JOSM hulptopic

Vraagje: Ik heb denk ik iets gewijzigd aan JOSM want de nodes blijven zichtbaar tot op het zoomniveau waarop de schaalbalk 200 meter aangeeft. Woonwijken worden zo een enorme zee van gele vierkantjes. In mijn idee waren nodes nog wel zichtbaar maar veel minder zichtbaar dan nu (of ik ben mijzelf aan het gaslighten.
Ik heb dezelfde Map Paint Styles aan staan (JOSM default) en geen filters.

Hoe zorg ik dat de nodes zictbaar zijn op lager niveau en dan alleen de nodes met data erin een groot vierkantje blijven?

Wireframe Mode enabled? Ctrl+W

Nee (en als ik dat wel doe dan is zie ik alleen maar de nodes).

Ik denk dat dat normaal is want zo is het bij mij ook.
De nodes zijn zichtbaar tot en met schaalbalk 200 m. Als ik verder uitzoom verdwijnen ze.

Het is een instelling in de Map paintstyle preset bij “JOSM default (MapCSS)”
Als je Mappaint Style aan de rechterzijde van je JOSM actief laat worden, dan kun je mbv je rechtermuisknop op de “JOSM default (MapCSS)” een aantal aanpassingen binnen deze preset aan- of uitvinken.
Vink hier “Less obstructive node symbols at low zoom” aan, deze zal bij jou uitgevinkt zijn.

Voorbeeld als “JOSM default (MapCSS)” is uitgevinkt.

Voorbeeld als “JOSM default (MapCSS)” is aangevinkt.

Mooi gevonden Commodoortje.

Goed trouwens om mappers gelijk even te wijzen op die functionaliteit. Je kan als ontwikkelaar van een JOSM Map Paint Style instellingen inbouwen zoals die vinkjes. Als je Map Paint Styles gebruikt, kijk dan eens of er instellingen zijn die je nog niet kent. Ik heb er zelf ook een paar ingebouwd in Parking Lanes en Sidewalks and footways (with knobs on).

Ook weer zo’n dingetje…
Wanneer ik commentaar toevoeg bij een upload en ik kijk nog eens in de analyse of ik roep de geschiedenis op… dan staat er het commentaar van een voorgaande changeset.
Waar kan dit aan liggen?

Voorbeeld https://www.openstreetmap.org/way/6397232

Mijn commentaar was toch echt reverted due deleting oneway:bicycle=no oid.
Hiervoor had ik inderdaad iets veranderd aan een zwembad in Dordrecht.

Het verschijnsel blijft hardnekkig achterlopen…
Komt dit bekend voor?

edit josmversie 17833

edit2 JOSM opnieuw opgestart… nu gaat het wel goed. Nu zie ik ook dat de commentaarregel geselecteerd was… Ik moest steeds het commentaar verwijderen. Je kon er niet overheen typen. De regel was niet ‘invers’ Nu weer wel. Heb het al meer gehad.

Jaaa, dankjewel!
Ik kende deze optie niet dus hoe die uitgezet is… geen idee.