You are not logged in.

#76 2021-07-29 14:01:33

Peter Elderson
Member
From: Nieuwerkerk aan de IJssel
Registered: 2018-02-08

Re: proposal natural=shrubbery voor struikgewassen en barrier=hedge

JeroenHoek wrote:

Peter Elderson schrieb:

Op de tagginglist was het enthousiasme voor het shrubberyvoorstel niet erg groot. Ik denk dat de voorstellen vooral niet eenvoudige genoeg waren. Misschien als je simpelweg voorstelt om natural=shrubbery toe te voegen als waarde voor een area van onderhouden struikgewas, dat het er wel doorkomt. Allerlei toevoegingen en detailleringen verkleinen de slaagkans, omdat je pakket door de een op het ene detail wordt afgekeurd, en door een ander op een ander detail.

De eerste versie van shrubbery deed precies dat,

Ik herinner me dat toch anders, kan aan mij liggen.

Bewerkt: Het ligt aan mij, je hebt gelijk. Approval lijkt onmogelijk. Dan wordt het simpelweg doen en maar zien wat ervan komt.

Ik zou shrubs als value voor struiken prefereren, ik zie geen significante verwarring met shrub (node voor 1 plant) of scrub (land met verspreide wilde struiken en korte bomen. Wel met brush en bush, maar dat is hun probleem.

shrubbery is meer verwarrend omdat het kan gaan om 'een shrubbery', namelijk een vrij goed omschreven struikentuintje waar je in kan lopen, of in het algemeen struikgewas, en dat kan je ook op een stuk scrub aantreffen.

Ook best als wij dat in NL zo met elkaar afspreken, dan wijken we wel af van de internationale lijn (hoewel, die bestaat eigenlijk niet, het is meer een Duits lijntje), maar aan de andere kant hebben de internationalen dan ook een mooi voorbeeld.

Last edited by Peter Elderson (2021-07-29 14:59:32)

#77 2021-07-29 20:15:54

Hendrikklaas
Member
Registered: 2012-08-15

Klinkt als en lijkt op een hervorming als in 1517, hoeveel OSM tjes houden we dan over en gaan we over 450 jaar weer samen onder een noemer ?
Niet een goede koers, denk ?

#78 2021-08-03 20:16:02

Cartographer10
Member
Registered: 2019-07-02

We hebben het proposal voor stemming aangekondigd. Via onderstaande link kan iedereen met een OSM wiki account zijn stem uitbrengen.

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pro … /shrubbery

#79 2021-08-17 19:19:49

Cartographer10
Member
Registered: 2019-07-02

Het proposal is afgewezen. 58% voor terwijl 75%+ nodig is.

De stemming heeft maar weer eens aangetoond dat er geen concensus kan worden bereikt over een goede oplossing voor een probleem dat wel erkent wordt door iedereen. We hebben daarom besloten om natural=shrubbery te documenteren en te gebruiken (is al meer dan 1300 gebruikt overigens). Zo willen we iedereen die een oplossing wil wel een oplossing bieden. Bij het maken van de documentatie hebben we zoveel als mogelijk rekening proberen te houden met alle feedback van de stemmingen om een zo goed mogelijke tag neer te zetten.

Hier staat een uitgebreide uitleg over deze keuze: https://lists.openstreetmap.org/piperma … 62320.html

Hieronder kun je de wiki pagina voor natural=shrubbery vinden (er kunnen nog wat dingetjes wijzigen).
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag … =shrubbery

Bedankt voor alle feedback tot nu toe en hopelijk komen we hiermee alsnog tot een goede oplossing.

#80 2021-08-17 20:10:39

Peter Elderson
Member
From: Nieuwerkerk aan de IJssel
Registered: 2018-02-08

Goede beweging! Ik had zelf liever natural=shrubs en density=* gezien, maar dit is in ieder geval een bruikbare keuze.
Het lost het probleem met stukjes opvulgroen (vaak een mengeling van gras, planten, struiken, bomen, bloemperken) voor een deel op.

Board footer