Ruim eens een paar fixme's op!

Met deze handige overpass met stylesheet, kun je makkelijk zien wat er nog te fixen valt!
Ga naar je eigen omgeving en click op run.

Het resultaat ziet er dan zo uit:

en bij inzoomen:

Zo kun je in een oogopslag zien waar nog wat op te knappen valt.
Je kunt de overpass ook zelf makkelijk aanpassen zodat hij bv. de note=* tag laat zien.

Ik heb de Overpass aangepast zodat je ook een gebied kunt invoeren.
Voor heel Nederland zien de (723) nodes met een fixme er dan zó uit:

En alle (2556) ways geven dit beeld:

Sommige fixme’s zijn heel recent, maar anderen zijn al jaren aanwezig en worden niet meer (als belangrijk) gezien. Sommige fixme’s zijn van de mapper zelf die twijfelt, andere fixme’s zijn toegevoegd door anderen aan een changeset omdat zij twijfelen aan die changeset.
Maar dan gebeurt er toch uiteindelijk niets…

Hoe dan ook, kijk eens of er in jouw omgeving wat valt op te ruimen?

==
Edit:
Van de 723 nodes zijn er 377 van 2014 of ouder.
Van de 2556 ways zijn er 1198 van 2014 of ouder.

Als je morgen niets te doen hebt, is het oplossen van een paar fixme’s misschien een idee? Er is sinds die vorige post (uit 2016) nog best een hoop te fixen! Ga naar die handige overpass met stylesheet, vul je eigen lokatie in en zie wat je kun doen!

Deze is met bounding box.

In de buurt heb ik er weinig, en iets verder weg zie ik niks wat ik zo kan fixen. Bijvoorbeeld. Er staan noexit nodes op servicewegen, met fixme=check. Ik ga daar dus echt niet op af, alleen maar om een fixme weg te werken.

Goed om nog eens onder de aandacht te brengen.

Bij mij in de buurt is denk ik >80% fixme’s voor bushaltes waarvan de locatie geschat is. Op zich een goed idee om er dan fixme bij te zetten en voor zo ongeveer de helft kan ik het ook oplossen.

Ik heb wel eens een poging ondernomen z’n bushalte te vinden maar de weg afgereden en geen indicatie voor een halte kunnen vinden, terwijl de lijn en halte wel op 9292 te vinden is. Hoe gaan jullie daar mee om, is de enige mogelijkheid een busritje en dan bij de betreffende halte uitstappen?