Mapper zet adressen van nodes naar omtrek

Je zou hem in de changeset kunnen vragen waarom hij dit gedaan heeft en vervolgens vragen dit zelf te herstellen onder het mom van “de vervuiler betaalt”?

De adresnodes heb ik hier even teruggeplaatst… De adressen moeten nog wel van de buildingshapes worden verwijderd.
Mapper gewezen op het forumdraadje.
http://overpass-api.de/achavi/?changeset=101595779

Heren/dames. Ik heb alle opmerkingen in goede orde ontvangen en gelezen. Ik was me hier niet van bewust. Ik ga morgen aan de slag om m’n eigen fouten zoveel mogelijk te herstellen. Excuses!

Is het mogelijk om ergens terug te zien waar de adresnodes nog in de gebouwomtrek zitten?
EDIT: Ik zie dat ik vanuit de Overpass Turbo zelf aan de slag kan. Ik zal proberen de hele HW weer te ‘repareren.’

O ja… Dit was mijn changeset… https://www.openstreetmap.org/changeset/101888697

Met de validator van JOSM kun je in ieder geval zien als iets dubbel staat… Dat geeft direct een foutmelding.

Met een query in overpass?

Hoe gaan we om met areas en amenities (schoolgebied, kerken, etc.) i.v.m. renderen?

Ja, dat changeset heb ik zojuist weer ontdaan van de adressen op de gebouwen. Ik kan nog steeds niet in JOSM werken – MacBook, werkt erg slecht.

In Overpass kan ik in ieder geval zien waar er nog adressen op gebouwen staan en vanuit daar dus als monnikenwerk weer repareren. Sorry voor het extra werk wat ik jullie hiermee ook heb bezorgd. Ik ga het in ieder geval weer zelf herstellen.

Die kerken dat is een apart verhaal… net als scholen.
Een kerk rendert als religieus gebouw als je amenity=place_of_worship op het gebouw zet en ook de naam van de kerk.
Het is geen bedrijf, maar de naam van de kerk is ook de gebouwnaam.
Formeel zou dat dan moeten zonder adres, maar als ik zie dat het adresnog wordt toegevoegd kan ik er wel meer leven. De BAG adresnode laat ik gewoon intact. (edit… dan maar dubbel als iemand dat zo toevoegt)
Scholen kun op heel veel manieren. Volgens de wiki hoort de naam op het terrein. Dan is het voor een mapper ook wel logisch om de rest van de gegevens aan het terrein te koppelen. Ook hier zou het formeel niet nodig zijn, want er is al een adresnode.
Dit heet schipperen. We kunnen er mee leven. :slight_smile:

… en Top dat je het weer gaat herstellen !

Ik heb de berichten over verplaatsing van adresgegevens uit het topic Verzoek Bag-import gehaald en in dit nieuwe draadje gezet.

Oké, top! Ik zal gelijk de hele HW (ook wijzigingen die niet door mij gedaan zijn) nalopen en adressen van de gebouwomtrekken verwijderen.

In één dag van 236 naar 72 gebouwen met adressen… gaat de goede kant op!

Jolly good Ferina… maar het hoeft niet in één dag af. :slight_smile:

Zeker niet, maar als ik dan toch bezig ben :wink:

Hoe ga ik hier nou mee om?

Dit pand is van De Koomen Logistics en op de gevel hangen doeken met De Koomen Warehouse.
Het pand krijgt dan de tag building=warehouse. Geef ik het gebouw de naam De Koomen Warehouse, of de adresnode? Maar als de adresnode een naam moet krijgen, welke tag gebruik ik dan?

“De Koomen”? :slight_smile:

Even kort door de bocht…

De bedrijfsnaam kan afwijken van de naam van het gebouw.
De bedrijfsnaam dan op de adresnode.

Wanneer het gebouw zelf een naam heeft dan op de gebouwomtrek.

Een gebouw heet bv World Trade Centre… De bedrijven heten anders en taggen we op de adresnodes.

Maar hier (De Koomen Warehouse) heb ik het idee dat het meer een soort reclamekreet is… en niet specifiek de naam van het gebouw. Beetje twijfelgeval.

Eens, maar ik bedoel meer in het algemeen. De key:building=warehouse is bedoeld voor distributiecentra en opslagruimtes, maar die moet op een gebouwomtrek en kan niet op een node…

Sorry voor alle vragen. Maar hoe zit het dan met grote terreinen met meerdere gebouwen van één eigenaar? Ik vind het onnatuurlijk om dan een kleine node op één van de gebouwen te plaatsen, terwijl het eigenlijk gaat om een groot terrein.

Dan kun je een (sub)industrieterrein maken en daar de betreffende naam aan geven.

Binnen de ‘grenzen’ van het echte industrieterrein, of inner/outer?

Hoe ziet dit eruit?