Zaterdag 29 oktober: Het 22e Digitale Openstreetmaptreffen Nederland

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het wat overweldigend is de eerste keer. Gebruik je matrix/ element (waarmee je ook in de belgische groep zit)? Je kunt er ook voor kiezen alleen het Nederlandse kanaal te bekijken. Als je naar de overzichtspagina van de communitie gaat (https://matrix.to/#/+osmworld:privacytools.io), zie je onder in de gesprekkenlijst ergens het Nederlandse kanaal staan. Dan neem je daar aan deel en dan verschijnt alleen die ik je Chatlijst. Die andere zie je dan niet.

Als je alleen het nederlandse kanaal volgt ziet het er het zelfde uit als de belgische chat.

Ik vind het Belgische matrix/element gebeuren ook heel vluchtig met alle onderwerpen/gesprekken elkaar gevlochten.
De kanalen overslaan/kiezen is geen probleem, het is juist daarbinnen dat er geen ordening in de door elkaar lopende gesprekken zit, dat het verleden helemaal niet meer normaal terug te zoeken is, dat soort dingen. Met mijn lekke-zeefgeheugen blijft er dan best weinig hangen.

Ah zo. Er lopen idd wel eens snel achter en door elkaar verschillende gesprekken al kun je gewoon berichten citeren. Maar goed, ieder zijn voorkeur. Mss als de discord bridge meer functies krijgt wordt het beter.

Ordenen op onderwerp incl geschiedenis en zoeken… Maar ja. Chatten is het devies.

Hoe gaan die nieuwe URLS als standaard beschikbare lagen in JOSM terechtkomen?

(sorry, beeld en lagen is niet mijn ding)

@Peter

Bij mij ook altijd een beetje trial and error… Je zult voor de nieuwste Quick ortho 2021 het nog even zelf moeten doen.

F12 Of Bewerken / voorkeuren/ afbeeldingen / dan ±je WMS

Deze regel invoegen

https://service.pdok.nl/hwh/luchtfotorgb/wms/v1_0?&request=GetCapabilities&service=wms

en het even een logische naam geven Bij mij heet het het OSGeo.

Bij selecteren in josm krijg je dan de hele riedel te zien. OSGeo actueel (de bekende laatste pdok) en 2021 quick ortho (HR)

Wanneer ik wat vergeten ben dan zal iemand het vast nog wel aanvullen…

Die hele PDOK links gaan overigens verkassen

Deze zaterdag staat de bijeenkomst weer ingepland. Helaas moet ik dit keer verstek laten gaan in verband met een bewonersactiviteit hier. Komende tijd zal ik sowieso drukker zijn met uithuizige verhuisactiviteiten dus ben ik minder betrokken dan anders.

Graag had ik laten zien hoe ik met PeeWee32’s bgt-export heb gewerkt en wat de voor- en nadelen zijn. Het laten zien werkt beter dan in woord en geschrift, vermoed ik. Ik kan dat hier natuurlijk wel proberen als jullie dat willen.

Overigens viel me op dat er voor Purmerend weer obliquebeelden zijn (na vijf jaar niet). De beelden zijn november vorig jaar, maar dus wel heel bruikbaar denk ik, want bladloos etc. Voor de liefhebber, ik zit nog even in Bovenkarspel.

Jammer dat je er niet bij bent Lachgast maar die demo houden we dan wel tegoed. Ik wil morgen e.e.a. laten zien van een vergelijking die ik heb gemaakt tussen adressen BAG en adressen OSM. Zou leuk zijn als er ook 1 of meerdere BAG updaters bij kunnen zijn om te zien wat we ermee kunnen doen.

Hopelijk kan ik er bij zijn.
.
Lachgast, jammer dat je er niet bij kunt zijn.
Edit: tikfoutje hersteld

Ik zie nu pas dat ik genoemd wordt. Ik had inderdaad geopperd om iemand van Wikipedia uit te nodigen, maar was me toen niet meteen duidelijk dat daar belangstelling voor was. Ik ga iemand vragen, maar niet voor morgen.

Zeer recent zijn er twee nieuwe proposals geaccepteerd waarvan er minimaal 1 erg interessant is ( de eerste). Misschien handig om die dadelijk eens te bespreken/ onder de aandacht brengen omdat ze voor NL van toepassing zijn. Voor de eerste daar moet even wat over afgestemd worden:

Edit: Het shrubbery proposal is nu ook open voor comments wat ook eventueel kort besproken kan worden mochten mensen dat willen: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/shrubbery

26 juni de volgende? De post moet dan even worden aangepast

Bij dezen aangepast! Ik heb er nu alweer zin in. Hopelijk ben ik dan weer helemaal beschikbaar!

Ik probeer aan te haken maar de cookie consent van wonder.me houdt mij tegen: accept all: ik denk het niet.
Lijkt Google wel die me erin probeert te tricken. Ik probeer nog wat, anders houdt het op.

Als je Firefox gebruikt kun je wonder.me ook in een losse container openen (Multi-account containers) die je alleen daarvoor gebruikt, of met een schoon en tijdelijk browserprofiel. Zo kunnen ze cookies zetten tot ze een ons wegen, maar tracken ze je er niet mee.

Graag import nieuwbouw Amnesty Internationalweg 45 Dordrecht
https://www.openstreetmap.org/#map=19/51.79180/4.67716

BVD
eggie

Verkeerde forum topic :wink: maar bedoel je deze? https://overpass-api.de/achavi/?changeset=105536307

Bedoel je dat je niet op accepteren kunt klikken voor de selectie? Dan moet je er een aanvinken en weer uitzetten. Dan wordt de accepteer knop wel klikbaar en kun je de meest minimale instellingen gebruiken.

Yep… stom… verkeerde draadje… thanks

Hallo allemaal,

Ik heb er zin in jullie weer te zien, zaterdag. Ik zit middenin een drukke periode, maar ik maak er graag een uurtje voor vrij.

Ik vroeg me wel af: hoe handig vinden jullie Wonder.me? We maken niet echt gebruik van de verschillende kringetjes voor aparte groepsdiscussies.
Wellicht is het een idee om de overstap te wagen naar Jit.si. Staat ook altijd open, maar het is een wat traditionelere videodienst en werkt eveneens zonder dat daar extra programmatuur voor moet worden binnengehaald en geïnstalleerd.

Ben benieuwd naar jullie ideeën