Verkeersborden in Nederland vanaf nu digitaal beschikbaar

Volgens mij is het hier nog niet gemeld: de complete set van actuele verkeersborden is te downloaden vanaf http://opendata.ndw.nu/.
De CSV is bijvoorbeeld in Qgis in te laden.

Gebruik hem vrijwel dagelijks, alleen vandaag krijg ik een certificaat fout. Zou je daar eens naar kunnen kijken?

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb niet eraan gezeten. Ik ben met vakantie en kan niet eens inloggen op de server (redelijk paranoïd dichtgetimmerd).

Ik vermoed dat het certificaat niet meer geldig is en verlengd moet worden. Ik dacht dat dat automatisch gebeurt, iig had ik dat ingesteld. Niet gelukt, zo te zien. Ik kijk ernaar zodra ik thuis ben, over een dikke week.

Ik heb op mijn telefoon geklikt op “accept the risk and continue” (Firefox Android), daarna zie ik de kaart wel. Ik denk je kunt het certificaat probleem eveneens negeren. De kaart vraagt sowieso geen persoonlijke gegevens.

Lukt me niet met chrome en firefox op Win10. Ik wacht wel even weer tot je thuis bent.

P.S. Fijne vakantie

Mocht je toch willen, dan kan het nog met Edge. Dat heb ik even geprobeerd en daar kun je nog wel een uitzondering opgeven

Als het goed is kan je in Chrome op ‘Geavanceerd’ drukken en dan ‘Doorgaan …’ kiezen.

In Firefox… Kiezen voor meer en dan "Het risico aanvaarden en doorgaan’.

Mijn versie van Firefox (91.0) zegt dit:

Toch typisch Dick… ook 91.0 Nu hoef ik ook niet opnieuw iets in te vullen. Het werkt gewoon. Heb verder Windows 10

Die optie zie ik niet (meer) in Chrome. Stond er vroeger i.d.d. wel Maar ik krijg ook onderstaande melding:
“Je kunt smoothefiets.ddns.net momenteel niet bezoeken, omdat de website HSTS gebruikt.”

Thanks, die had ik nog niet geprobeerd.

Hier Chrome 92.0.4515.131

Dat HSTS heb je pas last van als je een website al eens eerder hebt bezocht in die browser.
Probeer je het dan met een andere browser die je minder vaak gebruikt, maar iig die site nog nooit hebt bezocht, dan mag je een uitzondering toevoegen.

Vandaar dat het voor de een in Edge werkt, voor de ander in Firefox of Chrome, afhankelijk van wat je normaliter gebruikt.

Wellicht als je je browser cache leegmaakt in de browser waarin het niet werkt dat ie dan vergeten is dat ie er eerder geweest is.

Sander, bedankt voor de verduidelijking :slight_smile: Helder!

Certificaat-probleem is nu verholpen.

Top. Maar ben nu zelf op vakantie :slight_smile: mappen staat een beetje op een laag pitje.

Zichtbaar op de kaart zijn verkeersborden die als value deleted hebben, er dus niet meer staan. Eigenlijk zouden die niet zichtbaar moeten zijn.

Waarom zo je in het echt verwijderde verkeersborden niet ook op de kaart verwijderen? Wat er niet (meer) is, is er niet en valt niet te mappen en dient verwijderd te worden.

Ja, het zou prima zijn als er een optie (net zoals het vinkje voor Verkeersbordenkaart) kwam om de verwijderde verkeersborden niet te laten zien en dat die standaard aan staat.

Trouwens nog bedankt voor het beschikbaar maken van deze data, heel handig!

Goed idee. Alleen, ik kom er niet aan toe in de voorspelbare toekomst; ik heb het heel erg druk op dit moment. Een pull request zou ik snel kunnen mergen, dus als iemand weet hoe het aangepast moet/kan worden: https://github.com/smootheFiets/verkeersbordenkaart

Graag gedaan :slight_smile:

Handig is ook de verkeer bekendmakingen en de verwijzing naar de documenten.

Ook een aardige website maar geen details van borden en, ik heb wat doorgeklikt, maar ik zie niet hoe je bij die verkeer bekendmakingen en de verwijzing naar de documenten komt.