opgesteld voor de wegen rondom the Mall. De verkeersborden die verkeerd zijn geplaatst zullen dit jaar nog verwijderd of vervangen worden. … "

Het onderbord onder het bord B6 (verleen voorrang) is vervangen door ‘let op, (brom)fietsers van twee kanten’ (vrije vertaling :slight_smile: ).


Voetgangers mogen de gehele straat benutten tot er een fiets aankomt!

highway=living_street
highway:bicycle=residential
highway:mofa=residential
highway:moped=residential
oneway=yes

https://www.google.com/maps/@52.6164792,4.760753,3a,42.6y,77.4h,92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHxFJz-tAJayIKte6SS5nKw!2e0!7i16384!8i8192


agricultural:left=yes
moped:left=no
mofa:left=no
bicycle:left=no
horse:left=no
carriage:left=no
agricultural:right=agricultural
moped:right=agricultural
mofa:right=agricultural
bicycle:right=agricultural
horse:right=agricultural
carriage:right=agricultural

Wel brommers, maar geen snorfietsen?

Daar mist een onderbordje “dus niet brommen” :wink:

Bromsnor zou er dus niet inmogen…

Niet in het echt gezien maar via de verkeersborfenkaart een opmerkelijk onderbord/onderschrift: