Taggen wegen op bedrijventerrein met verboden toegang voor onbevoegden

Graag wil ik via deze weg even polsen wat jullie vinden van de volgende situatie.

Het gaat om de wegen op Fresh Park Venlo. Bij het naderen/oprijden van dit terrein staat een groot bord waar onder andere op staat “Verboden toegang voor onbevoegden” (dit is alleen als je er met 50 km/u langs rijdt nagenoeg niet tijdig te lezen). Als je vervolgens het terrein oprijdt passeer je een slagboom of een poort. Deze staan doordeweeks open waardoor deze geen blokkade vormen, in het weekend zijn deze standaard gesloten. Het gehele terrein is omringt door een hekwerk.

Het meest logische lijkt mij in dit geval dat ik alle wegen op het terrein tag met “access=private”.

Op dit moment routeert er geen doorgaand verkeer over het bedrijventerrein, de Venrayseweg is in alle gevallen sneller waardoor het bedrijventerrein qua navigatie niet als afkorting gepresenteerd wordt. Ik weet dat ik niet op de stoel van de renderer/navigator mag zitten maar ik ben bang dat met de “private” tag de routering naar de verschillende panden zal spaaklopen, zeker gezien het feit dat er ook veel internationaal vrachtverkeer het terrein als bestemming heeft vraag ik mij af of dit wenselijk is.

Om te zorgen dat de routering naar bedrijven op het terrein zelf geen hinder ondervind lijkt het mij logischer (en beter) om op dit terrein alle wegen te taggen met “access=destination”. Dit is echter niet in overeenstemming met wat er daadwerkelijk op de grond gecommuniceerd wordt (Verboden toegang voor onbevoegden = Private), het verhindert echter niet de navigatie naar bedrijven op het terrein. Nadeel is wel dat een andere mapper dit als onjuist kan zien en vervolgens alles als private tagt.

Ik denk dat het gebruik van access=destination daar goed te verdedigen valt. Het voelt voor mij het meest in overeenkomst met de situatie die je schetst. Dat ‘verboden voor onbevoegden’ hangt er vermoed ik met name om te kunnen handhaven tegen ongewenste bezoekers (wellicht dat hier een geschiedenis van drugshandel of straatraces of zo is), maar het lijkt niet de intentie van de wegbeheerder te zijn om daar alle toegang te verbieden.

Edit: ik zou hoe dan ook de tijdsbeperkingen erbij taggen met een conditional access tag.

Tof. Uitgevouwen origami.

Sorry hoor. Slagboom, intercom, art. 461 bordje. Hoe meer private wil je het hebben? Ik snap je redenering, maar dit is m.i. iets wat in de rederer opgelost moet worden en niet op de kaart.
Emmtec terrein in Emmen huisvest tientallen bedrijven, is ook gewoon acces=private
https://www.openstreetmap.org/#map=16/52.7716/6.9069

Joop ik ben het met Geim eens, hier ligt er ook zo een, lopend en fietsend verkend en nee niet gestoord, maar rondom hekken, rolhekken, watergangen en je krijgt een afbeelding in het archief. https://www.openstreetmap.org/#map=15/51.6946/5.8759
Alleen fotograverend leverde dat een bewaakster op van Nutricia, uw fotograveerd ons, waarom ? De aanleiding vormt een vraag van de veiligheids regio, dat was afdoende. daar ik het terrein zelf niet betreden had. Hoe moet je anders een terrein in wording verkennen, maar ook als het klaar is staan die hekken er slechts voor kwaadwillenden (een soort 461) een afschrikkend gegeven.

Routers kunnen perfect overweg met access=private. OSMAnd vraagt als je naar of over een access=private weg routeert of je via privéwegen wil routeren. Dus ik zou er geen probleem mee hebben om dat zodanig te taggen.