[Hoe tag je] Een opvularea bedekt met keien?

Tja, beetje domme vraag misschien… maar ik heb een paar area’s onder ons aquaduct die nu als landuse=grass getagd zijn, maar die in feite geplaveid zijn met gekapte keien, ook well bekend als sett.

Ik kan dus surface=sett taggen, maar wat is dan de hoofdtag? Het is geen weg, het is geen natural, geen leisure, het is ook geen voetgangersgebied, …, alleen maar opvulling.

(ja, ik kan het ook leeglaten, maar dat is de sport niet he!)

Hi Peter,
Kijk er naar als is het een gebouw (bouwwerk), dan kijk je toch ook niet naar de vloeren ? Maar als je toch wat wil blijf bij voetgangers zone. Het ziet eruit als dat er twee getegelde voetpaden doorlopen dan kun je die zone ook wel verdedigen.

Met deze misschien? area:highway=footway
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:area:highway

Als je het wilt laten renderen, moet het dan niet highway=footway, area=yes zijn?
Maar eigenlijk twijfel ik of het een footway is, ook al kun je op de keitjes lopen.
En misschien mag je er ook wel fietsen of met een snow_mobile…

area:highway=footway met surface=sett?

Niet perfect, maar beter dan highway=footway wat mij betreft.

Het lijkt ook wel een beetje op een verkeerseiland maar landuse=traffic_island is abandoned en geen goed alternatief kunnen vinden bij de crossing alternatieven.

Dank voor de suggesties! Ondertussen ben ik weer in de aquaduct-problemen verzeild geraakt… daar is nog geen enkele voortgang geboekt.